TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bremseoppgradering til AW11

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #299129  av bose

Hei.
Skal snart begynne på et AW11 prosjekt, som jeg tenkte å lage en litt sitv og støl bil for litt hardere bruk på bane...
Har så titta litt rundt på bremseoppgraderings sett til bilen, og ble litt gira når jeg fant kita til Ksport.. http://www.emspowered.com/storefront/in ... 2_63_96_97
men etter litt mailing så får jeg bekrefta at Bremsekitet bak fra Ksport ikke inneholder håndbrekks funksjonen.

Det jeg lurer på da om det er noen som vet om no fornuftig bremseoppgradering (i hvertfall bak, kan jo envt kjøpe et ksport kit å bruke foran) som er sånn ca bolt-on og som også fungerer med det orginale håndbrekket?

Syns det blir for mye pes å bygge om til hydraulisk, og det kan fort bli en feilkilde da det må brukes et y-stykke i bremserøret til håndbrekket...

Takk for svar :)
 #299135  av MK1-87

Det eneste jeg vet om er å sette på bremsene fra Celica. I et nummer av mr2only var dette illustrert. Da kunne man få på større skiver.
 #299141  av bose

Ja har lest mange plasse at ST185 bremser passer over, men at skivene må borres om.. men dette kun passer foran...

er bak det er mest krise for min del..
 #299159  av Amund

mk1 black limited skrev:MK2 turbo bremser bak?

http://www.mr2supercharger.com/bigbrakemods.html
MK2 turbo kalippere passer bolt on bak. Eg tok nokon orginale ST185 framskiver og dreide ned til Ø263, og brukte det. Men måtte og lage spacer for å få skivene ut 2mm.
Trur det er greit nok bak, skal i vert fall tåle ein god del varme, så er det berre å montere ein ventil for å få meir bremsekraft bak.
Eg er litt skeptisk til å sveise i den støpte braketten til kalippere nemlig.... :?
 #299183  av bose

ja har lest at SW20 Turbo calipere bak passer rett på..Brukte du ST185 framskiver bak på mr2n?
 #299192  av Amund

Ja, men måtte dreie dei ned til Ø263mm, og space dei ut 2mm.
Det var nokon brukte skiver og klosser eg satte på, så kan ikkje garantere at det går med flett nye skiver og klosser endå...
 #299210  av Amund

Nei, ikkje i kombinasjon med mk2 turbo kalippere, dei er knapt 10mm tjukke og ikkje ventilerte :P
 #299446  av Amund

Sånn bortsett frå at klossen kjem til å ta utafor skiva meiner du?