TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lekebil MR2 mk2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #38742  av Dont_Panic

vet ikke helt om dette burde legges under MR2 eller off topic, men valget endte her :D
kjøpte meg 2 lekebiler og tok bilde, ene er en 1997turbo med targa, andre er ca.1993turbo med vanlig tak. begge er i skala 1:43. dører osv kan ikke åpnes, men ser fine ut på hylla og er ganske detaljerte, eneste negative er vel at dem er RHD :oops:
Vedlegg
1997MR2_lekebil43-1.jpg
1997MR2_lekebil43-1.jpg (66.52 kiB) Vist 1475 ganger
1993MR2_lekebil43-1.jpg
1993MR2_lekebil43-1.jpg (48.82 kiB) Vist 1475 ganger

#38743  av Dalan

Nice, hvor kjøpte du de hen? :D

#38744  av Dont_Panic

kjøpte dem på ebay, kom på ca 890 tilsammen for begge med frakt, skal du kjøpe annbefaler jeg de fra TOSA de har targatak, de fra MTECH har vanlig tak, ellers er det av samme kvalitet, ser ut som de er lagd på samme fabrikk, er vel ikke så mange svarte igjen der så det ut som, jeg handla av japanesediecast og han var rask og grei å handle med.

#38749  av chris

Hmm.. kom det vi kaller for 98-vingen på 97 modellene i japan? Ser den 97 modellen der har 98 vingen nemlig :)

Kule lekebiler da, burde ha meg en sånn en jeg også :)

#38752  av Dont_Panic

jepp, aldri hørt om en 1997 med den vingen jeg heller, men gjør ikke meg noe, kjøpte den fordi den var svart og hadde 94+baklykter, hvite blinkere og 98+ vingen:)

#38758  av @lpher

chris skrev:Hmm.. kom det vi kaller for 98-vingen på 97 modellene i japan? Ser den 97 modellen der har 98 vingen nemlig :)
Ikke utenkelig...de bruker jo hjemmemarkedet som prøvekaniner hele tia :-)

Coole biler ja :-)

@lpher

#38785  av Replik

Kommer jo helt an på hvordan man betegner regner årsmodeller..
Reg år eller år endringen skjedde..
mener endringen kom 12/97 ergo antagelig solgt mye av desember i japan, kanskje tidligere også.. man lite sannsynlig før feb 98 i Europa..
(3 måneder fra produksjon til den er her i Nord Europa er en god tommelfinger regel). Burde kanskje kalt den 97+ vinge ?.. 98+ vil vel egentlig ikke innebefatte 98?.. :?

#38788  av chris

Replik skrev:Kommer jo helt an på hvordan man betegner regner årsmodeller..
Reg år eller år endringen skjedde..
mener endringen kom 12/97 ergo antagelig solgt mye av desember i japan, kanskje tidligere også.. man lite sannsynlig før feb 98 i Europa..
(3 måneder fra produksjon til den er her i Nord Europa er en god tommelfinger regel). Burde kanskje kalt den 97+ vinge ?.. 98+ vil vel egentlig ikke innebefatte 98?.. :?
98+ betyr jo 98 og nyere da :P

#38794  av Dont_Panic

jaja, er ikke så nøye på det jeg, ville bare ha mr2 skala modell, ønska meg 1:18 da, men det finnes ikke ifølge selgeren, kan bygge 1:24 av byggesett, men er ikke helt det samme synes jeg..
skal ta noen nte bilder ved siden av noe som kan vise størrelse osv. en dag.

#38809  av mr.two

Det er jo det samme som at hvis du skal kjøpe en del til mr2n din så står det kanskje på Amerikanske hjemmesider 91-93. Men de passer alikevel til Europeisk 90`. Og MkII kom jo i 89 i Japan da....Så selv om vi tror, eller noen her tror at 98 er 98 så er det faktisk ikke det. Som Alf sa så tester de i hjemmemarkedet først :) Så altså når det står 91-93 så omfatter det også jap 89 og europ 90... :wink:

#38938  av chris

mr.two skrev:Det er jo det samme som at hvis du skal kjøpe en del til mr2n din så står det kanskje på Amerikanske hjemmesider 91-93. Men de passer alikevel til Europeisk 90`. Og MkII kom jo i 89 i Japan da....Så selv om vi tror, eller noen her tror at 98 er 98 så er det faktisk ikke det. Som Alf sa så tester de i hjemmemarkedet først :) Så altså når det står 91-93 så omfatter det også jap 89 og europ 90... :wink:
Ja, USA kom året etter Europa de. så en 92 i usa tilsvarer en 91 her liksom. Så det er litt å holde styr på ;) Men 3.gen ble vel aldri solgt i USA