TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lyset i instrumentbordet forsvant... mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #40142  av spkstrp

fikla med stereo anlegget i går, og merka ikke før i dag inne i en tunnel at lyset var gått...

Første jeg tenkte på var sikring.. Men tingen er .. jeg vet ikke hvor sikringen er :oops:
Har hatt bilen i fem år men har ikke skifta en eneste sikring... ikke har jeg manualen heller..

Hvor er sikringen ?
håper jeg ikke har fucka opp noen ledninger når jeg styrte med stereoen, er vell alt som mangler så må jeg vell trekke opp alt det elektriske :P

EDIT: forsøkte å lese produkthåndboken... gjeeesp.. virka som en eneste lang reklame... om det var dette de solgte bilene med i gamle dager forundrer det meg at de fikk solgt en eneste mr2... men så var det vell andre tider den gangen ;)

#40147  av CelicaTurbo

sikringen finner du nok i en boks nedi en av fotbrønnene, eventuellt under et deksel.. på lokket til sikringsboksen står det nok hva som er hva, men siden en sikring ofte dekker flere ting (slik som på min bil hvor dashbelysning går på sikringen til et av baklysene) så er det gjerne like greit å dra ut alle sikringene på tur og orden og så om dem er røket :)

#40189  av spkstrp

cool virker som om det er bare en sikring... vanskelig å se, er så lyst nå for tiden ;) får se i tunnelen på vei hjem ;)
var en av taillight som var synderen :!:

Rart å tenke på at jeg har hatt en bil i fem år uten å skifte sikring, hadde fiat puntoen i 2 år +- og den skifta jeg sikkert 5-6 sikringer.. tilfeldig? ;)

#40234  av spkstrp

hmpfh.. på vei hjem var sikringen gått allerede.... så jeg røska ut stereoen og lina alle ledningene fint opp.... og hva fant jeg ?? en drøss med ledninger som var kappa av uten isolering som bare lå der og slang !! ai ai ai :shock:
Har isolert det nå og håper jeg har funnet kilden til problemet.... ;)

#40244  av CelicaTurbo

hehe, tror du har funnet synderen ja :)

#40246  av spkstrp

me too! takk for hjelpen ;)