TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min Corolla T-Sport :)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #304524  av supra25

Morsom sak jeg ser alt for få av langs veien :)

1,8l 2ZZGE motor - 192HK
TTE frontleppe
TTE hekkspoiler
TTE eksos
Lester øyelokk
Toning av alle rutene
Sorte baklykter
K&N sportsfilter (fullt typhoon kit kommer snart)
TTE kompressor (skal straks monteres)
35mm senket
18"

Vinterplaner:

Ny hekk og eksos
TTE grill
TTE stabstag foran
TTE sideskjørt
Nytt senkesett (justerbart)
_DSC3854.jpg
_DSC3854.jpg (236.6 kiB) Vist 4184 ganger
_DSC3867.jpg
_DSC3867.jpg (167.17 kiB) Vist 4177 ganger
_DSC3878.jpg
_DSC3878.jpg (194.66 kiB) Vist 4169 ganger
Sist redigert av supra25 den 12 okt 2008 21:13, redigert 1 gang totalt.
 #304526  av Redline

grattis med rå bil :wink: sjendne biler som er drittrå og kjøre :twisted:
 #304733  av supra25

takker og bukker.. :) Har fortsatt litt igjen før den er ferdig eksteriørmessig. Tror den nye grillen vil gjøre en god del :mrgreen:

Satt og fikla litt mer i Photoshop her om kvelden..
_DSC3853-1.jpg
_DSC3853-1.jpg (231.56 kiB) Vist 4173 ganger
 #304740  av lexusmann

NYDELIG bil, mister!!!! :shock: :shock:
Ble nytt skrivebords bilde her nå...
og så rette fargen da...
hvor mye skal den gi med kompressoren da?
 #304754  av supra25

Muchos gracias, senor! (større oppløsning kan ordnes..*kremt* :roll:) :mrgreen:

Det verserer litt forskjellig hva den skal yte med kompressor. Ut fra butikken er den lista til 192bhp uten. Så sitter det KN57i filter i nå, som straks blir bytta ut i et KN typhoon kit, som plusser litt på toppen der. I den opprinnelige PDF'n fra TTE (Toyota Team Europe) er den oppgitt til 225bhp med kompressor. Andre steder påstås det at det er 215. Så kommer typhoon kit'et på toppen der. Er vel egentlig bare en måte å finne det ut skikkelig på, men det spørs om jeg gidder å få den bremsa.

Hovedpoenget er at man flytter maks Nm og hk ned fra rundt 7000rpm til akkurat i overkant av 4000rpm. Det vil si at man ikke er så utrolig avhengig av å oppnå "lift" for at det skal flytte skikkelig på seg. De som har prøvd maskinen vet jo at det er skikkelig Jekyll&Hyde forskjell nå man bikker 6200rpm. Da våkner dyret til liv og det skyter fart. Under det, derimot, oppfører den seg mer som en sprek 1,8 liter. Slik det står skrevet på div. forum så mister man hele "lift" sparket med kompressor, da man heller får et jevnere drag fra bånn.

I praksis så skal det ikke skille så fryktelig mye på bilene fra 0-100, selv om det offisielt skiller over sekundet fra (6.5 med kompressor offisielt, litt under uoffisielt). De som har prøvd litt mot hverandre skriver at det ligger mer på han som sitter og girer. Når man er i fart, derimot, så vil jo momentet rundt 4000 være helt gull. Slik det er nå, hvis man ligger og cruiser i 100-110 i 6. gir og det kommer en kjekkas opp på sida så må det jo gires til man blir småsvett før det blir no action (les ned i tredje minst) og så putte fortløpende. Slipper et par girtrinn med en slik lufthjelper. I dag må jeg ligge i løft for å ikke miste trøkket (mellom 6200 og 8200rpm).

Har forøvrig vært et par kjekkaser som har blitt lange i maska siden jeg kjøpte bilen i våres. Riktignok ser den ikke helt standard ut lenger, men det må være uendelig kjipt å bli kjørt fra av en Corolla når man har en såkalt grombil...hehe...bare spør gutta med Golf GTI eller han i Focus ST som ikke klarte å dra unna ;)
Sist redigert av supra25 den 14 okt 2008 19:05, redigert 1 gang totalt.
 #304757  av Tiendreal

Andre steder påstås det at det er 115
skriveleif?
 #304759  av lexusmann

supra25 skrev:Muchos gracias, senor! (større oppløsning kan ordnes..*kremt* :roll:) :mrgreen:

Det verserer litt forskjellig hva den skal yte med kompressor. Ut fra butikken er den lista til 192bhp uten. Så sitter det KN57i filter i nå, som straks blir bytta ut i et KN typhoon kit, som plusser litt på toppen der. I den opprinnelige PDF'n fra TTE (Toyota Team Europe) er den oppgitt til 225bhp med kompressor. Andre steder påstås det at det er 115. Så kommer typhoon kit'et på toppen der. Er vel egentlig bare en måte å finne det ut skikkelig på, men det spørs om jeg gidder å få den bremsa.

Hovedpoenget er at man flytter maks Nm og hk ned fra rundt 7000rpm til akkurat i overkant av 4000rpm. Det vil si at man ikke er så utrolig avhengig av å oppnå "lift" for at det skal flytte skikkelig på seg. De som har prøvd maskinen vet jo at det er skikkelig Jekyll&Hyde forskjell nå man bikker 6200rpm. Da våkner dyret til liv og det skyter fart. Under det, derimot, oppfører den seg mer som en sprek 1,8 liter. Slik det står skrevet på div. forum så mister man hele "lift" sparket med kompressor, da man heller får et jevnere drag fra bånn.

I praksis så skal det ikke skille så fryktelig mye på bilene fra 0-100, selv om det offisielt skiller over sekundet fra (6.5 med kompressor offisielt, litt under uoffisielt). De som har prøvd litt mot hverandre skriver at det ligger mer på han som sitter og girer. Når man er i fart, derimot, så vil jo momentet rundt 4000 være helt gull. Slik det er nå, hvis man ligger og cruiser i 100-110 i 6. gir og det kommer en kjekkas opp på sida så må det jo gires til man blir småsvett før det blir no action (les ned i tredje minst) og så putte fortløpende. Slipper et par girtrinn med en slik lufthjelper. I dag må jeg ligge i løft for å ikke miste trøkket (mellom 6200 og 8200rpm).

Har forøvrig vært et par kjekkaser som har blitt lange i maska siden jeg kjøpte bilen i våres. Riktignok ser den ikke helt standard ut lenger, men det må være uendelig kjipt å bli kjørt fra av en Corolla når man har en såkalt grombil...hehe...bare spør gutta med Golf GTI eller han i Focus ST som ikke klarte å dra unna ;)
Var det som skjedde da jeg hadde lex'n også...var noen karer i en beemer 3'er som yppa seg, vet ikke hvilken versjon det var, men jeg dro greit i fra han kan du si... :wink:
 #304764  av lexusmann

Var litt skummelt også...plutselig hadde jeg 180 i 80 sona..dette var på en motorvei da...bremsa fort ned igjen, og lista meg videre, i fall onkel hadde sett meg...hadde sliti BIG TIME da altså... :lol:
 #305615  av inzane2012

artig, samme felger som jeg hadde til mr2'n min før:) passer desidert bedre til den bilen der ja, til mr2:P