TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Montering av border styling

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #317135  av Toyota-mr2

Har nettopp kjøpt meg border front, side skjørt og toms bakfanger. lurer derfor på om noen har noen tips og triks om tilpassing og montering, hadde hjelpa med noen bilder av prosessen av tilpassinga, siden jeg aldri har gjort detta før.

På forhånd takk for svar:)
 #317136  av hmsilset

Fronten ga jeg opp å solgte for 500kr :P sideskjørta er mye enklere heldigvis.Er bare å sparkle hele greia siden det er synk langs hele siden på enkelte.Prøvemonter sideskjørta med skrutvinger først.Er godt mulig du må kappe å forlenge 1 cm for å få dem på.
 #317144  av hmsilset

Toyota-mr2 skrev:fanger'n var såpass dårlig ja, da håper jeg min er litt bedre hehe. jeg la side skjørte uta på i går, så ut til å være lang nok ihvertfall
Synes du skal prøve litt.Jeg er ikke så flink med sånt igrunn.Men ytterkantene av fangeren stakk 15 cm ut på hver side.Det er for langt til å presse på plass med makt.
 #317175  av celicat23

Lukter at enda en kommer til og lære seg det andre har gjort før han: det lønner seg og legge noen ekstra kroner i og kjøpe orginal deler :wink:
 #317180  av Toyota-mr2

celicat23 skrev:Lukter at enda en kommer til og lære seg det andre har gjort før han: det lønner seg og legge noen ekstra kroner i og kjøpe orginal deler :wink:
har hørt om noen som har fått greie på billig setta, men er sikkert mange som ikke får det til også. skal ihvertfall gjøre et forsøk, derfor hadde det vært fint med noen bilder av fra noen som har fått det til
 #317182  av celicat23

Toyota-mr2 skrev:har hørt om noen som har fått greie på billig setta, men er sikkert mange som ikke får det til også. skal ihvertfall gjøre et forsøk, derfor hadde det vært fint med noen bilder av fra noen som har fått det til
Det første du må finne ut er hvor mye/lite avvik det er på passformen. Glassfiber kan pusses og bøyes, men det er en grense for alt. Og billige kopi produkter varierer fra kit til kit. Ett kopi kit kan passe 100%, og neste kan passe som en dass. Du må nesten bare prøve deg. Har selv prøvd ett kopi kit, og passformen var såpass ræva at fangeren måtte ha blitt kappet i 4 deler og støpt sammen igjen hvis det i det hele tatt skulle på bilen.
 #318007  av JK86

celicat23 skrev:Lukter at enda en kommer til og lære seg det andre har gjort før han: det lønner seg og legge noen ekstra kroner i og kjøpe orginal deler :wink:
vel vel men man får ikke tak i original border lenger da. er kun kopier og få tak i. men bra det da. bra vi får flere som lærer seg detta. :D
 #322092  av pkgrette

glassfiber er ikke så vanskelig som folk skal ha det til kapp og lapp det sammen. det er min erfaring

jeg vant nesten i lotto på min tilpassing da den var nesten helt 100
 #328177  av Toyota-mr2

etter at boble prosjekte mitt har fått all oppmerksomhet i det siste kunne jeg tenkt meg å se litt på body kittet igjen, så har litt spørsmål siden jeg er helt nybegynner. til dere som har bodykit hvordan lager dere fester til front og bak fanger? og hvordan mye senk bruker dere?
 #328256  av mralp

Hepp!

Monterte fult kitt på min første mr2:
Skjørt, front etc
Skjørt, front etc
Front_og_skjørt.JPG (188.11 kiB) Vist 2903 ganger
Jeg har hatt skjørt på alle mine 3 mr2`er; IKKE KAPP, fil heller ned max i begge ender og legg på mer glassfiber der for å holde styrken. Merk at lakk bygger noen mm, og du ønsker ikke at døra skal lage hvite partier på skjørtet etter 2 timer, så du må pusse på undersiden slik at det er god klaring. Ha på litt fett og smell igjen døra, da ser du hvor det tar.

Fronten vil som oftest ikke line helt opp til panser og ut mot skjermer. Du ønsker IKKE å sparkle igjen overgangen, så bruk den tiden du trenger for å få dette tilpasset perfekt. Det er en drittjobb, men ikke noe ser mer ræva ut enn et dårlig tilpasset stylingkitt. Bruk mini pusseverktøy så kan du feie av en og en mm på glassfiberen og prøve og prøve og prøve til det sitter.

Merk også at fronten ofte er bulkete, selv om du ikke ser det, så sparkel over den og puss ned. Det er fort gjort. Se også etter ”luftbobler” (tynt lag glassfiber som gir etter pga luft under), spesielt i nedkant av fanger, dette er ting du ikke ønsker å plages med når alt er lakkert og på plass ;)

Jeg lagte ingen fester, borret bare hull tilsvarende de originale.
Finito front
Finito front
ferdig_front.jpg (402.2 kiB) Vist 2903 ganger
Side
Side
Ferdig_side.jpg (311.99 kiB) Vist 2904 ganger