Som kjent har jeg hatt mr2n på kontroll. Bestemte meg for å starte en egen tråd for fiksing av håndbrekket.
Har oljet virene, pluss dratt i de fram og tilbake. NÃ¥ kan jeg dra vaieren fram og tilbake fra en side (feks fra kaliper siden av vaieren). Regner med de er ok smurt da.
Bilen stopper greit i små bakker, men i litt større bakker triller den sakte ned selv med håndbrekket på maks. Har justert håndbrekket det jeg mener er optimalt. Full stopp etter ca 7 klikk.
Har imidlertid grunner til å tro at den ene kaliperen ikke bremser like godt som den andre:
1) på grus lager kun det ene hjulet bremsespor (et garantert tegn på at alt ikke er som det skal være)
2) armen på den ene kaliperen vandrer lenger på tilbaketuren. Det er denne kaliperen jeg er mistenksom på. Når jeg monterer vaieren på denne kaliperen må jeg presse armen tilbake for at vaireren skal nå langt nok. Dette mener jeg ikke var nødvendig på siden som funker.
3) hoved instillingsmekanismen under bilen forran. Her er "boomerangen" som vaierene er festet til er bestandig skjev. Men dette har kanskje noe med pnkt 2) å gjøre...
Noen som vet hvordan kaliperen funker, har forslag etc? har prøvd å få det "automatiske justeringen" til å selvjustere seg, uten resultat. Er det noe slikt system? ...
Takker for svar.
Er mulig den går gjennom kontrollen som det er men dog... den gikk iafall gjennom kontrollen for 6 mnd siden og da var bremsene noe dårligere enn nå.
Har oljet virene, pluss dratt i de fram og tilbake. NÃ¥ kan jeg dra vaieren fram og tilbake fra en side (feks fra kaliper siden av vaieren). Regner med de er ok smurt da.
Bilen stopper greit i små bakker, men i litt større bakker triller den sakte ned selv med håndbrekket på maks. Har justert håndbrekket det jeg mener er optimalt. Full stopp etter ca 7 klikk.
Har imidlertid grunner til å tro at den ene kaliperen ikke bremser like godt som den andre:
1) på grus lager kun det ene hjulet bremsespor (et garantert tegn på at alt ikke er som det skal være)

2) armen på den ene kaliperen vandrer lenger på tilbaketuren. Det er denne kaliperen jeg er mistenksom på. Når jeg monterer vaieren på denne kaliperen må jeg presse armen tilbake for at vaireren skal nå langt nok. Dette mener jeg ikke var nødvendig på siden som funker.
3) hoved instillingsmekanismen under bilen forran. Her er "boomerangen" som vaierene er festet til er bestandig skjev. Men dette har kanskje noe med pnkt 2) å gjøre...
Noen som vet hvordan kaliperen funker, har forslag etc? har prøvd å få det "automatiske justeringen" til å selvjustere seg, uten resultat. Er det noe slikt system? ...

Takker for svar.
