TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • eh.. ops.. dro av noen muttre jeg :/

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #38159  av sindrejl
 
Noen som vet hvordan jeg kan få ut restene?
Vedlegg
IMG_20652.jpg
IMG_20652.jpg (58.47 kiB) Vist 1648 ganger

 #38165  av SupraTurbo
 
Du må borre me litt mindre enn det som skal være og gjenge opp med den størrelsen det er, pass på å gjenge opp i det sporet som er fra før. Da blir de som nye :)
 #38167  av sindrejl
 
chris skrev:
sindrejl skrev:Noen som vet hvordan jeg kan få ut restene?
I heiteste... dro du av alle tre??
ja dem var helt gjennomrusta

 #38168  av MR2turbo
 
hvis du bommer på første forsøke med beskrevet metode, kan du sette i løsgjenger (Helicoil), mekaniske verksteder har dette.. da borrer du opp hullet til den dim'en helicoilen krever, gjenger opp med spesial gjengetapp, og skrur i en coil.. disse gjengene er sterkere enn de orginale og fåes med og uten låsing..

 #38173  av SupraTurbo
 
Borr først i senter me en tynn borr, så treffer du lettere med rett størrelse senere.

 #38213  av sindrejl
 
oki, prøver imårra :)

 #50031  av skody
 
øhh... Har dere ikke hørt om GRISPIKK før ?!

Alle som har tatt i en moped og/eller gått GK mek - fil og hvil, har jo brukt en sånn!

Jeg kjøpte en slik på Biltema for en liten penge...

Bor et lite hull først, skru i grispikken(den har linksgjenger) og skru ut!

Tips: Stikk på TESS og kjøp en 5L kanne med CRC 5-56 eller WD40. Koster litt i innkjøp men varer mye lengre enn en sprayboks med 2% olje og 98% drivgass.

Mine 2 øre...

 #50040  av smallville
 
grispikk annbefales på det sterkeste :) får ut det meste da :)
Alle som har tatt i en moped og/eller gått GK mek - fil og hvil, har jo brukt en sånn!
Veldig bra beskrivelse av gk mek forresten :lol:
Hørt uttrykket gk mek og drekk da? :)
kanskje det var bare et lite uttrykk her på øya :)