TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eu kontroll - dødsdommen ?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #38145  av spkstrp

Hadde min 86 mr2 på eu kontroll.

"slitt" frontrute (som forøvrig er HELT ny)
rust (hull) kanal bak begge sider
park bremse uten virkning (no shit :wink: )
feste på eksos løsnet (denne også spiller ny! skal klage)

er dette dødsdommen ? (rust) ?
noen som har erfaring med å "lure" eldre biler gjennom ? evt faktisk fikse dem :lol:

#38148  av CelicaTurbo

slitt frontrute: vask den skikkelig neste gang :)
park bremse: trodde du virkelig at dem ikke ville bemerke det? Er å betrakte som en nødbremse den, eller resservebrems om du vil :)
rust: få noen til å sveise.. eller kanskje et annet verksted ikke synes det er så ille?

#38149  av CelicaGT

Du får eit slipemiddel for frontruta som sliper/polerer vekk riper....
Kor du tok denne eu kontrollen???

#38156  av tbergstad

Hehe... Amazonen min hosta seg gjennom eu-kontrollen uten noen feil.. Men jeg har en mistanke om at kontrolløren var i det nostalgiske hjørnet da han godkjente den...
Enkle feil du har da. Skal la seg fikse lett alt bortsett fra denne rusten. Skaff deg en kompis med sveiseapparat. :wink:

#38171  av MR2turbo

for å fikse rusta kan du foreta litt glassblåsing rundt rusthullet kappe bort det som er veldig tynt, lag så en plate som passer i hullet av vanlig tynnplate, og sveis den fast, glassblås sveisen. Bruk så noe karosserikitt over sveisene og legg tectyl på toppen..

Kommer til å holde i mange år ;)

#38184  av spkstrp

tja.. hadde bilen til kontroll for 6 mnd siden og da fikk den to ennere, parklys framme og bak.... Så tror kontrolløren må ha vært i det "nostalgiske" hjørnet her også... (eller hva du velger å kalle det)

Joda de feilene fikses jo i en fei. Er mer redd for rusten ja..

Kamerat i Bergen med sveiseapparat søkes herved :roll:

forresten: kontrollen ble foretatt på snap drive åsane.

#38190  av Dont_Panic

jeg har hatt bilen på eu kontroll på snap drive en gang jeg(en sierra 2.0L), og dem fant 10 feil eller noe sånt, satte den så på biltilsynet og dem fant vel 4 mener jeg huske.. resten av gangene har jeg hatt mr2 mk2 og den har gått igjennom med 0 prikker begge gangene, på biltilsynet.

#38206  av spkstrp

hm intresting... Kanskje vi skulle begyne å ha en egen tråd for hvilke plasser som finner flest feil ? :wink:

#38283  av MRQuoc

jeg fikk bare 1 enerfeil :P .. på Toyota Drammen :D

slakk hjullager , bør byttes sa dem :P

men jeg hadde
-slitte bremser "piper når jeg bremser :S )
- Nødblinklys ( hellltt borte )
- rustHULL under bilen ( ikke noe farlig , men .. det er der :P )
ellers var det ødelagte dempere og manglet eksosfeste , drivmansjett manglet også .. men ingen av dem ble nevnt .. utatt hjullageret som jeg visste om når jeg skiftet til vinter
but anyway .. it come trought it ! :D

#38342  av Kjelliken

:? Hmm det der med frontruta er jo litt merkelig virker for meg som om de ikke engang ser på ruten men bare merker den for å merke noe. og det har de sikkert gjort med din og.

ta en prat med det verstedet og si at ruten er jo elt forbannet ny skal ike trenge sliping på den da.. Merkelig at det kommer nesten opp på alle biler på eu kontroll selv om ruten er helt ny :x

Ellers virker det som om bremsene bare er bagateller å få fikset. rusten er vel ikke for ille det går jo ann å sveise,, og eksos feste også en bagatell så tror nok at det der lar seg fikse uten de for store utlegg :wink:

#38501  av spkstrp

jess..
Jeg ba Amund ta en titt på bilen og vi fant ut at jeg skal prøve å ta ny kontroll et annet sted. Rusten er for bagatell å regne.
Og går den ikke gjennom da blir det 5 minutters fiks, smøre no dritt over rusten.

Men må nesten fikse håndbrekket først. Er det noen som har justert dette selv ? jeg er ganske sikker på at det er en justerings sak. har smurt opp vaierene, men det er rett og slett for liten effekt på bremsene.

#38503  av Goose

tror ikke toyota er så dum valg å ta aukontroll hos...
har bare positive erfaringer med dem...

#38508  av CelicaTurbo

jeg skal faktisk godkjenne min hos Toyota nå så jeg håper dem er greie å ha med å gjøre.. har en håndbrekksvaier som går tregt og må justeres og jeg gidder ikke gjøre jobben selv denne gangen; bruker så mye penger i leie av verksted for en slik jobb at det knapt vil lønne seg uansett :)

#38525  av spkstrp

gjør det bare i garasjen hjemme tror jeg. Er to muttere som må strammes til ellernoe. :wink:

#38726  av spkstrp

ok. Fint vær i Bergen i dag. Så jeg jekka bilen opp og olja park vaierene, jokka de fram og tilbake til jeg ble blå i trynet, samt justerte park bremsa (de løsnet til slutt). puh.. Flate hvor lang tid ting tar når man ikke aner hva man gjør ! 8)

Nærmer seg nå.
Tror jeg skal få noen til å se på rusten.
Så er det bare å vaske frontruta og montere det nye eksosfestet. (som selvfølgelig måtte bestilles hos toyota) :wink: