TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ekstremt vondt lukt i bilen!! løst

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #316777  av Helgeland

heisann..
foreldrene mine sliter med ekstrem vondt lukt i bilen..

han gamle sier at det lukter som om noe går i foråtnelse.
vi har vaska alle gulvmattene. støvsuget hele bilen..
vi har skrudd ut setene.
men finner INGENTING.
det blir så si aldri spist i bilen, og ligger aldri matrester igjen i bilen..

det skal også sies at jeg synes det dugger mye mer på vinduet i den bilen enn i noen av andre biler og dette me dugget har vardt i noen uker. mens lukta har vi hatt i 1 uke eller noe?

er det noen som har hatt noe lignende problem?

Hvis det kan hjelpe så er det en:

peugeot 406 2000 mod. stasjonsvogn. med AC.

alt hjelper jeg skal låne den på en helgetur om 2 uker, så jeg vil ha vekk dun lukta før da..
Sist redigert av Helgeland den 03 mar 2009 21:01, redigert 1 gang totalt.
 #316779  av hmsilset

Kanskje det ligger ett lite dyr eller løv og dritt i varmeapparatet/systemet? Kan være derfor det dugger sånn i den.
 #316780  av Supramk3turbo

Eller så kan det være vann lekasje fra vinduet eller lignende. Hadde samme greia i en passat jeg hadde. Lakk vann inn ved A stolpen, ned gjennom sikkringsboksen og inn i støy matta i gulvet. Det lukter, å dugger mye etter en stund. Å den matta tørker ikke av seg selv. Måtte ut med alt inni bilen... Å elektronikken levde sitt eget liv :lol: Prøv å kjenn etter på alle tepper i bilen etter kjøring i regn/sludd eller etter en vask.
Sist redigert av Supramk3turbo den 26 feb 2009 15:41, redigert 1 gang totalt.
 #316782  av Helgeland

takker alle svar skal prøve alt.. pollenfilteret er det stress og bytte?

når du nevner elektrnoikken..

i går begynte vindusviskeren et helt nytt liv det samme gjorde stereon.. så jeg skal kjenne på alt for og kjenne etter fukt..

men kan vann lukte så ille??
 #316785  av lexusmann

Helgeland skrev:takker alle svar skal prøve alt.. pollenfilteret er det stress og bytte?

når du nevner elektrnoikken..

i går begynte vindusviskeren et helt nytt liv det samme gjorde stereon.. så jeg skal kjenne på alt for og kjenne etter fukt..

men kan vann lukte så ille??
Hvis vann råtner skal jeg love deg at det lukter ja... :shock:
 #316806  av Mr2Even

Det kan være at varmeregisteret lekker, da kan det lukte råttent/ sure sokker( Pga kjøleveska) og det dugger mye mer på vinduene.
Eller så kan det ligge en reke der ;)
 #316810  av Helgeland

men dere nevner varmeapperatet.. jeg har også tenkt det men da trodde jeg at lukta ville bli verre med en gang vi startet og mens vi kjørte..

for nå blir jo bilen bedre..

men jeg var og så nå fant et lite området med SVAKT misfarget på hattehyllen så jeg tok ut hattehylla og teppet i bagasjerommet..

hvis det ikke er der så ser jeg på luftinntaket der lufta til varmeregisteret tas inn. om det ligger noe der..

hvis ikke er jeg redd for at jeg må levere den inn..

for jeg er lite sugen på og begynne og åpne varmeregisteret..
 #316811  av Supramk3turbo

Hele gulvet i bilen var tørt eller??
 #316828  av Fred

Mange verksteder tilbyr nå en rens av ac- anlegget.
Vi har det, prøvde det på gammal camryn, og det ble en heøt annen lukt inni der.
Er en sånn fordamper sak som renser hele luft systemet. Tar et kvarters tid selve rensen.
 #316859  av Larsen

Jepp, eller så får du tak i sånn ac rens spray. Slet selv med vond lukt fra AC da den ikke ble så veldig mye brukt på vinteren ifjord, men er kvitt problemet nå.
 #317338  av Helgeland

Supramk3turbo skrev:Hele gulvet i bilen var tørt eller??
hele bilen var helt tørr og fin.. vi fant ut at det var noe i bagasje rommet så vi rev ut alt der og plutselig var lukta vekke.. så da skulle gamlingen vaske alt og se om lukta forsvant.. og det gjorde den vist..

tuse hjertelig takk for all hjelp.. lært masse...

tuse takk