TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ombygging Is200-> Altezza

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #307138  av Fredrico

Hei, er ny på forumet her.. Var å hentet min sølvfargede IS200 i fredrikstad for ca. 2 uker siden, og allerede har jeg begynt å planlegge litt mods.

Er det noen her som vet hvor mye arbeid det er å bygge om fra vanlig is200 med manuell kasse til 3S-GE motor fra altezza med manuell kasse?

Motorfester og slikt? Har fått pris både på motor + gir og komplett frontcut. Om det er mye ombygging som skal til, så er jo det mest praktiske definitivt å kjøpe komplett frontcut og bare flytte alt over. Noen tanker?

Mvh Fredrik
 #307143  av Amund

Første problemet er jo at Altezza er høgreratta. Og uansett må du passe på å få med mellomakslingen, fremste delen er ikkje lik...
Så må du og huske på at utvekslinga på diffen bak er forskjellig: 3,909 på GXE10, og 4,300 på SXE10.(og 3,727 på JZE10). Og dersom du får lyst til å få med diffen frå Altezza, så pass på å få med drivakslingene og :wink:

Dersom du får med komplett motor og gir med motorfester og girkassetravers, så burde det passe rett nedi. Men problemet kjem med elektrisk, det er god sannsynlighet for at ledningsnettet må forlenges. Og veit ikkje kordan beams motoren er i forhold til 1gfe med tanke på startseperrer og funksjoner i dashbord, så det er noko å tenke på og..
 #307144  av Fredrico

Okei, for nå virker det som litt mer omfattende arbeid enn jeg vil utføre på en bruksbil. Når jeg tross alt kjører bilen til of fra jobb 8 mil daglig så sier det seg selv at det er en fordel at ombyggingen går raskt. Så får heller satse på å gjøre litt småting utvendig og innvendig. Står mellom C-west bodykit og TTE styling.. Litt usikker på hvilke av de jeg skal gå for.. TTE'en var jo faktisk relativt dyr, så spørs om C-west ikke er vel så bra.
 #307147  av Amund

Smaken er som baken, men eg liker TTE sin styling best eg. Dessuten er passformen på den 100% :wink:

Er nok ikkje gjort i ein håndvending å bygge om til 3sge nei, og siden du har lexusen som bruksbil, så ville eg utsatt det i vert fall... Men du har jo kompressor som alternativ der då, det skal jo vere plug-and-pray :roll:
Lurer litt på det sjølv, men redd for at det koster meir enn det smaker...
 #307149  av Fredrico

Kompressor er nok vel og bra det, men å bruke samme summen på et kompressorkit som man må gi for et fullstendig frontcut syns jeg er litt drøyt.. Dessuten vil jo motor med original innmat gi ganske klare begrensninger.. Med kompressor må man vel til med ekstra sprut og?
 #311544  av Fredrico

Tenker fremdeles litt på ombygging, men nå i det siste har jeg vurdert stylingalternativer. Noen som har erfaring med bestilling av bodykits? Tanken var å kjøpe komplett C-West, evt. uten bakfangeren siden jeg allerede har TTE add on fangeren som jeg synes ser ganske bra ut.

Noen som har bestilt fra Takakaira?