TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bil med skilt vs bil uten skilt

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #309179  av hmsilset

Jeg sitter å drømmer meg bort ukentlig etter Skyline eller Supra som ser bra bygd ut og har 450-850hk. Problemet er at man aldri kan få skilt på noe sånt noe.Har mange ganger vurdert å selge bilen min og bare kjøpe noe sprekt bare for å kose meg noen dager i året på bane og med prøveskilt.Men jg har en ganske sprek og god bil fra før av som jeg elsker å holde på med og er ganske så driftssikker,så vil egentlig ikke bytte bort den friheten. Så lurer jeg på hva dere andre på forumet tenker om dette.Blir dere ikke veldig frista av ett monster av en skyline eller supra av og til? :)
 #309181  av celica_st185

HELE tiden :lol: Problemet er at det er langt å reise til banekjøring herfra, pluss at det er kjedelig å kjøre rundt i en "standard" bil hver dag, når du vet at det står noe mye sprekere i garasjen :lol: Løsningen så langt er å trimme hverdagsbilen....
 #309200  av lasse

Har tenkt endel på det samme, det som også kan være et problem er at dem begynner å bli strenge på prøveskiltene på japse-importerte biler, og de ser det med en gang på chassie nummeret... Har selv en kompis som har en skyline han bruker til drifting, før kunne han jo bare løse inn skilt for å komme seg til og fra treffene, men nå har han sett seg nødt til å skaffe seg BE lappen og bilhenger, OG en bil å trekke herligheten med...
 #309205  av ArildM

Da blir det billig med Banebil gitt :!:
 #309208  av celicat23

Det hadde uansett ikke blitt en vill økning av skyline og supra med skilt hvis de var registrerbare. Bare se prisen på avgifter for disse bilene så skjønner vi alle at det hadde ikke blitt en kø med folk som skulle ha disse bilene og drifte med. Det hadde fortsatt vært ett hav med biler på røde skilt som kommer til norge for og dø på fjortiss banetreff ala gatebil.

Litt trist, egentlig.
 #309362  av bullit

Behold bilen din du... Så kjøper du deg en uregistrert R-sykkel. Noe av det morsomste man kan kjøre på bane;) Bare se hva Schumacher velger å kjøre nå... De er også mye lettere å transportere til og fra treff. Har du ikke lappen på sykkel, så anbefaler jeg deg sterkt å skaffe det( de best investerte pengene jeg har gjort)

Eks:
http://www.finn.no/finn/mc/object?finnk ... T.svl=Link

Eller versting;)
 #309364  av hmsilset

bullit skrev:Behold bilen din du... Så kjøper du deg en uregistrert R-sykkel. Noe av det morsomste man kan kjøre på bane;) Bare se hva Schumacher velger å kjøre nå... De er også mye lettere å transportere til og fra treff. Har du ikke lappen på sykkel, så anbefaler jeg deg sterkt å skaffe det( de best investerte pengene jeg har gjort)

Eks:

Eller versting;)
Jeg kjører ikke mc.Er helt idiot og klarer ikke roe meg :D Men det er ett kjempefint alternativ til de som har litt vett da! Første gangen jeg prøvde r sykkel dro jeg den rett opp i toppfart i joggebukse og t skjorte.Ninja..rart dette med mc.I bil kjører jeg ganske fint,men når jeg sitter på noe jeg vet er livsfarlig er det alltid bånn gass.
 #309366  av bullit

såpass... kanskje du skal kjøpe deg en el-bil du da! Så blir det tryggere for oss andre på veien :lol:
Jeg derimot gleder meg stort til feriepenga kommer, så blir det banesykkel og den "virkelige" ferien kan begynne :D
 #309368  av hmsilset

bullit skrev:såpass... kanskje du skal kjøpe deg en el-bil du da! Så blir det tryggere for oss andre på veien :lol:
Jeg derimot gleder meg stort til feriepenga kommer, så blir det banesykkel og den "virkelige" ferien kan begynne :D
Jeg kjører fint bil da :D Kjører sjeldent over 100kmt. Mc er morro på bane sikkert :D Snakka med en som var veldig god i roadracing i dag.Han nevnte at det går omtrent dobbelt så mye dekk på acr enn på andre baner :P
 #309370  av Stiansen

Jeg må nok bare melde meg her.. Sitter å ser på banebiler/rødskiltbiler i Japan daglig.. Er så jævli gira, men synd det er så begrensa mtp. hvor mye du kan bruke den :wink:
 #309371  av hmsilset

Stiansen skrev:Jeg må nok bare melde meg her.. Sitter å ser på banebiler/rødskiltbiler i Japan daglig.. Er så jævli gira, men synd det er så begrensa mtp. hvor mye du kan bruke den :wink:
skal ikke være enkelt :D Blir ikke full nytelse av å eie en supra med 800 hk om den bare må stå der liksom..
 #309374  av aneriks

jeg solgte mr2 en og kjøpte en 180sx drifte bil, har brukt drifte bilen mer en jeg brukte mr2, så
for min del ble det mer kjøring,er ikke så nøye med denne som jeg var med mr2 den skulle ikke ut vist der regnet,eller korte kjøringer etc.
 #309376  av hmsilset

aneriks skrev:jeg solgte mr2 en og kjøpte en 180sx drifte bil, har brukt drifte bilen mer en jeg brukte mr2, så
for min del ble det mer kjøring,er ikke så nøye med denne som jeg var med mr2 den skulle ikke ut vist der regnet,eller korte kjøringer etc.

Ville ikke mr2n ut i regnet? :D
 #309381  av Christian

Solgte også min mr2 turbo til fordel for en supra til driftebruk. Har også, som Aneriks skrev over, brukt supra'n mye mer en mr2'en ville blitt brukt. For min del var hovedargumentet at jeg stort sett brukte bilen på bane, og at det kun ville være ett tidsspørsmål før jeg ble stoppet i teknisk.

Men savner overhodet ikke mr2, må si jeg er litt overasket over det, siden jeg hadde min i 8år.
 #309386  av hmsilset

Christian skrev:Solgte også min mr2 turbo til fordel for en supra til driftebruk. Har også, som Aneriks skrev over, brukt supra'n mye mer en mr2'en ville blitt brukt. For min del var hovedargumentet at jeg stort sett brukte bilen på bane, og at det kun ville være ett tidsspørsmål før jeg ble stoppet i teknisk.

Men savner overhodet ikke mr2, må si jeg er litt overasket over det, siden jeg hadde min i 8år.
Skjønner jo at du ikke savner mr2n når du går over til supra da :) Blir jeg avskilta så er saken klar.Da blir det skyline eller supra pluss å beholde mr2n :P Tror ikke min blir avskilta da.Har jo senkefjærene i vognkortet :D