TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Diff supra mk3

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #302890  av Supramk3turbo

Lurer på å kjøpe TRD diff til supra'n min. Men hva er egentlig best. Bilen skal brukes på både bane å landevei, så vil ikke ha 100 % sperre. Tenker på disse to: TRD Mechanical Limited Slip Differentials og TRD Selective Limited Slip Differentials.

http://www.horsepowerfreaks.com/perform ... ferentials
 #305079  av TommR

Lurer på det samme selv nå som det blir mer effekt enn først beregnet ;) Ingen som har noen gode innspill? :?:
 #305083  av Supramk3turbo

TRD diffen har visst gått ut av produksjon, kan jo være at noen har den på lager ennå, men blir ikke laget lenger ihvertfall. :cry: Men har funnet ut at man kan bruke Detroit true track sperra, samme som sitter i hilux. Den passer med noen få mods. Tenkte jeg skulle prøve meg på det. Er samme som steffmk3 kjører med, han var storfornøyd så lang ihvertfall...
 #305086  av tojo

den orginale mk3 diffen holder også,skal ikke være noe problem.
 #305087  av Supramk3turbo

Nja, det gjør ikke min ihvertfall. Mulig den begynner å bli litt sliten men...
 #305088  av tojo

Supramk3turbo skrev:Nja, det gjør ikke min ihvertfall. Mulig den begynner å bli litt sliten men...
Da vil jeg tro den begynner å bli sliten,er mange som kjører 500hk+ å ja masse Nm.
Skal være en meget god diff dette.
 #305105  av Andreazz

tojo skrev:
Supramk3turbo skrev:Nja, det gjør ikke min ihvertfall. Mulig den begynner å bli litt sliten men...
Da vil jeg tro den begynner å bli sliten,er mange som kjører 500hk+ å ja masse Nm.
Skal være en meget god diff dette.
Problemet er vell ikke at den knuses, men at sperra ikke fungerer! Min har nå 1hjulstrekk for det meste av tiden :wink: Pirrutetter er meget vanskelig å få til...
 #305106  av Supramk3turbo

Hehe, akkurat. Har samme på min nå. 400 hester på 1 hjul. Ikke akkurat optimalt ved en drag start :lol: