TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mkiv turboer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #300729  av MrControl
 
hmm.. hvor mye klarer org turboene ?
og er det single folk pleier å gå etterhvert?

ser jo det finnes litt av hvert av twin oppsett og å få tak i men har bitt meg tak i at de fleste da velger single?
( ja jeg er fult klar over hvorfor:)
 #300743  av Stiansen
 
MrControl skrev:hmm.. hvor mye klarer org turboene ?
og er det single folk pleier å gå etterhvert?

ser jo det finnes litt av hvert av twin oppsett og å få tak i men har bitt meg tak i at de fleste da velger single?
( ja jeg er fult klar over hvorfor:)
Bør nok ikke dra dem mye over 450 hk :wink:
Ja, er singel folk velger.. Tror det er mest pga prisforskjellen da twin-kit er mye dyrere :wink:
 #300757  av Stiansen
 
MrControl skrev:Hvor mye trykk vil det si ? 1.3-1.4?
Ja, ikke mer enn 1,4 nei.. Men du må jo ha litt andre mods også da.. intercooler, eksos++
 #300794  av Supramk3turbo
 
Spørs jo om det er J-Spec eller euro du har. Har du J-spec bør du vell ikke gå så langt over 400 før de ikke orker mer, pluss at de heller ikke tåler det så lenge.
 #300847  av @lpher
 
MrControl skrev:glemte selvfølgelig og si at det er euro'n jeg snakker om
Euroene trives bra med 1,2 de...og tåler også opptil 1,4 i lengden om man er noen lunde snill med dem :) De keramiske turboene på j-specen tåler bitt littegranne mindre...men har til gjengjeld kortere oppspoling.
 #300856  av styggen82
 
@lpher skrev:
MrControl skrev:glemte selvfølgelig og si at det er euro'n jeg snakker om
Euroene trives bra med 1,2 de...og tåler også opptil 1,4 i lengden om man er noen lunde snill med dem :) De keramiske turboene på j-specen tåler bitt littegranne mindre...men har til gjengjeld kortere oppspoling.

pluss at ingen av de er spesielt effektive over 1,2 bar:)