TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av oljetrykk/oljetemp mÃ¥lere

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #298693  av Elstad

Noen som her som veit hvordan dette skal gjøres?
Gjerne vis med bilder ;)
 #298805  av AnaXyd

Dette er jeg også ute etter! Greit å holde styr på oljetrykket og tempen!

Mener jeg leste at man måtte modifisere bånnpanna for å fikse dette, men mulig det finnes andre enklere løsninger..
 #298814  av kvassheim

du kan kjøpe et slags mellomstykke å sette på mellom filterinnsats og selve oljefilteret.. så skrur du bare ønska sensorer inn i denne, er 2 nipler på min.. :wink:
men har du gt4, må du bruke en annen type oljefilter pga dårlig plass(masse turbo, monsterdownpipe etc akkurat i dette området)
 #298828  av Elstad

kvassheim skrev:du kan kjøpe et slags mellomstykke å sette på mellom filterinnsats og selve oljefilteret.. så skrur du bare ønska sensorer inn i denne, er 2 nipler på min.. :wink:
men har du gt4, må du bruke en annen type oljefilter pga dårlig plass(masse turbo, monsterdownpipe etc akkurat i dette området)
Jeg har en Gt CS.
Må man borre hull i bunnpanna førr olje temperatur
 #298847  av kvassheim

Elstad skrev:
kvassheim skrev:du kan kjøpe et slags mellomstykke å sette på mellom filterinnsats og selve oljefilteret.. så skrur du bare ønska sensorer inn i denne, er 2 nipler på min.. :wink:
Jeg har en Gt CS.
Må man borre hull i bunnpanna førr olje temperatur
Nei! som jeg sa, et mellomstykke mellom filteret, og der du skrur i filteret, så skrur du oljetrykk, og oljetemp sensorer inn i dette..
stod på min gt4 når jeg kjøpte den, så vet ikke hvor du får tak i det, menn det står greddy på det, så bare å google i vei :wink:
 #298868  av Ramsoul

Oljetrykket skifter du ut den orginale oljetrykksensor med en modifisert sensor for både oljelampa og måler på mine auto gauge målere kom disse følerne med i esken.
(Prøv å spørr rune neste gang du møter han om hvordan det gikk med hans kobling av instumenter =D he he han ga opp etter han hadde ødelakt 4 stykker=D
 #298880  av Peak

Prøv å søk etter dette.

Oljetrykk: Kjøp et t-stykke på en rørlegger sjappe for å koble sammen med den originale, er vel 3/8 UNF(?)gjenger?
Oljetemp: Borr hull i bunnpanna og sett gjenger på utsiden. (Jeg tok en liten snarvei, sveiset fast en mutter på utsiden av bunnpanna, og brukte sånn PC-CPU-pasta inni hullet og skrudde inn oljetempsensoren, sjekket alt med en ekstra oljetempmåler i bunna å det ser ut som det virket bra, ikke noe speselt avvik)

Kan jo alltids ta det helt ut og kjøpe oljekjølesett med oljeflytter, da e det jo plass til Oljetemp+oljetrykk i sandwish
 #298901  av AnaXyd

Fungerer vel å sette en sandwitch mellom oljefilteret? For meg så høres det mye enklere ut enn å sette bilen på bukk og ta av bånnpanna og borre opp denne.