Trenger nye dekk til MR2'n. Dimensjon er 205/50/15. Har tidligere hatt Bridgestone S-02 og har egentlig vært fornøyd med dem. Men så har det sikkert kommet noe bedre siden den gang - ser at Yokohama AVS Sport er ganske kurante i pris - er de brukbare? Videre har man Toyo Proxies - hva med dem? Andre jeg bør se på?
Så til det med 'x2' - har noen gamle 14"-felger jeg har lyst til å sette R-dekk på i forbindelse med banekjøring etc. Originaldim. på MR2 er 185/60-14. Bør jeg holde meg til den dimensjonen, eller kan jeg gå opp ett eller flere hakk? 205/50-14 er det vel ingen som har R-dekk i heller. Føler egenlig at min bil trives bedre på 205 bredde, på den annen side gir det mer rullemotstand og tyngre dekk. Hvis jeg går for 185 bredde veies vel dette opp av det faktum at det er R-dekk? Men vil jeg da ha to sett dekk som egentlig gir meg like rundetider?
Hilsen 'forvirret'

Så til det med 'x2' - har noen gamle 14"-felger jeg har lyst til å sette R-dekk på i forbindelse med banekjøring etc. Originaldim. på MR2 er 185/60-14. Bør jeg holde meg til den dimensjonen, eller kan jeg gå opp ett eller flere hakk? 205/50-14 er det vel ingen som har R-dekk i heller. Føler egenlig at min bil trives bedre på 205 bredde, på den annen side gir det mer rullemotstand og tyngre dekk. Hvis jeg går for 185 bredde veies vel dette opp av det faktum at det er R-dekk? Men vil jeg da ha to sett dekk som egentlig gir meg like rundetider?
Hilsen 'forvirret'

MR2 mk1 '87 (godt modifisert...
) - '07 Lotus Exige S (også godt modifisert!) - '98 Subaru Forester S-Turbo og '14 Yaris Hybrid bruksbiler - registerfører MR2-registeret Norsk Sportsvogn Klubb - min hjemmeside: http://www.innset.no