Vil bare dele noen av mine synspunkter rundt dette karbon hysteriet
Karbon er best!
I bilmiljøer syntes folk at karbon er så fett, og har de ikke råd til hele deler så kler man eller lakker man det. Mens i båtmiljøet så er egentlig herr karbon en uønsket kar, han er lite brukervennlig, og i mange tilfeller farlig og bruke. Nå har jeg ingen inngående kunnskap i hvordan eksempelvis karbonpanserne på markedet er konstruert, men hvis det bare er en ren avstøpning av et vanlig orginalt panser, vil jeg tro at det er idioti og sette det på bilen sin. Et orginal panser kan produseres skik deg gjør fordi det er laget av et mykt materiale, karbon derimot er sprøtt. Kommer du med nesa først i autovernet vil karbonpanseret knekke i småbiter, og lage barberblad skarpe kanter som i verstefall kan komme inn i bilen.
Derfor vil jeg påstå at og pimpe gobilen med bur, for så og sette på et karbonpanser er litt rart.
Karbon er superdyrt og ekslusivt!
Karbon kan virke dyrt hvis du sammenligner det med den billigste matta med glassfiber du på på byggern, men sammenlingnet med god glassfiber ikke ikke prisforskjellen så stor. (Kilde, bestiller man en ny godkjennt race båt er ikke prisforskjellen noe serlig forskjellig uansett hva du vil at de skal lage den i)
Og nå skal jeg gi dere et styling tips jeg ikke har sett på bil før PLUSS at det er vesentlig tryggere!
Hvis dere brukte sprø/harde egenskapene til karbon, sammen med de myke holdbare egenskapene til kevlar, får man et mer brukervennlig og sterkere matriale. Når karbonen knuses i en kolisjon vi kevlaren fortsett holde splintene på plass.
Og til de som bare er ute etter utseende. Som dere vet blir karbon somregel produsert i sort, kevlar i gult. Man får kjøpt komposittmatter med karbon og kevlar i mønster! Eks tiger mønster. (ganske mye fetere en et surt karbon panser eh?) Legger ved et bilde av en ulakert motorsykkelhjelm så dere får et inntrykk.
Skal bli spennende og se om jeg har forstått alt rett eller om jeg er helt på jordet
download/file.php?mode=view&id=39509
Karbon er best!
I bilmiljøer syntes folk at karbon er så fett, og har de ikke råd til hele deler så kler man eller lakker man det. Mens i båtmiljøet så er egentlig herr karbon en uønsket kar, han er lite brukervennlig, og i mange tilfeller farlig og bruke. Nå har jeg ingen inngående kunnskap i hvordan eksempelvis karbonpanserne på markedet er konstruert, men hvis det bare er en ren avstøpning av et vanlig orginalt panser, vil jeg tro at det er idioti og sette det på bilen sin. Et orginal panser kan produseres skik deg gjør fordi det er laget av et mykt materiale, karbon derimot er sprøtt. Kommer du med nesa først i autovernet vil karbonpanseret knekke i småbiter, og lage barberblad skarpe kanter som i verstefall kan komme inn i bilen.
Derfor vil jeg påstå at og pimpe gobilen med bur, for så og sette på et karbonpanser er litt rart.
Karbon er superdyrt og ekslusivt!
Karbon kan virke dyrt hvis du sammenligner det med den billigste matta med glassfiber du på på byggern, men sammenlingnet med god glassfiber ikke ikke prisforskjellen så stor. (Kilde, bestiller man en ny godkjennt race båt er ikke prisforskjellen noe serlig forskjellig uansett hva du vil at de skal lage den i)
Og nå skal jeg gi dere et styling tips jeg ikke har sett på bil før PLUSS at det er vesentlig tryggere!
Hvis dere brukte sprø/harde egenskapene til karbon, sammen med de myke holdbare egenskapene til kevlar, får man et mer brukervennlig og sterkere matriale. Når karbonen knuses i en kolisjon vi kevlaren fortsett holde splintene på plass.
Og til de som bare er ute etter utseende. Som dere vet blir karbon somregel produsert i sort, kevlar i gult. Man får kjøpt komposittmatter med karbon og kevlar i mønster! Eks tiger mønster. (ganske mye fetere en et surt karbon panser eh?) Legger ved et bilde av en ulakert motorsykkelhjelm så dere får et inntrykk.
Skal bli spennende og se om jeg har forstått alt rett eller om jeg er helt på jordet

download/file.php?mode=view&id=39509
Vedlegg
Båtracegutt som brått ble bitt av bilbasillen!