proson skrev:MR2 var jo levert orginalt med 4AGZE motor som de fleste vet, så det bør ikke være noe problem...
Det som eventuelt lager hel¤%te her er at den aldri ble levert med den motoren til Norge, og dermed sitter ikke Toyota Norge på typegodkjennings-papirer. I praksis vil det si at:
1. Ja, bilen ble levert orginal med denne motoren i visse land.
2. Nei, du vil ikke få noe som helst hjelp fra Toyota Norge med tanke på godkjenning.
Kjipt, men sant. Når det gjelder bil-ting (og spesielt alt som er gøy) bor vi i et U-land.
Sjansen ligger i å snakke med de få (1-3) som har klart å registrere en slik her i landet om tips.
Eller putte inn motoren kjøre og holde kjeft om det.
Hvor ofte blir en egentlig stoppet i kontroll og bedt om å åpne panseret?

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z