TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ny eier av en Is 200

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #310806  av Enur

Kjøpte en Lexus Is 200 for ca. 1 mnd siden :D
99.mod gått 93.000 km , sølvgrå (1C0)

Senkesett er i boks , skal ut med ruter på nyåret for soting , felger blir til våren - Forslag ?
TTE fangere / sideskjørt ?
Kompressor ? - Noen som har erfaring med det ? Pris...
Kom med forslag til utbedring :D
 #310879  av sikkerhet

Enur skrev:Kjøpte en Lexus Is 200 for ca. 1 mnd siden :D

Senkesett er i boks , skal ut med ruter på nyåret for soting , felger blir til våren - Forslag ?
Den e god. Gratulerer med kongebil. Kjøpte selv en 99/00 mod sølvgrå IS200 for et par mnd. siden.... Er superfornøyd.
Jeg venter i spenning på forslag til sommerfelger for det skal jeg også ha til våren.
Det er flere her inne med som kan si noe om kompressor. Ellers så har det vært omtalt i flere "tråder" tidligere. Så let litt så finner du...

Hva med noen bilder av bilen? Det er alltid snadder.
 #310889  av Neo

Enur skrev:Kjøpte en Lexus Is 200 for ca. 1 mnd siden :D

først må jeg si grattis med en av verdens beste biler og ikke minst god jul :)..
soting det gjør seg, skal jeg selv gjøre når penger er i boks..
når det gjelder styling, gå for orginal styling fra TTE.. nydelig og diskre/clean styling, det får du tak i hos vanlig toyota forhandler..
kompressor er saker, men ulempen nå er at TTE har sluttet og produsere dem og sist jeg sjekket er det 2 sett igjen totalt..
og kjøper du det her må du regne med og betale 60-70000 kr for kompressorkit.. ser tdi-plc i england tar nå 56000 kr for kitet..
så er som en kompis av meg sier, det er for dyrt for så lite kraft.. ca 60 hk mer med kompressor, 1000 kr pr hk :cry: ..
ellers vil jeg anbefale deg og modefisere hoved og tåkelykter, altså sote dem sort.. det gjør bilen så mye mer aggresiv :twisted: ..

bytte ut eksos med ett catback system, få mer gromlyd hehe.. er nydelig og høre sekseren jobbe så får du itillegg rå eksoslyd :twisted: .. bytte ut baklykter med led lys, det er utrolig rått.. har selv gjort det med min, har nå bestlit samme lykter til tåkelysene bak og måtte kjøpe med 2 baklykter.. så vis noen er interessert så har jeg 2 ledlykter med sort innmat.. så her er nå litt og tenke på
 #310927  av Enur

Takk for det :) og god jul til dere og :)
Går bare rundt og gleder meg til våren , ser fram til det.
Er så lei av snø å regn.
Neo : Hvordan ser de baklyktene dine ut ? Bilde ?
@lpher : Ja det er sant 8) Kommer innom og handler anlegg en dag :) Har du noe og anbefale ?

Og takk for alle fine svar :) Setter pris på det 8)

Min sin.JPG
Min sin.JPG (419.73 kiB) Vist 2176 ganger
 #310929  av Neo

Enur skrev:Takk for det :) og god jul til dere og :)
Går bare rundt og gleder meg til våren , ser fram til det.
Er så lei av snø å regn.
Neo : Hvordan ser de baklyktene dine ut ? Bilde ?
@lpher : Ja det er sant 8) Kommer innom og handler anlegg en dag :) Har du noe og anbefale ?

Og takk for alle fine svar :) Setter pris på det 8)

Min sin.JPG
her er baklyktene jeg har:
http://global.ebay.com/2001-2005_LEXUS_ ... 87418/item
 #310933  av @lpher

Enur skrev: @lpher : Ja det er sant 8) Kommer innom og handler anlegg en dag :) Har du noe og anbefale ?

Shure thing...har alltids noen tilbud som passer ja ;)
 #310995  av Fredrico

Gratulerer med fin bil.. Vurderer det kompressorkitet selv, men syns prisen er litt drøy for såpass lite ekstra effekt.. Fordelen er at det er bolt on da ;)

sikkerhet traff deg en dag når du var kommet rett forbi avkjøringen til bratholmen retning sotra. Jeg kom i motgående kjørefelt mot byn.. Er ikke så ofte man ser to IS200'er på veien samtidig :)
 #311003  av sikkerhet

Fredrico skrev:Gratulerer med fin bil.. Vurderer det kompressorkitet selv, men syns prisen er litt drøy for såpass lite ekstra effekt.. Fordelen er at det er bolt on da ;)

sikkerhet traff deg en dag når du var kommet rett forbi avkjøringen til bratholmen retning sotra. Jeg kom i motgående kjørefelt mot byn.. Er ikke så ofte man ser to IS200'er på veien samtidig :)

Stemmer det "Fredrico" Jeg så deg.... Har sett deg en gang før også på ca samme stedet....... Den e god!!!
 #311082  av Enur

Noen som har slike lykter ?
212-19G6PXUS2.jpg
212-19G6PXUS2.jpg (219.82 kiB) Vist 2166 ganger
Eller :
157132325_o.jpg
157132325_o.jpg (100.29 kiB) Vist 2170 ganger
 #311089  av Fredrico

De forlyktene vurderer jeg selv, i stedet for å begynne å herje med de originale.. Hvis du skal bestille, kan du ikke bestille to sett da? Så deler vi på frakten? :)
 #311093  av Neo

Enur, den linken jeg la ut er noe alla samme så disse.. personlig syns jeg dem jeg viste deg er penere, du får ett helt annet og mye penere lysbilde av dem enn disse.. men di frontlyktene skal jeg selv også bestille, mine frontlykter ble øddelagte da jeg sotet dem.. brukte ikke rett limtype så nå er dem helt for jævlige..

(PS: husk og sote tåkelyktene også, ellers blir det bare rart)
 #311099  av Amund

Enur skrev:Noen som har slike lykter ?
212-19G6PXUS2.jpg
Eller :
157132325_o.jpg
Dei frontlyktene er grisefeite! Så kan godt hende eg kjøper nokon sånne ein dag og...
Men baklyktene er fæle i mine auge, har endå tilgode å sjå LED lykter som ser bra ut på IS'en. Det einaste som er "rett", er dei orginale mørke baklyktene som er å få kjøpt på toyota.
Men som sagt tidligere, så er smaken som baken :roll:
Ellers så må eg gratulere med ny bil :D
 #311107  av galx

Gratulere med ny bil Enur :)
Med IS'en har du uante muligheter til styling og kos. Velg det som du syns passer best til din bil og din stil :wink: Et tips er å tenke samme tema og bilens linjer dersom du tenker på mer enn baklykter og frontlykter.
Ellers er det mange her på forumet som har lagt ut flotte prosjekttråder på hvilke valg man har gjort etter hvert :wink: .
Lykke til,og sleng gjerne ut noen bilder av resultatene etter hvert. Bestandig spennende med bilder :mrgreen:
 #311120  av KK-ma70

Ville ikke ha montert mørke lykter på sølv bil. Blir litt "panda" av det hvis du skjønner :wink:
Det funker ikke på sølv og micarød, men ser bra ut på koksgrå, sort og grønn. Det samme med blanke\klare tåkelys på bakluke..
Ville heller gjort som det jeg gjorde på min. "Bake" frontlykten i ovnen hjemme og ta ut blinklysglass. Bilen ser 5år nyere ut med en gang.

Fikk ikke laste opp bilder, så jeg legger med link til min show and shine tråd.. viewtopic.php?f=62&t=12738