TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Grøftelys + relee

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #39906  av Phantom3D

So sagt en gang tidligere her i forumet, sluttet kjørelysene mine å fungere, Altså ikke noe lyser på "off" som det gjorde når jeg fikk den. Jeg dro i dag til Toyota og de sa det kunne være releet, men at det ikke produseres lenger, så det var ikke mye de kunne gjøre med det. Noen som vet hvor dette releet for ettermonterte grøftelys sitter.. og noen som vet om uorginale deler som kan erstatte dette?

#39926  av jumbo

Hmm, er nå rimelig glad ingenting lyser på "off" jeg da, men ... :P

#39935  av spkstrp

hm har lagt merke til at på nyere biler lyser alt på off, det lyser bare enda mer når det er på :P

#39980  av chris

synes det er greit å ikke ha automatisk kjørelys jeg. off er off, og on er on :)
alle biler som er solgt ny i norge, har automatisk kjørelys, mens import normalt ikke har det.

kan jo spørre sindre hva toyota skulle ha for å fikse rele på hans celica..

#39998  av jan-erik

Min MR2 har ikke automatiske kjørelys, det er en 2000 modell solgt ny i Norge.

#39999  av spkstrp

stemmer det ! prøvde en ny mr2 i 2000 og det var litt uvant at lyset ikke slo seg automatisk på.. egentlig en fordel... :)

#40024  av Phantom3D

Joda, liker at off er off jeg også. Men ikke når jeg da ikke får brukt grøftelysene.. må alltid ha lyktene oppe. Synes ikke det er stygt, men fint med varjasjon! Har ringt litt mer rundt, og en annen toyota forhandler sa at det ikke var noe problem å ordne.

#40030  av chris

jan-erik skrev:Min MR2 har ikke automatiske kjørelys, det er en 2000 modell solgt ny i Norge.
Litt snodig egentlig, men mulig de har begynt å kutte ut automatisk kjørelys da.. ?

#40061  av jumbo

Er ikke det så greit som å koble tåkelysa til egen bryter eller noe?

#40121  av chris

jumbo skrev:Er ikke det så greit som å koble tåkelysa til egen bryter eller noe?
Skulle vel tro det :)

#40129  av sindrejl

toyota klaga på ledningsoppsettet mitt og måtte kanskje legge opp nye kabler pga dårlig opplagt av tidligere mekanikere / halvoppråtna nett.. så dem skulle ha !! 1400 !! for det...

Eventuellt skal dem ha noe rundt 4-500kr for å fikse på relee styr og sånnt.. og JA det finnes såklart releer du kan sette på.. at sånnt ikke finnes til lys er jo bare tull.. er helt standard releer du kan få på biltema.. til grøftelys ligger dem ofte i front under panseret.. bare følg strømkablene :)

#40174  av Phantom3D

Jeg får ta å lete etter dette releet da.. se om jeg klarer noe på egenhånd. Men det står ikke i verkstedboken, da dette er ettermontert :p Litt dumt!