TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Oppussing av felg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #39268  av Zerpent

To av sommerfelgene som fulgte med bilen er noe skadet. Det er de to bake. Mye fortauskant skader og noen sår inne i felgen på den kanten som går fra eikene og ut. Kan legge ut noen bilder senere i dag. Disse sårene ser ut til å være kun klarlakken som er borte. Legger seg fort skit her og det ser ikke pent ut.

Hva er den beste måten og fikse disse på? Har tenkt på glassblåsing og så lakke de på nytt. Hva vil noe sånt koste? De koster ny nesten 3k per felg så å kjøpe nye er ikke aktuellt for øyeblikket.

#39326  av Zerpent

Bilder:
Vedlegg
112-1262_IMG.gif
112-1262_IMG.gif (310.55 kiB) Vist 3596 ganger
112-1261_IMG.gif
112-1261_IMG.gif (252.24 kiB) Vist 3595 ganger

#39329  av tbergstad

Autosol?...

#39330  av Zerpent

Det fikser vel ikke sår? Er ikke det bare for å få det blankt?

#39360  av Remi

Har samme greia på mine felger. jeg fikk tak i sån spesial pusse greie og så lakka æ dem opp i gjen :p

#39369  av Zerpent

Spesial pusse greie? :roll:

Litt mer spesifikt hadde vært greit. :D

#39377  av memo

er det der Azev Type A felger?

isåffal samme som mine.. de kosta rundt 2500 for mange år siden :P

men når det gjelder opplakking vet jeg ikke...

#39491  av Zerpent

Det er Azev A felger ja. Har 7,5x17" fremme og 9,5x17" bak. De fremme koster rundt 2500 og de bak var 2900 tror jeg.

Liker disse felgene veldig godt. Passer bra på bilen så jeg kunne tenkt meg å beholde de, men da trenger de oppussing. Så om noen har gode tips så taes de imot med takk.

Det å glassblåse og lakke opp igjen vil nok gå bra med tanke på lakkskader, men hva med de fortauskant skadene?

#39509  av gfc

På mine nedslitte alu-felger tok jeg bare å fin pusset sårene og pusset felgene lett. (Ta av dekk, lodd og ventiler)

Så dro jeg på en jernvare, fant en lakk som het alu-lakk. Så tok jeg 2-3 lette strøk med det på.

Nå ser de bedre ut enn de var, men det ble ikke perfekt, hadde litt hastverk når jeg gjorde det, my bad!
Nå glinser de i solen tilogmed, noe som de har aldri gjort før! :)

#41001  av Remi

skal i garsjen i morra og sjekke ka det hete :)

#41155  av MR2turbo

zerpent, felgene er pulverlakkerte så det er ikke lett å blåse av den lakken med glassblåseren..
jeg ville pussa bort det som er løst av lakken og filt bort det som stikker ut fra skadene.. deretter sparklet skadene.
tilslutt må du få lakk på de.. det beste er å pulverlakke de, men du kan og levere de til ett lakkverksted.. Vanlig lakk holder jo endel det og, men pulverlakken er sterkere.
Ikke prøv å lakke de med 1-komponent spraylakk.. det blir ikke no varig bra resultat.. ;)