TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hvem har prøvd dataprogramering istedet for chip?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #300306  av dca

Vurderer hva jeg skal gjøre av disse delene...mekanikern jeg bruker mener jeg bør gå for kcr boks da han har kjempesukseess med det på egen rav4 og mange andre biler.. på min bil vil det gi 200hk og 455nm! han mener også at ved at jeg bare programerer om ved hjelp av data vil få feilkoder og bilen vil ryke svart under pådrag! men det sies jo at jeg kan få ca 210-220 hk og 500 nm... erfaringer anyone??? :)
 #300472  av Larsen

Hvis du velger riktig person så skal ikke omprogrammering av ECU føre til noen feilkoder. Motorstyringen hensikt orginalt fra fabrikk er jo å sørge for fullstendig forbrenning. Med en gang du begynner å trimme en diesell bil så vil den begynne å ryke svart, uansett hva slags chip/omprogramering du har. Altså så kan ikke "KCR" boksen være noe bedre enn noen andre form for chipping/justering av ecu.
 #300537  av dca

er 2.2 dcat ja!

det ryker ikke av de bilene han har satt i boks på ihvertfall da men det er så...
og jeg tror utfallet blir forskjellig av hva slags merke/måte man bruker..
 #300553  av Larsen

dca skrev:er 2.2 dcat ja!

det ryker ikke av de bilene han har satt i boks på ihvertfall da men det er så...
Nå kjører jo du med D-cat da så filteret tar nok meste parten av soten, men av turbodiesel sin natur vil den sote mer hvis du skal dra ut mer effekt, fordi jo mer diesel som blir dumpet i motoren jo mer kommer ut som sot. Spørsmålet er vel egentlig om det soter nok til at du legger merke til det(spesielt med partikkelfilter).
 #300615  av Lørnings

Jeg tror aksel (svart stereo-bygg avensis) hadde prøvd både TTE og kcr, og mener han sa TTE chippen gav mer moment i bunnen, mens kcr sin boks gav en høyere toppeffekt så den gikk bedre litt opp på skalaen. Dette er jo da bare de ferdiglagde boksene, har ingen erfaring med endring av ecu.
 #301208  av dca

Larsen skrev:

Nå kjører jo du med D-cat da så filteret tar nok meste parten av soten, men av turbodiesel sin natur vil den sote mer hvis du skal dra ut mer effekt, fordi jo mer diesel som blir dumpet i motoren jo mer kommer ut som sot. Spørsmålet er vel egentlig om det soter nok til at du legger merke til det(spesielt med partikkelfilter).

ok! :)

har sett noen bmwer og mercedeser som det er dradd ut mer av som ryker noe inn i helvette serru... blir jo helt svart og det vil vi ikke ha no av! :)
men at det ryker litt mer vil det nok gjøre ja men det har ikke såå mye å si så lenge det er middels og det funker :)
 #301212  av Larsen

dca skrev:
Larsen skrev:

ok! :)

har sett noen bmwer og mercedeser som det er dradd ut mer av som ryker noe inn i helvette serru... blir jo helt svart og det vil vi ikke ha no av! :)
men at det ryker litt mer vil det nok gjøre ja men det har ikke såå mye å si så lenge det er middels og det funker :)
Sant, men det kan også skyldes feiljustering av drivstoff pumpa også.
 #301213  av ErikG

Her er det bare en supply pumpe så den kan ikke justeres feil. Er common rail. Får ofte opp feilmeldinger og bilen går i nødmodus med en del av disse lureboksene.
 #301217  av STIRLING

Driver å ser etter sånne til ravèn til fathern.
Reprogramering ell oppgradering av ECU til toyota er vist vanskelig, mange parametere og brannmurer.
Har sett etter pigy bak ell lure boks. Kcr er safe og med minst effekt.
Biltunning har en som gir 217hk og 490nm største jeg har funnet til rimligheten.
Største problem er jo at disse lurer org ECU til å kjøre opp trykket i systemet og øke dyse tiden. og det igjen tilsier at motor kan sote igjen pga mye uforbrent drivstoff. derfor svart røyk ved pådrag.
partikel systemet til toyota tar mye av dette, men dersom atte vis dette tetter seg får lomboka en kjempe fin overaskelse etter vært.

TTE har ikke kommet med god saker. og det er vel kansje en grunn.
Men Gir og clutch er grove nok.

Bare synd Fathern ikke får bestemt seg om hva han skal velge ell gjøre.

PS titt under bilen og se på eksosanlegge, du har en stor ulempe under baksete.
 #301240  av Lørnings

Det var visst diesel power aksel hadde prøvd! Også hadde han prøvd med kcr sin, han var visst mest fornøyd med diesel power boksen :wink:

My bad, glemte at TTE ikke leverte boks til avensis=) beklager..=)
 #301243  av ErikG

Har slette feilkoder på bilen til Jan Aksel mange ganger. Prøvde en god del bokser og justeringer på dem før han ble fornøyd, så om det er diesel power boksen han har nå er den nok å annbefale.
 #304363  av dca

any updates? ikke skaffa meg noe enda pga trøbbel med bilen fra dag 1 som enda ikke er iorden...