TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• respons pÃ¥ privathandel

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #304050  av Supramk3turbo

På enkelte ting ja. Kommer jo litt ann på hva slags innlegg man venter respons på. Det er sikkert en del tusen kikkere her inne, som bare stikker innom å kikker, gidder ikke å svare på noe. Mens andre, de som intresserer seg litt tar iniativ :)
 #304051  av Amund

Er enig i at det er liten respons på kjøp og salg.
Generelt vil eg sei at når folk skal selge noko, skal dei ha gull, og helst meir enn dei har betalt. Mens folk som skal kjøpe noko helst skal ha det gratis....
 #304053  av hmsilset

Amund skrev:Er enig i at det er liten respons på kjøp og salg.
Generelt vil eg sei at når folk skal selge noko, skal dei ha gull, og helst meir enn dei har betalt. Mens folk som skal kjøpe noko helst skal ha det gratis....
Du sier noe der.her er 2 eksempel det siste året:

*Jeg satte motoren min og eksosen til salgs både her og på finn.no til kr 3500 inkl ALT. Da fikk jeg 2 forespørsler fra noen som måtte ha en god motor kjapt.Ingen av de kjøpte.Derfor solgte jeg den til en anonym mekaniker i sandnes :P for 1000kr fordi jeg ikke ville ha tinga mine stående hos han å ta opp plass om det tok lang tid å selge.Noe det ville ha gjort enda flere trengte motor..

*Tidlig i år ringte det en å sa at han ville kjøpe en dynamo av meg for 500kr(det var prisen jeg la den ut for).Jeg må ha den i kveld sa han i telefonen.Jeg avbrøt søvnen min etter nattskiftet og ordna sending de 43 mila ned til Oslo.Traileren passerte noen mil unna oslo da,og dit ville han ikke kjøre,så da ble handelen avbrutt.

Nå sitter jeg her med en haug med mr2 deler etterhvert.Styling,felger,eksosanlegg,fjærer,nye speil,vinger,subb i kasse osv osv. Vet det er mange som sitter opp til halsen med deler og ikke gidder å selge dem.Jeg kunne glatt tjent 20.000kr for de delene jeg har hatt og har det siste året,men det kommer ikke på tale å selge.Delene skal gies bort etterhvert til entusiaster som meg.
 #304068  av celicat23

Det er ikke bare her, men litt over alt. Har solgt noen ting igjennom finn.no, og det er så forbanna irriterrende hver gang. Det er alltid en gjeng IDIOTER som sender deg mailer, som om de gjør deg en tjeneste, med "Jeg kjøper det du annonserer for 5000kr, for 3000kr og henter det i dag!"

FUUUUUUCK YOOOOOOOU RETT I ÆSEN!!!!!
 #304069  av GhostRider88

hmsilset skrev:

*Jeg satte motoren min og eksosen til salgs både her og på finn.no til kr 3500 inkl ALT. Da fikk jeg 2 forespørsler fra noen som måtte ha en god motor kjapt.Ingen av de kjøpte.Derfor solgte jeg den til en anonym mekaniker i sandnes :P for 1000kr fordi jeg ikke ville ha tinga mine stående hos han å ta opp plass om det tok lang tid å selge.Noe det ville ha gjort enda flere trengte motor..

*Tidlig i år ringte det en å sa at han ville kjøpe en dynamo av meg for 500kr(det var prisen jeg la den ut for).Jeg må ha den i kveld sa han i telefonen.Jeg avbrøt søvnen min etter nattskiftet og ordna sending de 43 mila ned til Oslo.Traileren passerte noen mil unna oslo da,og dit ville han ikke kjøre,så da ble handelen avbrutt.

Nå sitter jeg her med en haug med mr2 deler etterhvert.Styling,felger,eksosanlegg,fjærer,nye speil,vinger,subb i kasse osv osv. Vet det er mange som sitter opp til halsen med deler og ikke gidder å selge dem.Jeg kunne glatt tjent 20.000kr for de delene jeg har hatt og har det siste året,men det kommer ikke på tale å selge.Delene skal gies bort etterhvert til entusiaster som meg.
er så enig så enig.

Har selv prøvd å selge både mr2 deler og andre ting som er bil relatert, med heller lite respons. Årsaken er nok i stor grad at tilbudet og steder hvor det selges slike ting er etterhvert blitt ganske utbredt. Se bare på finn.no... tusenvis av nye annonser hver eneste dag og det til en billig penge ofte også.

Er omtrent blitt slik at man må gi bort delene, om man skal bli kvitt dem..

