TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• -01 GS430?

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #311262  av supratt

Hei, jeg lurer på om det er noen her inne som vet hva det koster å forsikre en -01 GS430? Jeg trenger mer plass, og nekter å handle framhjulstrekker, ergo må jo evt. en GS430 gjøre jobben :roll: Er visst litt av ei kruttønne og de har jeg funnet ut :wink:

Jeg har tidligere hatt en -99 GS300 og mener å huske at den kom seg på ca.6500,- på meg. Full bonus osv da :)
 #311279  av Neo

gå inn på www.gjensidige.no og teste kalkulatoren deres, da vil du jo få ett ca overslag så du kan gå ut fra :)
 #311377  av dca

jeg har min stående på toyota forsikring... det er ihvertfall latterlig billig på min bil! :) vet ikke om man må deler av finansieringen der da?
 #311384  av pekle

Toyota/Tennant forsikring var for min del berre billeg det første året - etter eitt år gjekk premien opp mange tusen. Bytta så til Gjensidige, fekk gode vilkår pga. fleire forsikringar + organisasjonsrabatt der. Tennant ringte så og spurte kvifor eg bytta og kom etterkvart fram til at dei ikkje kunne matche prisen til Gjensidige uansett.
 #311534  av @lpher

Frank din HƤ%&Q/%#!!! Du bare liksom MŠha noe med LITT mer motor i hver gang du?! :mrgreen:
 #311553  av lexusmann

Du bare MÅ flise ut en bråta med bilder supratt!!!! :D :D sjelden å se gs'er med v8'er.... :wink:
 #311605  av supratt

hehe, sier du det Alpher :lol:

Nå jeg vet nå ikke om det hjelper med 4-5 offesielle hk mer i GS430,en enn hva jeg har i NSX-T,en :? GS,en er strengt tatt endel kg mer å dra på 8)
Kan bli rart å ikke ha referansene innenfor hvert gir i hodet lenger da, for GS,en er jo automat....... for på NSX-T,en er de ganske interessante :lol: 80 i første, 145 i andre og noe over 200 i tredje :P :twisted: så stopper jeg historien der...hehe

Jeg har funnet meg en sølvgrå -01 GS430 med sort interiør og original navi som jeg seriøst vurderer p.g.a snarlig akutt behov for mer plass :wink: Den er visst en av to nysolgte GS430,er i norge :)

Så tilbake til hva tråden handlet om da :? Jeg havner ut på 6355,- i forsikring, og da kan faktisk en 18 åring kjøre den og :? Må ha det slik for forloveden er 22 :P

Vurderer frem og tilbake nå, for med utsiktene innenfor import som jeg faktisk jobber med hver dag så ser det ikke lovende ut for tunge biler med høyt co2 utslipp.....i tillegg er euroen på ett nivå som bl.a gjør at jeg er permitert 50% for tiden.....

Blir tøft å sitte med NSX-T,en og GS,en i tillegg til nyrenovert Supra
:roll:
NSX-T,en forsvinner nok ikke før til våren eller sommeren......Men tro meg, det blir en igjen :twisted:
 #311616  av supratt

Sjekket ut på jobb nå i dag, og en -02 GS430 med 100tkm ender opp på 429000,- ferdig med norske skilt...Det er nettopris, og hos en forhandler eller importør vil den ligge på minst 469000,- Euroen på nesten 10 ødelegger alt for tiden. Og co2 avgiftene har jo tatt av nå når man passerer ca. 180 i co2 tall. Avgiftene etter 178 hk har også tatt av....
Her er ett bilde av gliset jeg håper blir vår snart:) Nettopp byttet alt av slitedeler som bremseklosser, skiver og nylig tatt hovedservice på 120tkm. Ble opplakkert i -05-06 p.g.a at nåværende eier som kjøpte den av Lexus Oslo syntes det var for mye steinsprang i fronten. Alt i alt virker det som en meget veldholdt bil:)
Her er ett bilde av gliset jeg håper blir vår snart:) Nettopp byttet alt av slitedeler som bremseklosser, skiver og nylig tatt hovedservice på 120tkm. Ble opplakkert i -05-06 p.g.a at nåværende eier som kjøpte den av Lexus Oslo syntes det var for mye steinsprang i fronten. Alt i alt virker det som en meget veldholdt bil:)
01_-1920143729.jpg (39.61 kiB) Vist 5086 ganger
 #311619  av tunamgu

euro ligger på ca 9,5 nå.strøken bil.

hvorfor ikke rx når du trenger mer plass?
 #311625  av supratt

Ja Euroen har ramlet litt siden midten av desember, men de har jo oppjustert avgiftene såpass at det meste av gøyale biler med motor osv blir for dyre... :cry:
Bare avgiften på en slik -02 GS430 er på 260000,- om den blir registrert i april i år. + selvsagt den utenlandske bilprisen....

Hehe, en RX er sikkert en fin fin bil det, men da kjenner du ikke meg :twisted: Jeg skal ha bakhjulstrekk, helst rundt minst 300 sugehk og skikkelig nm over hele fjøla....Og da er GS430 noe av det mest riktige jeg kan finne meg :D Og når det er sagt så har en GS430 i min verden ett hav av plass da jeg er vant til 2 seters NSX :P
Tro meg med min "gamle -99 GS300" så var det noen som fikk hakeslipp på ACR :shock: hehe Ved å bytte stabiliseringstagene og nye stivere dempere så ble GS,en en skikkelig performer på banen :lol: I tillegg var den magisk på landeveien :wink:
 #311653  av lexusmann

De(det)bildene der har jeg sett før...tror forrige eier var inne på det andre Toy/Lex forumet...tscn.no...
Nydelig bil!!! :D :D
 #312332  av @lpher

Var til og med rett farge på interiøret i denne Frank ;)
 #313662  av supratt

Hehe, ja du mener fargen på interiøret er riktig ja Alpher :) Må innrømme jeg liker lyst skinn på store Lexuser, men får vel ta til takke med det sorte. Er pent det og :D
Er en "feil" med denne da, den mangler soltak :roll: og jeg må innrømme at det er noe jeg nok kommer til å savne da jeg er ganske så bortskjemt med biler uten tak :lol:

NSX-T,en forsvinner til møre innen kort tid til en ny eier der, og da er det vel bare å sette seg ned og finne pimp felger til nyervervelsen :D og senkesett, og eksos, og proffsote rutene..... :D Da kan det begynne å ligne noe :roll:
 #313768  av supratt

men,men,men...det er ikke enkelt å velge seg "fornuftbil" Det er faktisk veldig vanskelig...Har jo SÅ LYST på noe sportslig og :? 8) Er litt "KAILL" med stor Lexus??? :roll:
 #313769  av lexusmann

Ikke hvis du hiver på noen fine 20" og litt senk så blir det gull :lol: