TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Delenummer til Caldina ST215

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #322790  av k_one

Jeg er på utkikk etter original ECU og originalt ledningsnett til en '99 modell Caldina (ST215)
Er det noen her som har mulighet til å finne delenummeret på dette.
ECU'n har delenummer 89661-21320 og koster ca 6000,- + mva fra Toyota
Hvis noen klarer å finne tilhørende ledningsnett (iallefall "multipluggen") og/eller kan fremskaffe dette på noe vis hadde det vært helt topp! :wink:
 #329660  av Pirken

Når det gjelder pluggen så kan du bruke en fra 3S-FE, sikker noe lettere å få tak i.

Se vedlegg, bilde av plugg og pinnene fra st215w
Vedlegg
zip
(129.62 kiB) Lastet ned 17 ganger
 #329668  av k_one

Pirken skrev:Når det gjelder pluggen så kan du bruke en fra 3S-FE, sikker noe lettere å få tak i.

Se vedlegg, bilde av plugg og pinnene fra st215w
Takker for forslaget, men jeg har faktisk klart å få tak i originalt ledningsnett og ecu :)
Nå kommer bare det morsomme med å koble det sammen med det eksisterende..hehe
 #329728  av Pirken

Det burde da gå bra så lenge du skjemaene på bilene. Du får deg ihvertfall en feit motor. Jeg digger min :twisted:
 #329778  av Pirken

Hva kostet OEM ecu + oem ledningsnett ? i forhold til feks en AEM eller Motec ?

Og du fikk tak i en for manual kasse ? Ser at AT ecuen har ihvertfall mye mer pinner i bruk..
 #329929  av k_one

Pirken skrev:Hva kostet OEM ecu + oem ledningsnett ? i forhold til feks en AEM eller Motec ?

Og du fikk tak i en for manual kasse ? Ser at AT ecuen har ihvertfall mye mer pinner i bruk..
Betalte 3 lapper for ECU og ledningsnett. Skal være for MT ja, for denne ST215 hadde faktisk gått med manuell kasse. (I motsetning til hva mange tror så ble den levert med både manuell og automat.)
Har kjøpt meg en S54 kasse fra en ST202. Skal i teorien passe rett på, både i forhold til motorfeste, svinghjul og drivaksler.
Klart, teori og praksis er jo ikke alltid det samme..hehe.
(Så vidt jeg vet så er den eneste forskjellen på S53 kassen i ST162 og S54 kassen i ST202 kun størrelsen på bellhousingen, 200mm vs 212mm + en ørliten forskjell i gir ratioer på 1 eller 2 av girene)
Den største utfordringen nå blir å få laget en bunnpanne som passer med traversen i ST162'n. ST215 sin stikker jo en del dypere enn den som sitter i celicaen min.
Men vi får vel sveiset til noe tenker jeg ;)
Håper på å ha alt klart i begynnelsen av juli. Nå skal bilen hellakkeres først ;)
 #329944  av Amund

k_one skrev:
Pirken skrev:Hva kostet OEM ecu + oem ledningsnett ? i forhold til feks en AEM eller Motec ?

Betalte 3 lapper for ECU og ledningsnett. Skal være for MT ja, for denne ST215 hadde faktisk gått med manuell kasse. (I motsetning til hva mange tror så ble den levert med både manuell og automat.)
Har kjøpt meg en S54 kasse fra en ST202. Skal i teorien passe rett på, både i forhold til motorfeste, svinghjul og drivaksler.
Klart, teori og praksis er jo ikke alltid det samme..hehe.
(Så vidt jeg vet så er den eneste forskjellen på S53 kassen i ST162 og S54 kassen i ST202 kun størrelsen på bellhousingen, 200mm vs 212mm + en ørliten forskjell i gir ratioer på 1 eller 2 av girene)
Den største utfordringen nå blir å få laget en bunnpanne som passer med traversen i ST162'n. ST215 sin stikker jo en del dypere enn den som sitter i celicaen min.
Men vi får vel sveiset til noe tenker jeg ;)
Håper på å ha alt klart i begynnelsen av juli. Nå skal bilen hellakkeres først ;)
Har putta caldinamotor i ein ST165, og det var ikkje nødvendig å modifisere bunnpanna då. Så skjønner ikkje heilt kva du tenker på der?
Ellers så hadde ein camry V6 kasse kanskje vert bedre, pga utveksling og styrke. (girkasse og drivakslinger skal passe greit, eventuelt SW20 turbo akslinger med camry drivknuter. For drivakslingene i st16x er vel kortere enn st18x og st20x ?) Då kunne du ha brukt celica eller mr2 turbo clutch og...
 #330002  av k_one

Amund skrev: Har putta caldinamotor i ein ST165, og det var ikkje nødvendig å modifisere bunnpanna då. Så skjønner ikkje heilt kva du tenker på der?
Ellers så hadde ein camry V6 kasse kanskje vert bedre, pga utveksling og styrke. (girkasse og drivakslinger skal passe greit, eventuelt SW20 turbo akslinger med camry drivknuter. For drivakslingene i st16x er vel kortere enn st18x og st20x ?) Då kunne du ha brukt celica eller mr2 turbo clutch og...
Når sant skal være sagt så er det med bunnpannen kun info jeg har fått av en annen som har gjort samme swap. Men jeg har ærlig talt ikke sjekket selv ennå.
Mulig det blir "prøvetilpasning" av motoren neste uke, så får vi se.
At drivakslingene er kortere i st16x er også mulig, jeg har ikke noen info her.
Godt å høre at du har gjort samme swap i en ST165. Da burde jo det være mulig for meg å få det til også ;)
Skal ikke se bort ifra at jeg kommer til å plage deg med litt spørsmål når jeg kommer så langt :lol: