TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Yaris Verso

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #37729  av LateEntry

kjøpte ny yaris verso fra danmark nettopp, og lurer på å chippe. Noen som har gjort det, og som vil skrive litt om det ? (pris, ytelse og kjøreegneskaper etter chipping, praktisk gjennomføring ol)

på forhånd takk !

ps ! ikke noe dritt om yaris !! :lol:

#37736  av jensi

Tror du får en chip til dieselen som gir 93 hk.
Selges av Toyota.

Jensi

#37780  av chris

Er ganske enkelt det med chip ja. Toyota fikser det selv, så du får garanti og hele pakka. Kjøreegenskapene blir jo i utgangspunktet de samme, bortsett fra at bilen går en tanke bedre ;)
Vet ikke hva toyota tar for ny chip, men tror ikke det var så ille.

#37831  av CelicaGT

For å vere 100% lovlig er vel det litt avgifter som må inn oxo...eller er effekt økninga under 15%???? :D :D

#37833  av chris

CelicaGT skrev:For å vere 100% lovlig er vel det litt avgifter som må inn oxo...eller er effekt økninga under 15%???? :D :D
Joa, må meldes inn ja. Men Toyota sender ikke inn noe på dette. De sier du er ansvarlig for innmelding selv ;)

#37857  av Replik

Toyta er pliktige til å sende inn rapport om effektending hvis de monterer,så spør spesifikt om hvilke rutiner de har før du får de til å montere.. Kjøper du kun "chip" over disk skal du egentlig skrive under på
et dokument om at du skal rapportere dette selv..

#37875  av chris

Replik skrev:Toyta er pliktige til å sende inn rapport om effektending hvis de monterer,så spør spesifikt om hvilke rutiner de har før du får de til å montere.. Kjøper du kun "chip" over disk skal du egentlig skrive under på
et dokument om at du skal rapportere dette selv..
Det var ikke det Toyota gikk ut å sa selv på tv blant annet.
 #37942  av LateEntry

Okay, si jeg får toyota til å installere chip og sier til dem at jeg ordner med tollvesen + nytt vognkort og forsikring selv, dette når jeg imidlertid ikke å gjøre før bilen krasjer. Kan forsikringsselskapet finne ut at jeg på et tidspunkt har chippet motoren ?

#37948  av Phantom3D

Har du en feit turbo og en heftig intercooler tror jeg de reagerer. Men chipper ser de vel sjelden. Kan være at de skjekker nøyere om du krasjer i høy hastighet eller noe. Men jeg kan ikke si noe sikkert!