TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Feilkode 54 pÃ¥ CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #320276  av Stian AB

Har hatt feilkode 54 på bilen lenge nå, men finner ikke ut av problemet for det er fult med væske på intercooleren.
Lurer på om kansje feilen kan liggi i vannpumpa til icèn..hvordan vet jeg/hører jeg om vannpumpa til icèn funker? Noen som veit åssen farge det er på ledningen fra icèn og til ecuèn? Er nemlig en grønn en som er klipt av på ecu`en min, men tror kansje det kan være fordi AC er tatt bort fra bilen..

På forhånd takk for svar..
 #320282  av Daniel HS

Har du prøvd å lufte systemet? Skal ligge en prosedyre her et eller annet sted på forumet, men vet ikke helt hvor den ligger. Men jeg har skrevet den ut, så har den sikkert liggende i garasjen et sted, så kan se om jeg finner den til etterpå, hvis ikke noen andre finner den her da... Slik fikk ihvertfall jeg vekk den feil koden...
 #320287  av tojo

Denne du tenker på: viewtopic.php?t=11944
 #320288  av Stian AB

tojo skrev:Denne du tenker på: viewtopic.php?t=11944
Der fant du den ja, dreiv akkurat å leita etter den linken nå..Takk skal dere ha :D
Skal ut i garasjen nå og prøve..
 #320345  av Stian AB

Hvor er lokket på radiatoren til icèn? For er vel IC radiatoren som sitter foran den vanlige radiatoren?
 #320371  av Daniel HS

Stian AB skrev:Hvor er lokket på radiatoren til icèn? For er vel IC radiatoren som sitter foran den vanlige radiatoren?
Såvidt jeg har forstått skal du ha av lokket på ICen, og det sorte rett nedenfor...
 #322000  av Stian AB

Har prøvd å lufte intercooleren nå, men er litt i tvil om det funker..tok av de to lokka som jeg har ringa rødt rundt på bildet under, nappa ut efi sikringa og satt på tenninga..pumpa går, det fosser væske ut i det nederste hullet og når det er tomt for væske i det øverste hullet begynner det å slurpe..fyller da på masse vann og gjør det samma igjen..men væska renner jo ut i det laveste hullet med en gang, så satt derfor på lokket der igjen og fylte opp med vann..
har fortsatt feilkode 54..skjønner ikke hva som kan være galt? for pumpa går,og det er nok væske på kjøleren.
tok også opp den sensoren som sitter mellom de to lokka, å den var rein og fin.
når bilen er kald fusker den og går ekstremt dårlig når jeg skal kjøre :evil: prøver å ikke la turboen jobbe noe, men ved litt gass lader den maks og bilen går nesten ikke framover..når bilen blir varm funker den bra, men puffer litt i eksosen når jeg gir på. skjer rundt 3000-4000 rpm..kan den feilkoden på intercooleren ha noe med detta å gjøre?
DSC01647-1[1].jpg
DSC01647-1[1].jpg (18.57 kiB) Vist 467 ganger
 #322164  av Stian AB

Stian AB skrev:Har prøvd å lufte intercooleren nå, men er litt i tvil om det funker..tok av de to lokka som jeg har ringa rødt rundt på bildet under, nappa ut efi sikringa og satt på tenninga..pumpa går, det fosser væske ut i det nederste hullet og når det er tomt for væske i det øverste hullet begynner det å slurpe..fyller da på masse vann og gjør det samma igjen..men væska renner jo ut i det laveste hullet med en gang, så satt derfor på lokket der igjen og fylte opp med vann..
har fortsatt feilkode 54..skjønner ikke hva som kan være galt? for pumpa går,og det er nok væske på kjøleren.
når bilen er kald fusker den og går ekstremt dårlig når jeg skal kjøre :evil: prøver å ikke la turboen jobbe noe, men ved litt gass lader den maks og bilen går nesten ikke framover..når bilen blir varm funker den bra, men puffer litt i eksosen når jeg gir på. skjer rundt 3000-4000 rpm..kan den feilkoden på intercooleren ha noe med detta å gjøre?
DSC01647-1[1].jpg
noen som har peiling på detta?
 #322399  av Stian AB

Stian AB skrev:
Stian AB skrev:Har prøvd å lufte intercooleren nå, men er litt i tvil om det funker..tok av de to lokka som jeg har ringa rødt rundt på bildet under, nappa ut efi sikringa og satt på tenninga..pumpa går, det fosser væske ut i det nederste hullet og når det er tomt for væske i det øverste hullet begynner det å slurpe..fyller da på masse vann og gjør det samma igjen..men væska renner jo ut i det laveste hullet med en gang, så satt derfor på lokket der igjen og fylte opp med vann..
DSC01647-1[1].jpg
noen som har peiling på detta?
ingen feilkode guruer der ute som veit noe om detta?
 #322400  av Daniel HS

Det du og kan prøve er å kun ta av selve radiatorlokket, og la motoren stå å gå, og etterfylle etterhvert som nivået synker. Det har ihvertfall funket for meg tidligere...
 #322403  av Stian AB

Daniel HS skrev:Det du og kan prøve er å kun ta av selve radiatorlokket, og la motoren stå å gå, og etterfylle etterhvert som nivået synker. Det har ihvertfall funket for meg tidligere...
på radiatoren til intercooleren? er det lokk på den?
 #322404  av Daniel HS

Stian AB skrev:
Daniel HS skrev:Det du og kan prøve er å kun ta av selve radiatorlokket, og la motoren stå å gå, og etterfylle etterhvert som nivået synker. Det har ihvertfall funket for meg tidligere...
Er radiatorlokket på ICen jeg tenker på, det øverste (metall). :) Meg som ordla meg litt vanskelig der... :wink:
 #322461  av Stian AB

Daniel HS skrev:
Stian AB skrev:
Er radiatorlokket på ICen jeg tenker på, det øverste (metall). :) Meg som ordla meg litt vanskelig der... :wink:
aha, det lokket ja :D får håpe det hjelper..
 #322464  av Daniel_hoy

Det er ikke noe lokk på radiatoren som jeg har sett. Har bare tatt av "radiator" lokket på IC`n og fulgt den guiden som var linket til tidligere i tråden. Det har funket utmerket for meg iallefall.