Av og til rister det noe helt jæ**** i rattet mitt / hele bilen, men som regel er den helt fin. Ristingen forekommer i ca 50-80 kmt, mer aggressivt jo høyere farten blir. Men etter et par humper og kilometer senere blir den helt fin igjen i normale hastigheter. Det føles nesten som jeg kjører på punktert hjul. Da jeg først oppdaget dette kjørte jeg bilen rett inn i garasjen. Venstre forhjul (felg og bremseskive) var glovarme noe som jo tyder på at bremseklossen henger på, da jeg jekket opp og prøvde å snurre rundt på hjulet satt det nærmest bom fast (Stoppet etter 1 omdr) Det jeg da lurer på er om en bremsekloss som henger på ene og alene kan forårsake disse ristingene?
Master skrev:Av og til rister det noe helt jæ**** i rattet mitt / hele bilen, men som regel er den helt fin. Ristingen forekommer i ca 50-80 kmt, mer aggressivt jo høyere farten blir. Men etter et par humper og kilometer senere blir den helt fin igjen i normale hastigheter. Det føles nesten som jeg kjører på punktert hjul. Da jeg først oppdaget dette kjørte jeg bilen rett inn i garasjen. Venstre forhjul (felg og bremseskive) var glovarme noe som jo tyder på at bremseklossen henger på, da jeg jekket opp og prøvde å snurre rundt på hjulet satt det nærmest bom fast (Stoppet etter 1 omdr) Det jeg da lurer på er om en bremsekloss som henger på ene og alene kan forårsake disse ristingene?Normalt vil ikke det skape sånne vibrasjoner selv om bremsen ligger innpå. Og da ville du vel neppe fått til å dra rundt hjulet en omdreining heller. Jeg merket ikke på min, at bremsen lå innpå, bortsett fra at det gikk treigere, og hørte lyden når jeg svinga. Frykter for at det kan være noe annet galt jeg.