TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pipelyd fra motor!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #322913  av Roar m

Jeg har nå fått en høy pipelyd fra motoren når den er varm. Det høres ut som det kommer ifra bakant av motor, altså inn mot torpedoveggen. Litt usikker på hvilken side det kommer fra, men det virker som jeg hører den best på passasjer siden. Den er alltid der når jeg skal parkere bilen om morgen på jobb, da jeg har kjørt langt (bor 5 mil unna), eller har kjørt litt hardt. Det kan nesten virke som om lyden blir høyere etter hvor varm motoren er. Har prøvd å lete etter vacuum lekasjer, men finner ingen.
Noen som har hatt eller har lignende problemer? Det er en utrolig irriterende lyd, da den høres veldig godt. :oops:

Bilen er forresten en 1993 CS (ST185)
 #322915  av Daniel HS

Roar m skrev:Jeg har nå fått en høy pipelyd fra motoren når den er varm. Det høres ut som det kommer ifra bakant av motor, altså inn mot torpedoveggen. Litt usikker på hvilken side det kommer fra, men det virker som jeg hører den best på passasjer siden. Den er alltid der når jeg skal parkere bilen om morgen på jobb, da jeg har kjørt langt (bor 5 mil unna), eller har kjørt litt hardt. Det kan nesten virke som om lyden blir høyere etter hvor varm motoren er. Har prøvd å lete etter vacuum lekasjer, men finner ingen.
Noen som har hatt eller har lignende problemer? Det er en utrolig irriterende lyd, da den høres veldig godt. :oops:

Bilen er forresten en 1993 CS (ST185)
Kan ikke være servoen du hører da? Prøvd å etterfylle væske/lufte?
 #322935  av villejan

Har litt av det samme i min mk1. Prøv og åpne tanklokket for å slippe ut trykket.. det hjelper på min. Det kan jo også være en vakum lekasje.
 #322944  av Roar m

Takk for kjappe svar. Skal prøve ut begge tipsene. Jeg var forresten en liten tur ute i stad og da så jeg at det var litt lite servo olje, så jeg fylte den opp til der det stod "max cold". Fylte på en liten skvett faktisk, så det var nok altfor lite der. Prøvde bilen en liten tur, og da hørte jeg ikke no piping. Men får se når jeg skal på jobb i morgen. Da blir den ihvertfall ordentlig varm.
 #322952  av Daniel HS

Roar m skrev:Takk for kjappe svar. Skal prøve ut begge tipsene. Jeg var forresten en liten tur ute i stad og da så jeg at det var litt lite servo olje, så jeg fylte den opp til der det stod "max cold". Fylte på en liten skvett faktisk, så det var nok altfor lite der. Prøvde bilen en liten tur, og da hørte jeg ikke no piping. Men får se når jeg skal på jobb i morgen. Da blir den ihvertfall ordentlig varm.
Mulig du må gjøre det noen ganger før alt er vekke... :wink:
 #323374  av Roar m

Det er nok ikke servoen som piper her. Legger ved et bilde hvor jeg hører lyden, og som sagt, så piper det kun når bilen er ordentlig varm. Virker som den drar dårligere også, men jeg finner ingen lekasjer.

Sinnsyk høy pipelyd rundt området der jeg har merket av. Hører forresten en suselyd der også når bilen går på tomgang. Skal det være sånn?
Vedlegg
Photo-0215.jpg
Photo-0215.jpg (115.18 kiB) Vist 2334 ganger
 #323947  av Stian AB

Roar m skrev:Det er nok ikke servoen som piper her. Legger ved et bilde hvor jeg hører lyden, og som sagt, så piper det kun når bilen er ordentlig varm. Virker som den drar dårligere også, men jeg finner ingen lekasjer.

Sinnsyk høy pipelyd rundt området der jeg har merket av. Hører forresten en suselyd der også når bilen går på tomgang. Skal det være sånn?
suselyd derfra på min også, når den går på tomgang..veit ikke om det skal være sånn
 #324954  av mechippy

Har det samme på min, blir noen ganger borte noen dager hvor man ikke hører noe og kommer så tilbake igjen. utrolig irriterende. blir borte under gasspådrag synes jeg
men kommer tilbake med en gang man slipper gassen. Hvordan er det på deres biler?