TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pris pÃ¥ 98 blyfri

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #305396  av mr2storbrua

Lurer på hvor mye ekstra 98 bruker å koste i forhold til 95? Der jeg bruker å fylle (UnoX på strømsbu for de som lurer), ligger 98 ca 30-40 øre over 95, mens dersom jeg fyller på andre siden av gata ligger 98 ca 2 kroner over 95(Her ligger også prisen på 95 ca 10 øre over UnoX). Har sett flere plasser der 98 er betraktelig dyrere enn 95, og har egentlig tenkt at de plassene er dyre, mens det kanskje er 30-40 øre ekstra som egentlig er billig? Hvor stor er forskjellen hos dere?
 #305404  av Master

Bruker å ligge en 30-40 øre over 95. Men tror de "glemmer av" 98'en når de priskriger, siden det ikke går så mye av det som 95'en. Har ofte sett at 98 kan være 1.5kr dyrere enn 95, men etter en stund gjevner de seg mer ut
 #305415  av inzane2012

har og lagt merke til at unoX storsett alltid er billigere enn resten av stasjonene rundt om kring her... bare se på vikhammer det, alltid billigere her, så kommer du ut til YX'n på vei inn til trondheim(når du ikke kjører gjennom bommen) der ligger den kanskje 10-20 øre høyere, og når du kommer inn til trondheim ligger den igjen 10 øre over... hadde ett EKSTREMT tilfelle på sluppen på lørdagskvelden var det vel da prisen hos statoil låg på 10.89 for 95, mens på shell, 30m lenger opp i veien, kosta 95 11,65 for literen, væreste av alt var at det faktisk stod to idioter og fyllte på shellen og...
 #305418  av Daniel_hoy

Her i området bruker alltid shell å sette ned prisen på 98 også. Den koster alltid 36 øre mer enn 95.
Men andre bensinstasjoner bruker ofte å drite i å sette ned prisen fra den veiledende på 98.
Jobbet ei stund på Esso tidligere og der var det ingen som brydde seg om å sette ned prisen pga. at det er så liten konkurranse på 98. Så viss du fyller 98 på dei rette stasjonene så koster det ikke mange kronene ekstra. Blir vel maks 20 kr på en tank.
Og det som ofte blir diskutert, det er søndagene det billigst å fylle opp tanken. For på mandager i 12 tiden så blir prisene justert til VEILEDENDE pris og utover i uken så er det konkurransen som presser ned prisene litt. Av og til blir prisene justert opp til veiledende i løpet av uken, men det er veldig skjelden.
 #305420  av mr2storbrua

Ja, vet at det er billigst på søndager, fyller alltid da. Håper på under 10 kroner til søndag igjen. Fylte for 11.05 for 98 på søndag som var, men har vært mye på nyhetene om at bensinprisen har fallt så voldsomt :D
 #305432  av Master

Det som er verdt å merke seg er at ofte når det ligger en fullverdig bensinstasjon på en side av veien, og en pumpestasjon av ukjent merke på andre siden (som er 10 øre billigere enn den andre stasjonen) kan du banne deg f*** på at begge egentlig eies av samme eier :) Er bare et psykisk spill for å få deg til å fylle hos dem, og ikke andre. :D
 #305434  av Elstad

Jeg har merket noen par ganger på statoil her at 98 er 30 øre+ billigere enn 95 :P
 #305442  av ArildM

Alltid dyrt på Stjørdal :roll: Neida, bensinprisene er vel greie dem, men har ikke sett noe til bensin til under 10,- per liter nei.
 #305472  av mr2storbrua

Var vel i Oslo som prisen var under 10 kroner på søndags kvelden tror jeg. Men den bruker å være ganske billig i Arendal også i forhold til resten av landet tror jeg.
 #305532  av ArildM

11,44 på Stjørdal i dag, billigere enn det var på søndag.
 #305619  av mr2storbrua

Ser 95 ligger på rundt 11,30 i arendal. Tviler vel litt på at 98 skal gå under 10-kroningen, men 95 burde være mulig. Skal bli deilig å se 9-tallet igjen på de svære tavlene :D

Tok faktisk bilde av det som var billig bensin og diesel 30. september 2007.
093007194154.jpg
093007194154.jpg (51.77 kiB) Vist 1346 ganger
Satser på lavere priser en dette om ikke så altfor lenge, hvert fall på bensin.
 #305671  av angrykid

Jeg driver å farter endel rundt i trondheimsdistriktet og malvik og ut mot stjørdal. Det jeg har funnet ut så langt, av egen erfaring, er at jo nærmere hommelvika du kommer, jo billigere blir det. Ikke medregnet stav, da det bruker å være forholdsvis dyrt der oppe.

YX'en på skovgård er billig, YX'en på vikhammer er billigere, statoil i hommelvika bruker som oftest å være billigst. Det er yderst sjeldent at dette fenomenet slår feil. Når man da kommer utover til værnes og stjørdal, så er prisen på vei oppover igjen..

Skjønne det den som vil. :)
 #305694  av inzane2012

angrykid skrev:Jeg driver å farter endel rundt i trondheimsdistriktet og malvik og ut mot stjørdal. Det jeg har funnet ut så langt, av egen erfaring, er at jo nærmere hommelvika du kommer, jo billigere blir det. Ikke medregnet stav, da det bruker å være forholdsvis dyrt der oppe.

YX'en på skovgård er billig, YX'en på vikhammer er billigere, statoil i hommelvika bruker som oftest å være billigst. Det er yderst sjeldent at dette fenomenet slår feil. Når man da kommer utover til værnes og stjørdal, så er prisen på vei oppover igjen..

Skjønne det den som vil. :)
UnoX'n på vikhammer du mena?