TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Bytta eksos pÃ¥ bilen igÃ¥r!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #39047  av The Doctor

Igår så var Pompel og Pilt (mr.two og Jeg) å bytta eksos anlegg på MR2 Turbon igår. Har kjøpt Apexi N1 visst jeg ikke husker helt feil. Blei litt banning å skrik men fikk det jaggu på til slutt.. :) Synes det ble drit kult på bilen. Å lyden blei også ganske bra! 8)

Så var det ut på veien igjen.. Skal si at jeg merket at bilen gikk noe bedre. Så det var jo bra.. Men på vei hjem så lå vi på motorveien i sånn rundt 110km/t + å giret ned til 4. Så ga jeg på å bank sa det så stod bilen på 1000o/m?? Å en gul lampe begynte å lyse. Kjørte inn til siden.. Stoppa motoren også starta den igjen så var den grei igjen, men jeg prøvde ikke akkurat på det en gang til da. Var det fulecut jeg fikk??

#39052  av CelicaTurbo

jepp, fuelcut.. trykket øker når du installerer friere eksos.. har du da en trykkventil av et slag som er stillt slik at du ligger tett på fuelcutgrensen allerede så går du garantert over nå.. det er også sjangs for at du går over selv om du ikke har trykkventil montert, men det er egentlig ikke normalt med mindre downpipen også er byttet.

#39054  av Morten

Bilder takk! :wink:
Hvor kjøpte du det og hva måtte du gi?

#39056  av Stian

Jeg lurer på det samme som Morten....

Kjører nå med 3" rett ut, å det har litt for høyt støy nivå :roll: :roll:

#39059  av The Doctor

Bilder kommer senere idag..

Får kjøpe meg sånn turbo tryks måler da. Å kanskje en fuel cut defenser?? vanskelig å montere?? Har ikke så mye peiling på bil liksom :oops: :oops:

#39064  av CelicaTurbo

neida, det er ikke noe stress.. :)

#39073  av The Doctor

Hva koster noe sånt da?? Må få sjekka hvilket trykk den har også..

#39074  av CelicaTurbo

tja, må jeg selge bilen så kan du få mitt hehe :) Men, for å svare på spørsmålet så kan du få en slik trykkventil for rundt 7-800 kanskje (http://www.dawesdevices.com tror jeg), og en trykkmåler koster omtrent 1700-2000 avhengig av type og modell for gode målere, du kan få dem billigere men ofte med varierende pålitelighet, eller skikkelig fancy målere som koster gress..

#39076  av PÃ¥l

Men er elektronisk å anbefale, eller er det best å dra en luftslange inn i kupeen? Den originale er jo elektronisk, men litt treig. Er aftermarket elektroniske trykkmålere kjappere eller? hva har du Kristian?

#39077  av Christian

Mekanisk boost meter er vel det vanligste. Kjører selv ett mekanisk boostmeter og en elektronisk boost kontroller med peak hold og endel andre mer eller mindre nyttige funksjoner :)

Edit : Den orginale er ikke verdt noenting.

#39088  av CelicaTurbo

Jeg ville gått for en mekanisk også det er bedre respons i dem (siden det ikke er en motor som driver nålen men trykket som påvirker nålen direkte), men det er enklere med en elektronisk siden du slipper å dra en slange inn i kabinen. Jeg vet Kenneth har en Greddy elekronisk som ikke koster noe ille og han virker nå absolutt fornøyd, ser ut til å være av god kvalitet også :)

#39107  av The Doctor

Ok.. Snakket med en på jobben idag og han anbefalte en mekanisk. Han skulle skaffe meg en bra til en billig penga. Han skulle han en på sin egen turbo maskin. CBR900RR med TURBO :shock: Den er det fart i den..

Men jeg får se hva jeg får til i påsken da.. Får man tak i sånn fuel cut defencer overalt eller? Eller er dem tilpasse vær og en modell? en type til Celica og en til MR2 osv??
Vedlegg
Bilder 094800X600.jpg
Bilder 094800X600.jpg (42.23 kiB) Vist 2299 ganger

#39109  av The Doctor

Morten skrev:Bilder takk! :wink:
Hvor kjøpte du det og hva måtte du gi?
Jeg kjøpte det av Reidar/Import Tuning. Kjempe hyggelig fyr han der.. Fikk det for 5000 men De-cat også. Visst det var det den het :?

#39111  av mr.two

Pokkern den hånden der var fin ! w00t :lol:

#39129  av CelicaTurbo

Doctor: jeg har hva som trengs for å mekke Billwots FCD som omtales på MR2-forumet: http://toymr2.tripod.com/fcd.html Jeg tror ihvertfall jeg har det, har lovet Amund ett sett og tror jeg har nok til en til FCD da. Mener å huske det var 70,- eller 75,- jeg fant ut som var kostnaden for dette (jeg bestilte ekstra deler en gang jeg bestilte til meg selv, for å ha liggende til andre som måtte ønske dette). Denne FCD'en lar deg heve grensen for fuelcut på 1. og 2. gen motorer, men ikke på 3. gen motorer.