TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Registrering av RHD Supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #321957  av Cypher

Har det blitt "lovlig" å registrere rhd igjen?
Ser på Japanauto.no at fra Mai av skal de selge registrerte japser.
Blant annet Supra og RX-7.
 #321980  av hmsilset

Ser ut som de har fått igjennom noen biler ja.Er jo dette de lever av,så om de får regga biler betyr det jo at de får flere nyskjerrige kunder :D
 #322018  av GeirJB

Får jo supraer og RX7 med ratt på riktige sida og da!! Som er lettere og få skilter på... :wink:
 #322116  av FS-Styling.no

GeirJB skrev:Får jo supraer og RX7 med ratt på riktige sida og da!! Som er lettere og få skilter på... :wink:
Kjempe melding!!
 #322931  av ErikG

Er ikke rhd de biliene Japanauto skal selge med skilter. Er europeiske og amerikanske
 #323195  av avaasdf

Har ringt litt rundt og jeg forsto det også slik at det kun var noen usa biler de var heldige og fikk inn. Mest sannsynlig ville prisen på en turbobil ligge rundt 350, mens en NA gikk 50/60.000 billigere.
 #326867  av Nikko Supra

Snakket med statens vegvesen sin tekniske avd og de fortalte at det ikke var noe problem å få registrert supra i norge hvis den hadde vært eller var registrert på vanlig grunnlag i svergie. Det lot seg ikke gjøre hvis den var registrert på motorhistorisk grunnlag o.l. kun hvis den var regga på vanlig måte.
De sa også at hvis man finner en supra med tuv papirer som stemmer med chassinr eller har et EOS typegodkjenningsnummer så var det heller ingen problem.

Noen som har erfaringer med dette?

Mvh

N
 #326895  av FS-Styling.no

Da er vel RHD et problem.....
 #326930  av mralp

Veldig interessant, eurospec supras er det jo alt for få av, og dermed latterlig dyre. For oss som kjører like bra med rattet på feil side hadde dette vært gull. Det er et helt annet drag i supramotoren, har man først prøvd en så er man forelska. Keep us updated, jeg kan bygge på garasjen! :D
 #326952  av Ã¸.f

tuv-papir for regging av jspec supra er like mye verdt som dasspapir..
Det er ikke noe problem å regge RHD supra sier dem ja,men når det må fremlegges under-dokumenter så er man like langt.
tuv-papirene mine godtok dem ikke, japansk orginalt vognkort og stemplet oversettelse godtok dem(det forlanges).
Det skal bli morro og se om det blir "Ã¥pnet" for registrering,men det er vel heller tvilsomt..............
Ligger vel mange tråder på dette forumet angående regging.
 #326971  av FS-Styling.no

topp
 #327428  av Ackrite

Cypher skrev:Har det blitt "lovlig" å registrere rhd igjen?
Jeg har en mk4 rhd supra og de på biltilsynet på gjøvik så ikke noen problemer i og få skilter på min.
skal inn til teknisk 3juni =)
men min er 100% orginal og uten turbo da.
 #327457  av Ã¸.f

Ja det er det dem "sier".
Men skilter skal du bare se langt etter desverre :(
Ackrite skrev:
Jeg har en mk4 rhd supra og de på biltilsynet på gjøvik så ikke noen problemer i og få skilter på min.
 #327477  av SupraVVT-i

ø.f skrev:Ja det er det dem "sier".
Men skilter skal du bare se langt etter desverre :(
Ackrite skrev:

hmm.. han har engelske skilter og vognkort da.. så er fullt mulig ;)
når en bil er regga i England, burde det gå fint å regge den her og.. men biltilsynet er jo så kranglete..