Satte igang å plukke ned rollan 2. november.
Målet er at den skal se original ut og være strøken.
Satser på å ha den kjørbar tidlig neste vinter, men den skal selvfølgelig ikke kjøres på vinteren. Edit september 2012: AHAHAHAHA
Søn Nov 09
Stort sett bare ledningsnett og taktrekk som fortsatt sitter igjen innvendig.
I bagasjerommet er det rust ala dette rundt hele kanten.
Hjørnene der baksetet hører hjemme ser slik ut. Kan holde øye med asfalten gjenom de kikkehullene!
Langs venstrekanten her fra vangen som går på tvers over hele bilen kan man se rett ned i bakken.
Gulvet forran førersetet er det overflaterust i ettersom den øvre clutchpumpa lakk bremseveske inn tilsynelatende over lang tid. Merka på vei hjem fra narvik at hele gulvteppet på venstre side var fuktig av bremseveske.
Det samme langs kanten her, men gulvet virker helt og fint.
Litteranne over venstre motorfeste, ellers virker motorrommet ganske bra.
Ræva, kanalene og bakskjermene er ganske jævlige.. Her blir det jobb.
Takluka her lukter uoriginal, får se om ikke den blir borte.
Alle deler legges i poser med medfølgende skruer etc, og stables i hjørnet.
Denne uka:
Plukka ut litt ledningsnett og tatt ut det som satt igjen av forstilling forran. Rattgreier og tannstang sitter fortsatt igjen da. *GJESP*
Ledningsnett er kjeeeeeedelig.....
Kjeeeeeeeeedelig sa jeg..
Borte!
*Rydde*
Teite takluke. Batteriet på drillen var tomt så den får stå til imårra. Kjedelig å skru alle dem ut for hånd.
Må ta med taktrekket til hvadenåheterigjen og se om dem kan lage en identisk uten stort hull i midten.. Hvis ikke noen tilfeldigvis har et helt og fint taktrekk til overs?
Nei det er ikke rust som sitter i taket der, bare stoffmatta som har gått i oppløsning.
Da er det bare asfaltmattene som er igjen inni bilen.
Bare rutene, noen lister her og der, bakluka, bakfanger, baklyktene og to bolter i traversen så er det bare tectylskraping/asfaltmatter(grøss) igjen før jeg kan levere den til blåsing.
Får se når ruteeksperten har tid til å ta ut rutene UTEN å ødelegge dem. Kan bli vrient ettersom det er bikkjekaldt i verkstedet der bilen står..
Målet er at den skal se original ut og være strøken.
Satser på å ha den kjørbar tidlig neste vinter, men den skal selvfølgelig ikke kjøres på vinteren. Edit september 2012: AHAHAHAHA
Søn Nov 09
Stort sett bare ledningsnett og taktrekk som fortsatt sitter igjen innvendig.
I bagasjerommet er det rust ala dette rundt hele kanten.
Hjørnene der baksetet hører hjemme ser slik ut. Kan holde øye med asfalten gjenom de kikkehullene!
Langs venstrekanten her fra vangen som går på tvers over hele bilen kan man se rett ned i bakken.
Gulvet forran førersetet er det overflaterust i ettersom den øvre clutchpumpa lakk bremseveske inn tilsynelatende over lang tid. Merka på vei hjem fra narvik at hele gulvteppet på venstre side var fuktig av bremseveske.
Det samme langs kanten her, men gulvet virker helt og fint.
Litteranne over venstre motorfeste, ellers virker motorrommet ganske bra.
Ræva, kanalene og bakskjermene er ganske jævlige.. Her blir det jobb.
Takluka her lukter uoriginal, får se om ikke den blir borte.
Alle deler legges i poser med medfølgende skruer etc, og stables i hjørnet.
Denne uka:
Plukka ut litt ledningsnett og tatt ut det som satt igjen av forstilling forran. Rattgreier og tannstang sitter fortsatt igjen da. *GJESP*
Ledningsnett er kjeeeeeedelig.....
Kjeeeeeeeeedelig sa jeg..
Borte!
*Rydde*
Teite takluke. Batteriet på drillen var tomt så den får stå til imårra. Kjedelig å skru alle dem ut for hånd.
Må ta med taktrekket til hvadenåheterigjen og se om dem kan lage en identisk uten stort hull i midten.. Hvis ikke noen tilfeldigvis har et helt og fint taktrekk til overs?
Nei det er ikke rust som sitter i taket der, bare stoffmatta som har gått i oppløsning.
Da er det bare asfaltmattene som er igjen inni bilen.
Bare rutene, noen lister her og der, bakluka, bakfanger, baklyktene og to bolter i traversen så er det bare tectylskraping/asfaltmatter(grøss) igjen før jeg kan levere den til blåsing.
Får se når ruteeksperten har tid til å ta ut rutene UTEN å ødelegge dem. Kan bli vrient ettersom det er bikkjekaldt i verkstedet der bilen står..
Sist redigert av apehest den 26 feb 2018 10:23, redigert 8 ganger totalt.
86 Corolla GT AE86
x 14 GT86
x 11 Auris Treehugger
x 07 Auris 2.0 exec D4D
x 06 Corolla stv 1.4 D4D
x 14 GT86
x 11 Auris Treehugger
x 07 Auris 2.0 exec D4D
x 06 Corolla stv 1.4 D4D