TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Med eller uten servo bane\autoslalÃ¥m

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #321131  av ErikG

Har tenkt å kjøre kitt autoslalåm og kansje litt på bane med starleten. Noen som har noen tips om jeg bør bygge om til servo eller la den være uten. Har diffsperre og kommer til å kjøre gateslicks. Er en fwd
 #321136  av mr2storbrua

Du vil vel merke om den understyrer fortere uten servo, så jeg ville gått for uten. Hvert fall når det gjelder bane. Autoslalåm er vel litt lavere hastigheter, så der hadde du vel hatt mer bruk for servo. Så får du heller ta deg en ekstra tur på treningssenteret for den tida og de pengene du hadde brukt på å innstallere servo :P
 #321151  av Morten

Utifra formuleringa "litt autoslalom, og litt bane" tolker jeg at hovedbruken fortsatt er på veien? I såfall hadde jeg personlig beholdt servo dersom bilen har det pr nå. Utgjør ikke SÅ stor forskjell som enkelte skal ha det til uansett heller...
 #321168  av mr2storbrua

Joda, er nok ikke noe poeng i å ta den av, men siden han skriver bygge om til servo, går jeg utifra at han ikke har det nå. Og da ser jeg ikke noe poeng i å bruke tid og penger på det...
 #321171  av ErikG

Har ikke servo nå. Jeg har servopumpe liggende, men mangler tannstang og slanger. Blir hovedsakelig å kjøre på veien, ihvertfall frem til en teknisk kontroll.
 #321212  av Morten

Lol, la ikke merke til "bygge om til" biten så seint på kvelden gitt. :lol:
 #321469  av |plumbo

Nå er ikke jeg en mekaniker som deg erik men , jeg har sett et par biler med elektronisk servo ( mtp effekt tap på servo pumpe med reim drift ) detter da hønn gammle biler som er byggd om . de jeg har snakka med har brukt opel systemet da det var enklest og gjøre om .

men når det kommer til bane kjøringa vet jeg ikke anna enn at det skriker sjikkelig fra dårlige dekk og sitter dårlig i svinger med alt for mykt understell :P
 #332915  av Rask_Riskoker

Jeg er ingen ekspert, men har kjørt en del autoslalom med min Corolla.

Hvis den ikke er veeldig tung å kjøre til vanlig med diffsperren, så hadde jeg droppet bygging av servo, for å spare vekt. Dessuten har du bedre føling med underlaget.

Prøv et par løp, og kjenn etter selv. Vanlig banekjøring vil vel ikke gi så stort behov for servo, men i AS blir det mye ratting til tider.. :wink: Hvis den er veldig tung å kjøre med på vanlig vei vil den ikke være noe lettere i autoslalom.