TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Biltransport fra Trondheim til nord-norge.

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #307758  av mk3_turbo

Lurer på om det er noen som kan hjelpe litt her. Har en bil som skulle vært transportert fra trondheim og nordover, men siden bilen har motorskade og ikke er kjørbar så utgår muligheten med å få den på hurtigruten eller tog,er er på desperat jakt etter ett godt forslag eller noen som kjenner noen som kanskje kan ta på seg ett slik oppdrag. Har ringt norlines og lignende men ingen som kan hjelpe siden bilen ikke er kjørbar.
 #307761  av ArildM

Ring DHL :lol:
Hehe, nei tror det blir et lite problem å få fraktet bilen da ja.
 #307787  av inzane2012

tror ikke du bør satse på å bruke noe trailer tansport vertfall, dama skulle få scooteren sin sendt opp til tr.heim med trailer, og det ene selskapet skulle ha over 5 lapper for det, så du får heller betale noen som har bilhenger og lappen til det og få dem til å kjøre den nordover til deg:)
 #307898  av mk3_turbo

Jeg er vel villig til å bruke det meste egentlig.Nærmeste jeg har funnet var at jeg måtte leie og betale for tur / retur med en biltrailer med kun min bil på og det havnet en plass mellom 15 og 20.000 kr. Heller mere skeptisk til og skulle gi oppdraget til Ola nordmann med bil og henger, er det vel 50/50 om jeg får bilen opp eller om bilen og pengene bare forsvinner.
 #307910  av angrykid

Har du ikke mulighet til å stikke innom nærmeste Statoil stasjon, leie deg en bilhenger, dra med deg en kompis som har lappen til å kjøre med bil og henger og som har stor nok bil, og så kjøre nedover? Det er jo ikke så alvorlig langt, og nå som bensin/diesel prisene er på full fart nedover, så kommer det sikkert ikke til å bli så ille dyrt. :)
 #307911  av inzane2012

mk3_turbo skrev:Jeg er vel villig til å bruke det meste egentlig.Nærmeste jeg har funnet var at jeg måtte leie og betale for tur / retur med en biltrailer med kun min bil på og det havnet en plass mellom 15 og 20.000 kr. Heller mere skeptisk til og skulle gi oppdraget til Ola nordmann med bil og henger, er det vel 50/50 om jeg får bilen opp eller om bilen og pengene bare forsvinner.
ja skjønner skepsisen din, men å betale mellom 15-20k for å få sendt opp bilen er vel ikke så mye bedre, men ville nok tro di aller aller fleste her på forumet er ærlige og rederlige mennesker:) hadde nok blitt billigere om du betale den personen noen lapper pluss det turen måtte koste, bare husk å be personen om å få se alle kvitteringer på bensin og sånt :)
 #307961  av mk3_turbo

Løser seg kanskje,må bare hoppe mellom 4-5 forskjellige selskaper for å få den hele veien opp. Tragiskt hvor late folk kan være egentlig når man tenker at alt kunne vært løst viss bare ett selskap i drammen eller trondheim hadde giddet puffe den ombord en hurtigrute. Men men sånn er det vel å bo her oppe :)
 #308031  av tojo

Må da kunne være noen har på forumet fra Trondheim som kan hjelpe deg å få bilen ombord på hurtigruten.
Sikkert evnt noen trøndere som trenger noen lapper ekstra, nå som det snart er jul. :D
Er jo lett tjente penger om dem har bilhenger eller lignende. :D
 #308036  av inzane2012

tojo skrev:Må da kunne være noen har på forumet fra Trondheim som kan hjelpe deg å få bilen ombord på hurtigruten.
Sikkert evnt noen trøndere som trenger noen lapper ekstra, nå som det snart er jul. :D
Er jo lett tjente penger om dem har bilhenger eller lignende. :D
trenger ikke henger en gang så lenge bilen har hjula, styring og bremser på plass, da skulle det vel fint gått ann å fått taua den bort til ferja og dytta den ombord vel???
 #308039  av celicat23

Frakt med noe firma avhenger nok av at du får den inn i en container og bestiller frakt på hele containeren.

Og at en scooter er dyrt er ikke rart, da den tar 1 palleplass (gjøres det riktig skal den stroppes til en pall) og du kan ikke stable noe oppå den. Pris blir regnet på kg/lastemeter/cmb, og den scooteren gjør at det blir mye ubrukelig plass på en bil/trailer :wink:
 #308044  av mk3_turbo

Viss det er noen som har lyst til å tjene penger på å få det til med hurtigruten fra en eller annen plass sørpå så er det helt iorden for meg det :) Samme gjelder egentlig om noen eventuelt kjører med henger oppover..med tanke på at jeg nærmer meg 20.000 nå for frakt fra tyskland og nordover så, og det med tanke på at jeg får den fraktet fra nederst i tyskland og opp til drammen eller trondheim for 5500 kr. Er viss det og få flyttet den innenlands som koster mest. Derfor jeg la ut her for å høre om det var noen eller noe der ute som så for seg ekstra julepenger eller visste om noen.
 #308046  av ArildM

Gi meg en nærmere beskrivelse av hvor bilen står og når den skal ombord på hurtigruta så kjenner jeg en del folk, kanskje jeg kan få til noe : ) Hvor mye er du villig til å betale for å få bilen ombord på hurtigruta da?