TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Første eller andre revisjon?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #38568  av eivstei

Ut fra disse bildene; kan ein sjå at det er første eller andre revisjon da? Forutsett at den er heilt orginal! 80 000kr for denne, er det eit bra kjøp, viss den er i god stand? 145'km,eu-godkjent. Det skal ve enten ein 92 modell, eller 91mod som er førstegangsregistrert i 92. Er ein ANDRE revisjon mykje bedre enn første??? :?:[/img]
Vedlegg
100_0095.JPG
100_0095.JPG (47.84 kiB) Vist 1693 ganger
Bakfra.JPG
Bakfra.JPG (43.62 kiB) Vist 1693 ganger
Forfra.JPG
Forfra.JPG (50.64 kiB) Vist 1693 ganger

#38570  av sindrejl

det der er 2. revisjon det tror jeg.. ser det på fronten om jeg ikke tar grovt feil :)

#38571  av Master

jeg har en 90 gti med et annet ratt enn det den har. samt er det nivåregulering av hovedlysene jeg ser der ved siden av bryterne til tåkelysene? Kortere girspake... hmm, er det jeg ser av forskjeller fra 1. rev så er nok en 2. rev¨

edit: les litt på denne tråden om forskjeller på revisjonene: http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=2860

ellers bruk søkefunksjonen i forumet så finner du sikkert mer.

Velkommen til forumet by the way! :lol:

#38572  av Erlend

2 rev.

Og hvis du kan få tak i 2 rev, så er det definitivt verdt det, pga. sportsunderstell osv.

#38575  av eivstei

Takker! Trur dette er eit bra kjøp eg, sjølv om eg vil omlakkere den i ein annen farge (får det billig), og kjøpe 17" felger...

#38578  av Master

eivstei skrev:Takker! Trur dette er eit bra kjøp eg, sjølv om eg vil omlakkere den i ein annen farge (får det billig), og kjøpe 17" felger...
Blir bra det! tenkte på at den så litt solbleika ut, noe som er vanlig for den røde lakken på den tiden.

#38584  av chris

det er 2.gen det der ja, ingen tvil. ser det både på fronten, på rattet og girspaken

-edit-
må si det er vannvittig bra pris for en 92 modell da. nesten mistenkelig billig..

#38585  av chris

Master skrev:nivåregulering av hovedlysene jeg ser der ved siden av bryterne til tåkelysene?
Hmm, ser nesten sånn ut. Det har jeg aldri sett på mr2 før.. Skulle ikke være nødvendig heller, man er jo sjelden plaga med tung henger eller tung last i bagasjerommet :D

#38587  av Morten

Ellers er det vel enkelt å se på orginal-felgene:

14" -> 1.rev.
15" -> 2.rev.

#38610  av CelicaTurbo

stiller meg enig med de andre at det er en revisjon 2, men, litt snodig at listen langs bilen er lakkert i en mørkere farge. Dette er ikke standard for 2. revisjon ihvertfall, og tror ikke at 1. revisjon røde biler har dette heller som standard (derimot er det flere andre fargealternativer i 1. revisjon som har mørkere sidelist, mens på 2. revisjon har listen samme farge som resten av bilen)..

men, frontleppen samt den korte girspaken tyder på 2. revisjon.. men ikke airbag ser det ut til og de fleste 2. revisjon har vel dette (men ikke alle så det er ingen regel der)..

av forskjellene kan nevnes: stivere understell, noe lavere bil, litt mer forutsigbar oppførsel (men 1. revisjon skal være mer effektiv med dyktig fører), kortere girspake, 15" felger som standard og større bremser.

#38613  av Master

chris skrev:det er 2.gen det der ja, ingen tvil. ser det både på fronten, på rattet og girspaken

-edit-
må si det er vannvittig bra pris for en 92 modell da. nesten mistenkelig billig..
enig der... jeg ville fått sjekka den bilen grundig for de kjente MR2 sykdommene : synk 2.gir, oljeforbruk, slitt clutch osv. Står flere poster om det tidligere.

#38639  av Zerpent

Det rattet der har airbag. Samme som mitt.

#38651  av chris

CelicaTurbo skrev:stiller meg enig med de andre at det er en revisjon 2, men, litt snodig at listen langs bilen er lakkert i en mørkere farge. Dette er ikke standard for 2. revisjon ihvertfall, og tror ikke at 1. revisjon røde biler har dette heller som standard (derimot er det flere andre fargealternativer i 1. revisjon som har mørkere sidelist, mens på 2. revisjon har listen samme farge som resten av bilen)..

men, frontleppen samt den korte girspaken tyder på 2. revisjon.. men ikke airbag ser det ut til og de fleste 2. revisjon har vel dette (men ikke alle så det er ingen regel der)..
Må nok rette deg litt på et par punkter der, Kristian. Det det er såvidt jeg kan se et airbag-ratt. Det ble for øvrig ikke standard før 93 modellen kom.

Når det gjelder den lista, så er det mørkere list på min også, enn resten av bilen. Fargen er på en måte den samme, bare mye mørkere.

#38665  av CelicaTurbo

hm, kan ikke huske at mitt airbag ratt virket så stort og at det så helt slik ut, men det stemmer nok at det gjorde det :)

#38667  av chris

CelicaTurbo skrev:hm, kan ikke huske at mitt airbag ratt virket så stort og at det så helt slik ut, men det stemmer nok at det gjorde det :)
Rattet uten airbag, sånn som jeg har, er mye mye mindre :)