TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sandwitch adapter til oljetrykksgiver leker olje..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #303222  av FireWalk

Jeg monterte en sandwitch plate for oljetrykksgiver der oljefilteret skal stå. Oljefilteret står nå på adapteren. Ingen lekasje mellom filteret og adapteren som jeg kan se, men det renner litt olje på andre siden der adapteren går nedpå. Der er en gummi pakning på undersiden av adapteren, og jeg har teitet til så hardt jeg bare makter nå etter 3 forsøk leker det fremdeles.

Er det noen andre som har vært borti noe lignende og funnet en god løsning på problemet? Kunnre joha sveiset den på men det er umulig så lenge motoren står i bilen.. kan oljen ha fått gummipakningen til å svelle opp slik at den ikke passer skikkelig lenger?

Syntes dette var meget rart. Såvidt jeg har forstått er det flere her inne som har en slik sandwitch plate, er det noen av dere som har vært borti noe lignende?

Og før noen spør, ja, den er beregnet til bruk på akkurat min bil...
 #303228  av mr2storbrua

Hvor stor lekkasje er det snakk om her? Liten flekk på bakken der bilen har stått? Har ikke merka noe lekkasje på min.
 #303230  av FireWalk

mr2storbrua skrev:Hvor stor lekkasje er det snakk om her? Liten flekk på bakken der bilen har stått? Har ikke merka noe lekkasje på min.
Drypper en dråpe hvert 5 sekund ca... står bilen på tomgang i 5 min så er det
en ganske stor flekk under der, det til tross for at det meste renner ned på eksosrøret og brenner vekk.. noe som resulterer i ganske så sjenerende blårøyk når jeg stopper bilen.....

Så dette må fikses! Rart at det skal leke så voldsomt med meg og ikke hos andre da. Tror den gummi pakningen må være humbug. Får prøve å bytte hele adapteren og se om det blir bedre med en annen..
 #303242  av Xlr8

Christian skrev: eller så har du montert den feil vei.
noe som er selv lært? :P
r
 #303244  av FireWalk

Xlr8 skrev:
r
hehe.. det er ikke mulig å montere den feil vei ;) skal godt gjøres å skru hun på hun og han på han.. (kjønn) :P så den står riktig på.. tror det må være pakningen som ikke er helt alfa omega.. tror den har utvidet seg litt eller noe.. skal prøve med den andre og se om det løser problemet :)
 #303306  av Christian

FireWalk skrev:
Xlr8 skrev:
r
hehe.. det er ikke mulig å montere den feil vei ;) skal godt gjøres å skru hun på hun og han på han.. (kjønn) :P så den står riktig på.. tror det må være pakningen som ikke er helt alfa omega.. tror den har utvidet seg litt eller noe.. skal prøve med den andre og se om det løser problemet :)
Den er selvlært ja :lol: Lite feilskjær på Mr2'en jeg hadde.

Firewalk : Det er ikke snakk om å skru hun på hun/han på han, men at plata er snudd feil vei. Gummipakningen på plata skal selfølgelig inn mot blokka, siden filteret har egen pakning påmontert. Senterbolten passer jo bare en vei, så der en man rimelig sikker. :P
 #303318  av FireWalk

Den er riktig vei :) Skrudde den av nå og da spratt gummipakningen ut omtrent.. forsøkte å sette den på igjen. Det er et spor den skal ligge ned i. Den er flat på den siden som skal ned mot blokka også er det en forhøyning midt på der den skal ligge nedi sporet på selve adapteren. men nå får jeg den ikke til å ligge nedi uten at den ser ut til å bli for stor på en av sidene.. Den var ikke slik når den ble satt på, så jeg tror den må ha utvidet seg pga oljen eller varmen eller begge deler.. den har iallefall ikke ideell passform lenger, så det er nok det som forårsaker det. skal prøve med den andre adapteren og se om det ordner seg da :)