TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rar lyd av min 3s-gte *lydklipp*

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322056  av Master

Kan noen fortelle meg hva de hører i dette lydklippet? Mikrofonen er rettet mot luftinntaket/dekket på førersiden bak. Her er lyden mest hørbar

Lyden har vært helt siden jeg fikk motoren overhalt på motorverksted der de overhalte toppen (slipa ventiler, skifta tettinger, shimsa ventilene osv) Plana topp og blokk, borring, ståltoppakning, wisecostempler, eagle råder.

Det rare er at lyden bare kommer når motoren er varm (oljetemp på 80c). Kan ikke høre den når den er kald altså! :?: Gir jeg litt gass virker det som om lyden forsvinner.

Jeg har etterkontrollert ventilklaringene og justert disse etter overhalinga. Disse er alle innenfor specs.

Kjører Castrol Edge 10w60 olje på den (kanskje det er grunnen?) og den har masse oljetrykk.

Alle tips mottas med stor takk! den høres ikke helt frisk ut, og jeg vil gjerne finne ut av dette før jeg skal på dyno. Har kjørt motoren nå hvertfall 5000km etter overhalinga og den ser ut til å fungere fint ellers.

Det høres ut som noe ventilgreier.. Og nå har jeg nye kammer, ventilfjærer, samt shimløse løftere på vei inn snart.. Så forhåpentligvis vil dette fikse det!

Lydklipp
 #322071  av Supramk3turbo

Er det Diesel?? :D Neida, høres ut som ventil tikking.
 #322074  av Master

sleeper skrev:hvilken kammer bruker du?
originale.

Begynner å lure på om olja jeg bruker er for tykk...
 #322077  av Supramk3turbo

Værkstedet har gjort en feil med shimsinga muligens. Hørtes jo ikke helt pent ut, til å være nyoverhalt...
 #322078  av Supramk3turbo

"Det høres ut som noe ventilgreier.. Og nå har jeg nye kammer, ventilfjærer, samt shimløse løftere på vei inn snart.. Så forhåpentligvis vil dette fikse det!"

Har på følelsen at dette kan hjelpe ja...
 #322081  av Master

Supramk3turbo skrev:Værkstedet har gjort en feil med shimsinga muligens. Hørtes jo ikke helt pent ut, til å være nyoverhalt...
Jeg har ettersjekka ventilklaringene. De er rett
 #322082  av Master

Supramk3turbo skrev:"Det høres ut som noe ventilgreier.. Og nå har jeg nye kammer, ventilfjærer, samt shimløse løftere på vei inn snart.. Så forhåpentligvis vil dette fikse det!"

Har på følelsen at dette kan hjelpe ja...
Vi får prøve. :D I tillegg til annen olje
 #322091  av sleeper

Høres veldig likt ut med tikkinga som kommer av kammer med høyere løft og orginale 2 gen shims.
Da ligger shimsa og vipper i bøtta og lager den lyden..
Er litt rart hvis du har det på orginale kammer.. men kan jo hende det er det som er problemet..
 #322094  av Master

sleeper skrev:Høres veldig likt ut med tikkinga som kommer av kammer med høyere løft og orginale 2 gen shims.
Da ligger shimsa og vipper i bøtta og lager den lyden..
Er litt rart hvis du har det på orginale kammer.. men kan jo hende det er det som er problemet..
Enda bedre at jeg går for shimless da:D
 #322101  av marlboro1310

kjør Valvoline Durablend 10w-40, den er knallbra.
 #322104  av inzane2012

hørtes nesten lik ut som min motor, bare at jeg har sugemotoren da...pluss min er sånn når den er kald, og blir bedre når den kommer opp til normal drifts temp...