TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ikke Toyota men en grei RX-7 FD!!

• For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #319349  av Johnny_Bravo

Jeg er desverre nødt til å selge bilen min ettersom jeg ikke har råd til å ha to. Desverre må den minst praktiske men mest morsomme bilen gå :(

Bilen er en drøm å kjøre. Alt er orginalt bortsett fra eksosanlegget som jeg måtte bytte på forsommeren i fjord, Altså ikke noen tukling med turbo trykk osv på denne bilen. (den går godt som den er) Bilen er aldri banekjørt eller kjørt hardt på kald motor. Bilen har gått 97.000km og motor ble overhaldt på 60.000km av Mindor. motoren har også bare gått på ordentlig mineralolje som skal brukes på Wankel motorer.

Har hatt bilen på Eu-kontroll. de "feilene" den fikk er: 1.) 2x hulbolter ved bakhjulene må byttes. 2.) Frontlykt må justeres / byttes. 3.) Bremseklosser bør byttes (dette er jeg litt uenig i men det var nå en feil som kom opp).

Bilen er hel og pen utvendig, Den er hel-lakkert noen riper langs hele siden på bilen for 3 år siden så det er egentlig ingen ting å sette fingeren på her.
Innvendig så er det litt småplukk dvs. Noen sprekker i dørhåndtak og det mangler et deksel i bagasjerom. dette kan dere se på bildene.

Bilen ligger ute til 160.000kr på autodb og finn. Jeg har ikke lyst til å selge den under det, men om en her inne dukker opp med penger i hånda så kan det hende jeg er villig til å diskutere prisen noe. 160k for en RX-7 FD er jo faktisk gi bort pris.

Se fler bilder Her
Vedlegg
DSC00048_resize.JPG
DSC00048_resize.JPG (360.19 kiB) Vist 1645 ganger
DSC00046_resize.JPG
DSC00046_resize.JPG (314.18 kiB) Vist 1640 ganger
DSC00047_resize.JPG
DSC00047_resize.JPG (364.64 kiB) Vist 1642 ganger
DSC00044_resize.JPG
DSC00044_resize.JPG (289.46 kiB) Vist 1650 ganger
 #319573  av Johnny_Bravo

Fredrico skrev:Innbytte aktuelt? Bilen min er iallefall muligens litt lettere å selge ;)
Hadde jeg ikke hatt en bil til så kunne jeg gjerne ha gjort det ;) men slik det er i dag så tillater ikke økonomien 2 biler i tillegg til alt annet :(
 #319626  av FastN

Jeg synes Rx-7 fd er en råtøff bil, er bare litt skeptisk til vankel motoren!
Hvordan er det egentlig med firmaer som har peiling på denne typen motor?
 #319628  av mralp

Roger (Simtech) bygger motorer og har gjort det i 10-15-20 år? Han holder til i Trondheim, og treffes på 959 49 594. Motorene er lette å sende rundt i landet, så ingen problemer der. Flink, dyktig og billig, anbefales! Flere rundt om i Norge har fått bygget motor av han, bare send den inn og gi specs så fikser han resten.

RX7 er en kanon bil, hadde ikke garasjen min vært full hadde jeg hatt en også, løp og kjøp, kan nesten garantere at du ikke blir skuffet :D
 #319720  av sindrejl

FastN skrev:Jeg synes Rx-7 fd er en råtøff bil, er bare litt skeptisk til vankel motoren!
Hvordan er det egentlig med firmaer som har peiling på denne typen motor?
Ingen grunn til å være skeptisk på wankel, bare kjør den varm før du bruker den og fyll normal mineralolje, behandle den litt pent så varer den som bare det. Brukte rx7 gjennom en vinter og en sommer til dagligdags kjøring til/fra jobben og den skuffet meg aldri.
 #319820  av Johnny_Bravo

Når jeg kjøpte bilen var jeg egentlig ute etter en orginal mr2 Turbo. men etter å ha prøvd en RX-7 så ble valget veldig enkelt. den er utrolig morsom å kjøre :)