TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grøftelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #37891  av Phantom3D

Når jeg hentet bilen i Trondheim på lørdag, fungerte grøftelysene.
Det var slik at når bryteren sto på off, lyste grøftelys og parklys. (Det er vel da kjøreløs) Men her omdagen sluttet noe som helst å lyse når den sto på off! Tenkte at det var en sikring, men alle er like hele. parklys fungerer separat, så de er det ikke noe feil med! Dette er en 86 Mr2 mk1.

En annen ting er denne "economy" lampen, den lyser alltid grønt, selvom jeg gir på som bare det, regner med at dette er en feil, siden det ikke er særlig økonomisk å gi på til 7000rpm..?

Tips?

#37893  av Mr2 Mk2

min lyser også alltid grønt,det gjør min bror sin også.. :roll: Ganske vanlig feil på mk1 :roll:

#37897  av MRQuoc

min gjorde også det .. etter en overhaling på verksted funket den igjen :P .. men nå etter noen fuktige dager på veien har den mistet sin funksjon .. og jeg kan såvidt skimte den gule\oransje lampen når jeg har gasspådrag , og jeg mister den for hver dag :( ... jeg har tro på at det er en vannfølsom sensor :P .. spesielt når det er vått .. da lyser begge :S

#38002  av MRQuoc

så det vil si at lysene mine lyser forskjellige når det er vått og tørt vær .. ? det er jo litt vakum i lufta også da :P lavtrykk og høytrykk :D ... tror heller at min feil er lednings-stuk som ikke sitter godt nok eller bra nok , for min grønne lyser hele tiden selv om den gule står på :P *hate ledninger*

#38042  av spkstrp

min funker helt perfekt.
Men jeg tror ikke jeg hadde savnet den uansett.
ubrukelig greie egentlig.

irriterer meg bare over å se hvor "mye" bensin jeg bruker :P

Når det gjelder lys greiene så hørtes dette veldig uorginalt ut. any1 ?

#38142  av chris

synes det er greit med economy-lysa jeg. unngå det gule lyset når motoren er kald. og så hjelper det meg å kjøre litt penere :D

#38232  av PÃ¥l

Turbo'n har jo ikke de lysa. Savner dem faktisk litt... Hadde litt sjarm synes jeg...

#38267  av chris

PÃ¥l skrev:Turbo'n har jo ikke de lysa. Savner dem faktisk litt... Hadde litt sjarm synes jeg...
har ikke turbo economy-lys?

jepp, enig. synes de har sin sjarm. er liksom en typisk toyotating også :)

#45066  av Anders gullstein

Mens vi snakker om economy lampa, er det noen som vet om det er vanskelig å bytte den ut mot den orginale voltmeteret. har en MR2 AW11, og den kunne ha enten voltmeter eller econometer. har sett noen få på nett som har voltmeteret, dessuten står det om det i bruksanvisningen.