TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• bremseskiver til mr2 93 mod

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #303319  av inzane2012

trenger for tiden nye kalippere, skiver og klosser tilbakparten på bilen min og har i den anledning ett lite spm ang skivene...
var innom mekonomen idag og henta klossane og spurte etter kalippere og skiver, viste seg at dem bare hadde til fronten, men er det noen forskjell i skivene fremme og bak?? har ikke vert fremme med målbandet, men di ser nå ganske like ut...
og er det noen som vet hvor jeg kan få tak i billigere kalippere bak? har fått pris hos snapdrive på ca 1500 pr stk for nye kalippere og ca 2200 for ett par med skiver...
 #303322  av lasse

Skivene bak er bittelitt større og endel tynnere enn de foran...
 #303326  av inzane2012

lasse skrev:Skivene bak er bittelitt større og endel tynnere enn de foran...
det var såpass ja:) hvordan er det å bytte skivene da?? prøvde nett så vidt å ta dem av sist jeg bytta klossa for å inspisere dem, men fikk dem ikke av, skal dem egentlig ikke henge "løst" eller er dem festa på en eller annen lur måte?
 #303346  av inzane2012

mr2storbrua skrev:De henger løst, men du må nok slå litt i de for å få de til å løsne...
var det jeg trodde:)
men hva med calipperene da? har jo abs, hva er det da jeg bør vere ekstra oppmerksom på?
 #303383  av inzane2012

Helgeland skrev:vet ikke om du har fått alle svar du vil ha.. men her er en lignende post hvor målene står...

viewtopic.php?f=33&t=28184
har fått vite det jeg trengte å vite om skivene egentlig:)
eneste jeg lurer litt på nå før jeg setter igang er om abs'n hvordan denne er koblet til kalipperen og sånt, aldri bytte calippere før så fant ut det var bedre å stille di dumme spm her først før jeg går ut å gjør noe enda dummere for så å innrømme det her etterpå;) hehe
 #304639  av Haugrud

abs sitter ikke i calipperen nei, den sitter i spindelen, og bremseskiven sitter igjen pga håndbrekksbånd..juster av håndbrekket og slå litt på skiven så kommer den etterhvert
 #304704  av inzane2012

Haugrud skrev:abs sitter ikke i calipperen nei, den sitter i spindelen, og bremseskiven sitter igjen pga håndbrekksbånd..juster av håndbrekket og slå litt på skiven så kommer den etterhvert
spænk u:) skjønner litt mer nå :)
 #304723  av mr2storbrua

Haugrud skrev:abs sitter ikke i calipperen nei, den sitter i spindelen, og bremseskiven sitter igjen pga håndbrekksbånd..juster av håndbrekket og slå litt på skiven så kommer den etterhvert
Er ikke håndbrekksvaieren kobla til caliperen? Jeg bytta skiver bak og der var ikke noe håndbrekksbånd på de...
 #304730  av Haugrud

trodde det var likt på celica og mr2, men mulig det er på calipperen ja..beklager :)
 #304885  av inzane2012

Helgeland skrev:håndbrekket er rett i caliperen..
jepp, og på min er det null bevegelse i den lille hendelen som vaieren er kobla inn i...
jævlig plagsomt at alle problema med bilen min nå plutselig kommer samtidig, først bremsene og så detta tullet med motoren, og økonomien min er ikke så romslig at jeg kan ta alt på en gang heller, men har bestillt nye calippere og skiver nå, og klossene ligger å venter...
og når dette er i orden så står understellet for tur... offf, jeg blir så oppgitt...
 #304956  av Ivar

inzane2012 skrev:
Helgeland skrev:håndbrekket er rett i caliperen..
jepp, og på min er det null bevegelse i den lille hendelen som vaieren er kobla inn i...
jævlig plagsomt at alle problema med bilen min nå plutselig kommer samtidig, først bremsene og så detta tullet med motoren, og økonomien min er ikke så romslig at jeg kan ta alt på en gang heller, men har bestillt nye calippere og skiver nå, og klossene ligger å venter...
og når dette er i orden så står understellet for tur... offf, jeg blir så oppgitt...
Vær klar over at null bevegelse her kan direkte oversatt være null bevegelse i stempelet.

Jeg ville demontert og smurt opp alt av bevegelige deler og faktisk fått bekreftet at de beveger seg sånn som de skal.... men du har tydeligvis gått for nye eller overhalte calipere.
 #304985  av inzane2012

planen er nok og bare få tak i nye eller sånne byttecalippera, for jeg har ikke anledning til at bilen står i flere dager...