TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Noen spørsmÃ¥l ang ombygging av AE92

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #301108  av Luin

Jeg har vært i kontakt med han Svendsen hos Toyota Norge og spurt hva slags motor jeg kan ha i min AE92, og han sa at det kun var 125hk 4A-GE jeg kunne bygge om til hvis jeg skulle ha håp om å godkjenne den.
Det jeg lurer på da er om det er veldig mye mikkmakk for å få bygget om den til 140hk-versjonen, eller om det bare er snakk om en chip eller noe sånt.
Eller om det på noen måte er mulig å føre opp en ventil ekstra (topp-bytte) som trim, og hvilke andre ting jeg måtte gjort for å få dette til å funke.

Jeg har for tiden en 94hk 4A-F i bilen, og syns den begynner å bli en smule tam, selv om den egentlig drar rimelig greit :) Men er veldig sugen på å få bilen til å gå mye bedre :)
Og siden originale GT-i er vanskelige å få tak i, så har jeg lyst til å se hva jeg kan få gjort med min :)
 #318070  av Vision

Skal være 128 hester i Corolla Gt-i fra 88, 3 ekstra tatt ut av innsprutning i forhold til 4a-ge i mr2. Har en 88 Corolla Gt-i selv, som har vært vinterbil noen år. Har du 89 modell eller nyere har du katalysator, noe som vil redusere effekten me ca 15 hester kontra uten katalysator. Hadde sikkert vært mulig å satt inn kompressorversjonen 4-agze om du får tak i en sånn. Tror det koster litt om du skal sette inn 4-age og så så trimme den ihvertfall.