TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TTE potte

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #319584  av lexusmann

Noen som vet om potta til corolla e11 passer til e10 sedanen min?regner med den er dyr, hvis den er å få tak i i det hele tatt da....er vel mye styr med sveising osv osv, men var bare et innfall...er så stygg den originale eksos stussen....kan jo få tak i et enderør, men finner ikke noen som er fine....
http://www.tte.de/popup/TTE/cm_corolla_E11_silencer.htm
 #320154  av Espen-S

Alt går vell an.. Må kansje tilpasse litt, men det er jo sikkert ikke noe big deal :)
Det burde passe ;)
 #320156  av lexusmann

Lurte litt på å reise ned til Svendsen eksos på Sola...se hva de kunne få til.... :wink:
 #320197  av EXS

du finner slike potter av og til på ebay

rengner med at e10 og e11 passer overens, resten av understellet er ivertfall temmelig likt.
 #320578  av TurboDevil

Simons effektanlegg ser jo ganske bra ut ;)
det er akkurat nok lyd i og..

Bilde
Bilde
 #320593  av lexusmann

Regner med du har det, så hva betalte du for det?og hvor fikk du tak i det?Hvor selges de?er ikke så dreven med sveisetanga sjøl...ihvertfall ikke på sånt tynne greier...tror det blir i dyreste lageste lage å gå ifra cat...men det så veldig bra ut, du har helt rett.... :wink:
Men, enderøra så veldig lange ut?tenker i forhold til det originale...måtte du bygge om mye?
 #320672  av TurboDevil

Jeg kjøpte det hos bilxtra da jeg jobbet det. Så prisen på det var 3314kr og det er komplett!!
I settet følger det med bakre potte, midtre potte, overgang som passer rett på kat`n, gummioppheng hele veien, pakninger, skruer, klemmer og klistremerke :P hehe
Så det er ikke noe som må sveises eller kappes.. montert på en liten time ;)
Det eneste problemet jeg fikk var skruene på kat`n som var rustet fast og måtte brennes ut også må du fjerne slepekroken bak med potta. Men den er bare festet med 3 skruer :)
Enklere blir det ikke
 #320676  av TurboDevil

Fant også et bilde av anlegget fra bilxtra
Glemte å skrive opp det mellomrøret i posten over.
Og grunnen til lange enderør er att potten står langt inne på disse bilene.
Rørene stikker ikke utenfor fangeren...

Bilde
 #320692  av Espen-S

Hvilket materiale er selve eksosen fra kat laget av da? Ruster det kjapt eller?

Btw, har jobbet på bilxtra selv :P
 #320699  av lexusmann

Ja, hadde jeg fått til den prisen så...har litt penger på konto nå så det tror jeg hadde gått greit...men regner med du fikk endel rabatt turbodevil... :wink: Mener du at Bilxtra fører simons altså? Er de godkjente?
Gikk inn på bilxtra nå...ser de koster rundt 3k....men de har kun til hatchback '92-'95...passer det ikke til min sedan?? http://www.bilxtra.no/?ItemId=3789
Til espen-s: er ikke rustent mitt ihvertfall, men selve det vesle enderøret er noe stygt i utløpet, litt hakkete, generelt stygt....
 #320724  av Espen-S

Om selve anlegget er fint, så hadde jeg virkelig ikke giddi og skifta hele greiene.
Da hadde jeg byttet kun lyd demperen. Og det er jo ganske greit å få tak i det da :) Bare å dra på en bil butikk og se om du finner en lyddemper som du liker ;)

eller på nettet for den del :) mye kult å finne :D
 #320784  av lexusmann

Var på bilxtra i dag å forhørte meg...kosta nøyaktig det samme som turbodevil sier over her....men er ikke så flink på montering av sånt, har aldri gjort det før.....fikk jo inntrykk av at det er ganske enkelt, men...er for såvidt enig med deg espen-s, men ei sånn bakpotte/lyddemper kommer vel fort opp i 2-3 tusen det også, eller??
Hørte om montering hos et bilverksted som lå rett ved bilxtra, de skulle ha 1000-1100 for jobben...vet ikke jeg...har veldig lyst på, men kan ikke skru sammen de greiene der...tror jeg i alle fall, har som sagt ikke prøvd... :lol:
Sist redigert av lexusmann den 14 apr 2009 17:29, redigert 1 gang totalt.
 #320808  av TurboDevil

Klarer du å skifte olje og plugger på bilen din så klarer du å montere dette anlegget og.
Men det er kun hvis de 2 boltene på kat`n løsner.
Får du di av så er det bare å hekte av alle gummiopphengene så tar du ned hele anlegget i en del.

Edit: Den prisen jeg skrev var ut pris til kunde. Du klarer sikkert å smiske til deg litt rabatter ;)
 #320813  av lexusmann

TurboDevil skrev:Klarer du å skifte olje og plugger på bilen din så klarer du å montere dette anlegget og.
Men det er kun hvis de 2 boltene på kat`n løsner.
Får du di av så er det bare å hekte av alle gummiopphengene så tar du ned hele anlegget i en del.

Edit: Den prisen jeg skrev var ut pris til kunde. Du klarer sikkert å smiske til deg litt rabatter ;)
Joda, kan godt hende jeg hadde fått det til, men har ikke så god tilgang til sånn verksted bukk...er ikke godt å gjøre det i garasjen heller :lol:
Vil jeg få problemer ved EU kontroll?? Så slepekroken må ned, turbodevil...det er vel ikke så bra...nå får ikke vi så mye snø om vinteren her rundt i området....
 #320820  av Espen-S

Jeg skifta til effekt anlegg på min for 1 år siden ca. Gjorde det hjemme. Alt du trenger er en garage jekk, 2 bukker ( får du kjøpt på biltema, samma som jeg bruker ) så er vell det meste gjort.
Heiser du opp ræva, og skrur a to skruer til bakpotta (Om du skal bytte bare den)

Ved eu godkjenning kan det være du får feil ved å ha noe u ifra det orginale. Det må ikke bråke over så å så mye. Så skal vell utslippet og være så pass lite osv.
Bare ikke kjøp en japse brøler :P Da kommer du deg aldri i gjennom :P heheSkal prøve å legge ut noen bilder for deg som kan hjelpe deg om du vil :)
Her er link på en ganske så rimelig bakpotte som gjør sitt (Eneste feil er at den har en liten bulk, men det er ikke noe stress å fikse)
http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... l&tot=null

Rage er ett godt merke :) med pen lyd.

Om ikke så sjekker du den her å :) Skal du først ha anlegg så er dobbelt skal tøft :D

http://www.finn.no/finn/bap/object?finn ... l&tot=null