TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min (første) bil (MR2 MK2)

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #308365  av minigolf

Kjøpte en Toyota MR2 MK2 1992 mod for et par uker siden. Den har gått i overkant av 170 000 km, og har hatt 3 eiere før meg. Bilen er helt orginal, så denne er vel ingenting i forhold til enkelte andre MR2'er. Men legger likevel ut et par bilder av den=)
Picture 002.jpg
Picture 002.jpg (226.35 kiB) Vist 1657 ganger
Skitten og fæl
Skitten og fæl
Picture 003.jpg (168.1 kiB) Vist 1653 ganger
Selgeren tok seg ikke bryet verdt å vaske bilen før salget.
Selgeren tok seg ikke bryet verdt å vaske bilen før salget.
Picture 004.jpg (157.32 kiB) Vist 1652 ganger
Slik var den rett etter jeg fikk den.
Slik var den rett etter jeg fikk den.
Picture 001.jpg (232.87 kiB) Vist 1654 ganger
Den er i tillegg relativt matt i lakken.
Den er i tillegg relativt matt i lakken.
Picture 005.jpg (95.28 kiB) Vist 1653 ganger
 #308366  av lexusmann

Sånn er det med røde biler..du må bone den opp relativt ofte, 3-4 ganger om året(gjerne oftere) for at den skal holde seg fin i fargen... :wink: får sikkert bedre tips til dette av de med mk2 her inne... :D
Planer for bilen?
 #308367  av minigolf

Men så gikk jeg løs med vasking/rubbing/polering/voksing. Det tok endel timer, og alt i alt ble vel resultatet bedre.
Før blodslit -
Før blodslit -
Picture 005.jpg (95.28 kiB) Vist 1651 ganger
Etter blodslit.
Etter blodslit.
Picture 009.jpg (106.61 kiB) Vist 1655 ganger
Den ble ikke så pissetrengt til slutt
Den ble ikke så pissetrengt til slutt
Picture 007.jpg (204.89 kiB) Vist 1657 ganger
Picture 008.jpg
Picture 008.jpg (206.62 kiB) Vist 1651 ganger
Picture 015.jpg
Picture 015.jpg (229.27 kiB) Vist 1652 ganger
Jeg har egentlig ingen videre planer. Eller, det vil si: jeg har mange drømmer. Deriblant lakkering, senking og turbo. Men, jeg er en fattig student, og har minimalt med penger. Uansett så håper jeg på noen oppgraderinger etterhvert.

Noen som har noen tips/råd til hva jeg bør gjøre? Det eneste jeg har gjort nå er et klistremerke i bakruten, samt understellsbehandling.
Det bør også nevnes at det er vinterfelgene som står på. Sommerfelgene er hakket penere=)
 #308369  av minigolf

lexusmann skrev:Sånn er det med røde biler..du må bone den opp relativt ofte, 3-4 ganger om året(gjerne oftere) for at den skal holde seg fin i fargen... :wink: får sikkert bedre tips til dette av de med mk2 her inne... :D
Planer for bilen?

Hehe, du var litt for raskt ute=)

Har som sagt ingen planer atm, bare drømmer. Men håper på å få tips til billige oppgraderinger som gjør at bilen ser litt mer "spesiell" ut enn den gjør per dags dato. De store, dyre forandringene lar nok dessverre vente på seg en stund framover.
 #308371  av lexusmann

Har ikke mr2 selv, men: hvite blinkers framme og på siden...litt senk er aldri feil... :wink:
kanskje litt oppshining inni...dette er bare sånn generelle tips...
 #308375  av Daniel HS

Feita denne da Lasse! Mr2 er bare sååå nydelige biler... :D Gleder meg til å se den i real life.. :)

Tips til forandring? Hvite blinkere og senk som nevnt, nye baklamper (95+?), en aldri så liten leppe fremme, effektanlegg med noen ok endestusser så er MYE gjort allerede... :)
 #308386  av James

Pen bil. ! Gjorde virkelig sitt med en god pollering ja! :) Kom denne MR2en opprinnelig fra Os?
 #308387  av minigolf

Takk for det=)

Hvite blinkers skal jeg nok klare å rydde rom til i økonomien. Får jeg tak i noe sånt på Biltema?
Frontleppe er jeg litt mer usikker på. Da må den jo lakkeres, og da koster det vel fort endel dineros. Men jeg har veldig lyst å få den svarte "plastikkleppen" som allerede er på til å shine. Jeg så det var en kar her inne som hadde gjort det. Jeg vil anta at det bare er til å lakkere med klarlakk? Det klarer jeg i så tilfelle å gjøre selv, uten å måtte sende den på lakkeringsverksted.
Lampe og effektanlegg hadde VIRKELIG gjort susen, men jeg er redd det blir hakket for dyrt atm. Jeg har egentlig ingen anelse om hva noen av de koster, men jeg ser for meg at vi snakker flere lapper, og det har jeg ikke mulighet til å betale slik situasjonen er nå.

MEN, jeg regner med jeg får meg enda en ny jobb nå. Da er vi oppe i 2 jobber og skole, så da blir det litt mer rom for forandringer på bilen :D
 #308388  av minigolf

James skrev:Pen bil. ! Gjorde virkelig sitt med en god pollering ja! :) Kom denne MR2en opprinnelig fra Os?
Nei, jeg var i Vaksdal og hentet den. Men han som eide den jobbet i Os, så det er mulig det er samme bilen?
 #308389  av Daniel HS

Er ikke akkurat hyllevar på biltema meg bekjent. Sikkert noen Mr2 folk her inne som kan hjelpe deg med det meste. Mitt beste tips må være Ebay! :D
 #308391  av James

minigolf skrev:
James skrev:Pen bil. ! Gjorde virkelig sitt med en god pollering ja! :) Kom denne MR2en opprinnelig fra Os?
Nei, jeg var i Vaksdal og hentet den. Men han som eide den jobbet i Os, så det er mulig det er samme bilen?
Jes, da er det samme bil! Kjenner godt til denne. :)
 #308438  av minigolf

Spørmål: Hvordan er markedet for orginale mr2-felger? Har nemlig et sett (med veldig slitte dekk) liggende, som jeg gjerne vil få solgt. Da blir det mer penger til småsnax til bilen=)
 #308460  av hmsilset

minigolf skrev:Spørmål: Hvordan er markedet for orginale mr2-felger? Har nemlig et sett (med veldig slitte dekk) liggende, som jeg gjerne vil få solgt. Da blir det mer penger til småsnax til bilen=)
Du kan ikke regne med å få så mye for dem dessverre.Ville heller pusset og lakket dem og brukt til vinteren om du skal bruke den da eller flytte på den :D
 #308490  av minigolf

Tja, jo kanskje. De som er på bildene her er jo felgene jeg har på vinterdekk da. Er ikke de litt penere enn org. MR2 felger?