Hepp!
Monterte fult kitt på min første mr2:
Skjørt, front etc Front_og_skjørt.JPG (188.11 kiB) Vist 2903 ganger
Jeg har hatt skjørt på alle mine 3 mr2`er; IKKE KAPP, fil heller ned max i begge ender og legg på mer glassfiber der for å holde styrken. Merk at lakk bygger noen mm, og du ønsker ikke at døra skal lage hvite partier på skjørtet etter 2 timer, så du må pusse på undersiden slik at det er god klaring. Ha på litt fett og smell igjen døra, da ser du hvor det tar.
Fronten vil som oftest ikke line helt opp til panser og ut mot skjermer. Du ønsker IKKE å sparkle igjen overgangen, så bruk den tiden du trenger for å få dette tilpasset perfekt. Det er en drittjobb, men ikke noe ser mer ræva ut enn et dårlig tilpasset stylingkitt. Bruk mini pusseverktøy så kan du feie av en og en mm på glassfiberen og prøve og prøve og prøve til det sitter.
Merk også at fronten ofte er bulkete, selv om du ikke ser det, så sparkel over den og puss ned. Det er fort gjort. Se også etter ”luftbobler” (tynt lag glassfiber som gir etter pga luft under), spesielt i nedkant av fanger, dette er ting du ikke ønsker å plages med når alt er lakkert og på plass
Jeg lagte ingen fester, borret bare hull tilsvarende de originale.
Finito front ferdig_front.jpg (402.2 kiB) Vist 2903 ganger
Side Ferdig_side.jpg (311.99 kiB) Vist 2904 ganger
Toyota Mr2 Turbo GT-S / Toyota Celica GT4 Carlos Sainz / Corolla KE25 71
Prosjekttråd MR2 / Celica CS :
viewtopic.php?f=61&t=29464
Prosjekttråd Corolla KE25 71`:
viewtopic.php?f=61&t=35875