Men ble litt nysgjerrig på delene du har til mr2 mk2 :P ;) Kan godt sende meg en pm om du gidder ;)
 #304071  av Amund

Vel, det er lov å prøve seg, og prute litt. Generelt sett er ALT på finn.no overprisa, berre sjå på IS200 for eks, dei har ikkje forandra seg i pris på eit år. Ikkje kom her og sei at bilen min har stege i verdi siste året liksom.... :roll:
Er ein del ting som har stått til salgs, både her og på andre forum, som er dyrere enn dei koster NY hos orginalforhandler. Og fremdeles vil dei ikkje selge til lavere enn annonsert pris, då kan F¤% meg ikkje folk klage på at dei ikkje får solgt ting heller....
 #304073  av Mr T

enkelt er jo heilt utrolig når det gjelder slike kjøp og salg annonser! la ut noen hjul til salgs som eg hadde hatt på landcruiser'n,la de ut for salg for 5 tusen,som eg syntes er en heilt grei pris for ett sett med 33"12,5 15 hjul på felg med godt mønster som kansje var to år gammalt! men neida,folk ringte meg ned og skulle ha de til 5 hundre kroner hjulet... sitter avogtil og lurer på hva folk tror igrunn!!! Prute er no forsåvidt greit nok,men når de halverer prisen og litt til så må de vell ikkje tro at man bare sier "ja det er greit siden det er deg liksom"....
hadde lett kasta dem eller brent dem på bålet før eg hadde solgt dem for 5hundre kroner felgen!
 #304093  av inzane2012

har en sånn annonse ute jeg og, ett komplett frontsett fra focal som ligger uten til 1000 lappen, er jo ikke brukt og koster 1500 nytt...
 #304105  av hmsilset

GhostRider88 skrev:
hmsilset skrev:

er så enig så enig.

Har selv prøvd å selge både mr2 deler og andre ting som er bil relatert, med heller lite respons. Årsaken er nok i stor grad at tilbudet og steder hvor det selges slike ting er etterhvert blitt ganske utbredt. Se bare på finn.no... tusenvis av nye annonser hver eneste dag og det til en billig penge ofte også.

Er omtrent blitt slik at man må gi bort delene, om man skal bli kvitt dem..

Men ble litt nysgjerrig på delene du har til mr2 mk2 :P ;) Kan godt sende meg en pm om du gidder ;)

Det skal du få vite etterhvert :D Blir mere deler innen våren så
 #304157  av sleeper

hmsilset skrev:

hehe... jeg kunne faktisk trengt en ny dynamo som var i BRA stand.. :wink: ( send meg en PM på det hvis du har lyst en dag da :D )
 #304309  av angrykid

Jeg pruter på _alt_ jeg skal kjøpe.. Forutenom dagligvarer og slikt da..

men kjøper jeg privat hos folk, så pruter jeg. Ikke for at jeg ikke har råd, men for at folk har alltid slingringsmonn på prisen de forlanger. Uansett hvilken pris som blir lagt ut, så er det slingringsmonn på den. Selger jeg noe for 5000,- så går jeg ned til 4500 om det er noen som kommer med pengene kjapt.

Dette er pga nordmenn generelt sett elsker å bli lurt. Vi tror vi har gjort en dritgod handel, om vi får varen til litt redusert pris, som i mitt tilfelle. Der vil kjøper stikke avgårde, 4500 kroner fattigere, men med ett smil om munnen, siden han synes han har gjort ett god kjøp. Sånn er nordmenn, og forhåpentligvis vil det aldri endre seg. :)
 #304347  av Lørnings

Det er forskjell på pruting og skambud da..stor forskjell! :wink:
 #304358  av Tomera

Helt enig i det dere sier hær.
Jeg for min del, pruter også på det meste, og som oftest sender jeg PM om det er noe jeg er intressert i . Har fådd kjøpt en god del deler gjennom dette forumet, og jeg synes kjøp og salg delen fungerer utmerket.
Må dere ikke glemme at det er litt srt og selge brukte orginaldeler til Toyota sportsbiler, så noe yrende interesse rundt slike salgsobjekter, vil det jo normalt sett ikke være..
Men dette er definetivt den rette plassen for og annonsere slike ting, og kanskje noen ikke har bruk for det i dag, men en dag er det alltids noen som har bruk for delene vi har til salgs.

En annen ting, er at f. eks brukt orginaleksos, er nå lite ettertraktet i mine øyne.
De fleste som har uorginal eksos, har som regel orginalanlegget liggende, eller abselutt ikke intressert i ett orginalt ett. Er jo en grunn til at vi handler eff anlegg likksom?