TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• FÃ¥ av drivleddet skÃ¥nsomt?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #301153  av Rømmling

skal bytte maskjett på høyre siden nå. og må jo av med drivleddet, hvordan få av dette uten å skade det?,
sette på stang og slå med klubbe er eneste måten?
 #301154  av Fred

Mener du må vippe ut drivakselen fra gearkassa, ta akselen av bilen, ta av indre leddet og dra mansjetten av den veien.
Er å få sånn mansjett dong du bare trer over leddet også da, uten å demonteren noe særlig, men må ha et verktøy til det.
 #301422  av Rømmling

ja er det enklest og ta av hele akslingen ja,
eller få lånt seg en slik som trekker manskjeten over da,
skulle vel byttet manskett både på indere og ytere vis jeg førts tar av alt da? har ikke sett om den er dorlig jeg men
 #301439  av Fred

Bytt begge når du først holder på,er ikke noe å spare på, mener du får et sett med begge mansjettene og fett til begge to når du kjøper det orginalt.
 #301508  av Speeder

Hva er trikset for å få av det ytre leddet enklest mulig?
Sist endte jeg opp med å knuse dritten før det kom av...
 #301511  av sindrejl

Speeder skrev:Hva er trikset for å få av det ytre leddet enklest mulig?
Sist endte jeg opp med å knuse dritten før det kom av...
ENORM latmannsarm .. samt en mektig stor kar med muskler
 #301522  av Fred

Sindrejl, du tenker på mutteren, og du har rett, men tror speeder tenker på hvordan skille knute fra aksel uten å knuse det. Enkelt. Du gjør det ikke.
Kjøper du ny yttre knute fra toyota, er akselen med, kun indre leddet som kan skiftes uten aksel. Ihvertfall med orginal deler.
 #301534  av Speeder

Fred skrev:Sindrejl, du tenker på mutteren, og du har rett, men tror speeder tenker på hvordan skille knute fra aksel uten å knuse det. Enkelt. Du gjør det ikke.
Kjøper du ny yttre knute fra toyota, er akselen med, kun indre leddet som kan skiftes uten aksel. Ihvertfall med orginal deler.
Det er jeg klar over, men jeg har allerede byttet til en uorginalt knute, og skulle hatt den av for reklamasjon :)'PÃ¥ toyota koster det jo flesk.

Sindre: Hehe. Muttern er ikke akkurat problemet her. Erfaringsmessig har de faktisk ikke siti så jævla hardt.