Side 1 av 1
Bakhjulslager
Legg innLagt inn:12 okt 2002 17:49
av CelicaTurbo
Noen som har peil på om bakhjulslageret til Celica er konisk slik at jeg bare kan stramme det inn eller må hele greien byttes? Er jo få folk med Celica her så er vel gjerne ingen som kan svare på det..
Merket en liten slark på ene bakhjulet når jeg byttet til vinterdekk i dag..

Legg innLagt inn:13 okt 2002 11:13
av Qvakk
vinterdekk alt?
ugg.. jeg skal stoppe kjøringen til Mandag.. da blir henne ståendes i verkstedhallen på jobben

,
nå har jeg jaggu funnet mer grunnlag for at jeg skal bli ferdig med bilen
håper jeg klarer det i løpet av vinteren , så kommer "Sophitia" ut igjen til våren

Legg innLagt inn:13 okt 2002 14:59
av CelicaTurbo
Det har vært litt frost her på nettene i det siste men ikke glatte veier enda. Har piggfrie dekk og det er lovlig å kjøre med det nå så jeg tenkte bare å bytte før det plutselig en dag er is overallt. Vi hadde snø her i fjor på samme tid (i Bergen!)..
Legg innLagt inn:13 okt 2002 20:03
av Christian
Her ligger snøen
Du har nok ikke koniske lager nei, så vidt jeg veit er det bare koniske lager der det ikke er drivakslinger.
Mr2 = kon fram og press bak.
Legg innLagt inn:13 okt 2002 23:46
av CelicaTurbo
jeg mente også at det ikke var normalt med koniske lagre på hjul med drift, men da mente fatten på at hans Rangerover har koniske lagre på alle hjul.. vel, om det ikke er koniske lagre så blir det vist Toyota som får pengene mine igjen da.. men utsetter det minst en måned tenker jeg

Legg innLagt inn:13 okt 2002 23:58
av Christian
Hvorfor fikser du det ikke selv?
Det eneste spesille verktøyet er ei presse, og det får du sikket låne et sted.
Det eneste du må være nøye med, er at lageret går rett i, ellers går både lageret og godset til *******

Legg innLagt inn:14 okt 2002 09:53
av CelicaTurbo
fordi jeg ikke har peil på hvordan det der funker.. men kan sjekke om det står beskrevet i en av bøkene da.. og, har også hørt rykter om at å få av slike lagre kan være et absolutt helvete og man bør ha hydraulisk presse
eller den største skrekken: jeg får av lageret men får faen ikke på et nytt lager.. hva gjør man da? Bestiller kranbil for å få med seg bilen til verksted?

Legg innLagt inn:14 okt 2002 18:44
av Christian
Har bytta begge mine bak, men hadde tilgang til 30tonns verkstedspresse jeg da

Er du nøye/forsiktig skal ikke dette være noe problem.
Går det dårlig er ikke det så ille da, bare ta med "navhuset" til verkstedet.
Du må skru det av uansett...
Hva heter egentlig "navhuset"?
Legg innLagt inn:15 okt 2002 00:35
av CelicaTurbo
får se hva jeg finner ut.. så lenge jeg ikke har en reservebil så vil jeg aller nødigst risikere noe som kan føre til at bilen står parkert i mange dager :-/ for snakke litt med fatten også..
Legg innLagt inn:16 okt 2002 05:12
av PwRmAd
Kristian, kjøp verksteds hånd bøkene eller ring Jæger..de er veldig grei å ha når du skal skru på bilen...har ingen peiling på Celica selv, men dette kan ikke være vanskelig å få fikset. Hvis du har rullelagere, så er det et utal steder i Bergen hvor du kan få pressa inn et nytt lager for noen hundre lapper.
Legg innLagt inn:16 okt 2002 09:54
av CelicaTurbo
så dere forslår at jeg skrur av hele greien og tar med meg sakene til toyota eller annet verksted og får de til å trekke av gammelt lager og presse innpå nytt, og deretter tar jeg sakene med meg hjem og monterer det igjen? Tenker jeg forhører meg med toyota om hva de skal ha for jobben ihvertfall, om det ikke er så allt for ille tar jeg meg heller råd til det enn å slite i mange timer

Kan eventuellt forhøre meg om snapdrive kan gjøre hele eller halve jobben og til hvilke priser

Legg innLagt inn:16 okt 2002 22:34
av Christian
Det er dine penger

Greia må i alle fall av, om du gjør det selv eller om du får det gjort på et verksted...
Legg innLagt inn:17 okt 2002 00:28
av CelicaTurbo
ok, først må lønningen til konto
