TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sportluftfilter til T23 -143 hk

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #38091  av 2000celica
 
Hei !
Første gang på forumet, sett meg litt rundt og er imponert over kunnskapen dere besitter ! :wink:
Har som dere forstår en 2000 mod, gjort noen småting, senket, effektanlegg og plast rund baut.
Er på jakt etter nytt luftfilter og kom over dette http://www.powerzone.no/index.php?websh ... 9&pID=1644
Er det noen som har erfaringer med dette?
Er det penger ut av vinduet, eller?
Krever det en fullblods Reodor for å få noe slikt på plass :?:

Mvh Gunnar

 #38108  av henningl
 
Sansyligvis ikke så komplisert? er jo bare et rør og et filter.. Blir sikkert bra lyd og, men vær klar over at med filter i fangeren formelig støvsuger du veien for støv og skit.. ser ihvertfall sånn ut på filteret

 #38276  av sleeper
 
syntes at 4500,- for et filter og et rør er ALT for mye!!!!
ser sikkert kult ut men ikke verd pengene......
Kan jo lage noe selv som ser vell så pent ut med f.eks noen croma rør og noen samco bend..!?

 #38285  av Oas
 
sjekk ut http://www.ecelica.com
der er det masse informasjon å mange svar på kort tid får du også.
jeg har en 2002 celica , hvor kjøpte du senke sette ditt og hvor mye kostet det

 #38499  av 2000celica
 
Oas skrev:sjekk ut http://www.ecelica.com
der er det masse informasjon å mange svar på kort tid får du også.
jeg har en 2002 celica , hvor kjøpte du senke sette ditt og hvor mye kostet det
Takk for tipset, bra sider ! I følge disse sidene er det K&N samt Injen som gjelder når det kommer til luft. Noen som har erfaringer?
Kjøpte senkesettet hos Toyota Hegre i Sandnes(Bra kundeservice), husker ikke prisen men det var rundt 1000 lappen tror jeg. Det er TTE fjærer varenr AM-27771.
Veldig fornøyd med de , selv om jeg kunne ønsket bilen enda lavere :!:

 #38502  av Goose
 
Jeg har Injen SRI og Apexi filter i bestilling...

Det du sikket på er en CAI jeg ville ikke satt en sånnen i norske forhold, alt for mye støv og dritt fra veien, hvis ikek du vil bytte og rense filter ofte...

Kjøp heller SRI, lyden er minimal forskjell i og det samme effekten.

En injen sri med Apexi skal fungere meget bra... :wink:

Ta kontakt hvis du lurer på noe mer...

Lenge siden kjøpte du bilen?
har du bilder?

 #38756  av 2000celica
 
Her er K&N SRI, nesten identisk med Injen.
http://www.knfilterchargers.com/search/ ... =69-8520TR
http://www.kandn.com/instructions/69-8520.pdf

Har tatt kontakt med Kollevold Rally Import, de selger K&N SRI , her er deres syn på problematikken:

"Når det gjelder oljefylte filtre og luftmengdemålere har også jeg hørt om dette påståtte problemet.
Jeg har selv hatt flere biler med luftmengdemåler og brukt både innsats og åpent filter.
Jeg har aldri opplevd problemet.
Vi har solgt noen tusen filter de siste årene og jeg kjenner ikke til noen tilfeller av dette problemet.
Det er mange forståsegpå'ere som har en kompis som opplevde....,
men jeg har enda tilgode å snakke med noen som faktisk har opplevd dette.

K&N anbefaler rens hver 50.000km eller annen hvert år, alt etter hva som kommer først.
Rensesett koster i dag 160,- og holder til flere rens. Filtret tåler 20-25 rens."

Er det denne typen filter du hadde trøbbel med Goose, så følger jeg ditt råd og går for Injen med Apexi filter, hvem selger Apexi, og har du best.nr. på dette?
MVH
Gunnar

 #113757  av kaimagne
 
Stygg-gammel tråd, men det er vel på tide at jeg får kvessa opp T-Sporten litt med nytt luftfilter...

Har hørt at Goose har litt problemer med LMM. Finnes det gode løsninger som folk her inne har prøvd, og som dere kan anbefale?

 #113781  av celicat23
 
Kjøp blitz sitt LM sort ram intake (SRI). Har det på bilen min, og funker ypperlig. Skal ikke søles inn med noe olje eller noe som helst. Bilen ble merkbar litt mer "villig", og GØY lyd!!

http://www.mvpmotorsports.com selger det for 182 dollar.

Du har også SUS versjonen, med metall filteret, men det er kjent for å slippe igjennom store partikler, og koster mye mer (etter min mening: IKKE verdt prisen).

Det du ivertfall ikke gjør, samme hva, er å gå betale 4 dobbel pris på ei norsk sjappe.

 #113783  av Goose
 
kaimagne skrev:Stygg-gammel tråd, men det er vel på tide at jeg får kvessa opp T-Sporten litt med nytt luftfilter...

Har hørt at Goose har litt problemer med LMM. Finnes det gode løsninger som folk her inne har prøvd, og som dere kan anbefale?
Du kan bruke den løsningen jeg har, jeg slitter LMM pga før så ble brukt en K&N filter på bilen.

Jeg er skeptisk til blitz. Vil helle gått for apexi da alle vet at det er et filter som er vært penga:) Kjørt med min i 1 år nå. ingen problemmer forårsaket av denna. Og lyden er grom...

 #113785  av kaimagne
 
celicat23 skrev:Kjøp blitz sitt LM sort ram intake (SRI). Har det på bilen min, og funker ypperlig. Skal ikke søles inn med noe olje eller noe som helst. Bilen ble merkbar litt mer "villig", og GØY lyd!!

http://www.mvpmotorsports.com selger det for 182 dollar.

Du har også SUS versjonen, med metall filteret, men det er kjent for å slippe igjennom store partikler, og koster mye mer (etter min mening: IKKE verdt prisen).

Det du ivertfall ikke gjør, samme hva, er å gå betale 4 dobbel pris på ei norsk sjappe.
Hvordan fikses LMM på det filteret da? Kan ikke se noen "brakett" eller slangedel den monteres på, eller er det kanskje den blanke delen som er pakka inn i plast til høyre for selve filteret? Sjekk http://www.mvpmotorsports.com/merchant/celica.shtml og så intakes...

 #113810  av Goose
 
Jeg har kombinert Apexi med Injen SRI insug. ER jo noe av det råste av SRI til Celica T23 du kan få tak i på markedet.

Der er plassen for LMM perkeft laget og kitet er 100% bolt on.

Spør 2000celica om det, han har kjøpt kitet sammen med meg.

 #113838  av celicat23
 
kaimagne skrev:
celicat23 skrev:Kjøp blitz sitt LM sort ram intake (SRI). Har det på bilen min, og funker ypperlig. Skal ikke søles inn med noe olje eller noe som helst. Bilen ble merkbar litt mer "villig", og GØY lyd!!

http://www.mvpmotorsports.com selger det for 182 dollar.

Du har også SUS versjonen, med metall filteret, men det er kjent for å slippe igjennom store partikler, og koster mye mer (etter min mening: IKKE verdt prisen).

Det du ivertfall ikke gjør, samme hva, er å gå betale 4 dobbel pris på ei norsk sjappe.
Hvordan fikses LMM på det filteret da? Kan ikke se noen "brakett" eller slangedel den monteres på, eller er det kanskje den blanke delen som er pakka inn i plast til høyre for selve filteret? Sjekk http://www.mvpmotorsports.com/merchant/celica.shtml og så intakes...
Her er bilde av min montert:

Bilde

Det er "bolt-on". Alt du trenger er der.

 #114819  av T23 Turbo
 
Hvis man selv laver rør,skal man være 100% sikker på det er samme diminision som orginal rør.Ellers går motor dårligt fordi MAF måler forkert.
MVH FInn