TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mangler lokk til diagnosekontakten.Har noen bilde av den?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322951  av TrustNo1

Siden jeg kjøpte bilen min har check engine lyset kommet på og forsvunnet i ny og ned. Selgeren mente at det ikke var noe alvorlig, og jeg har kjørt bilen lenge nå uten å egentlig ha noen problemer. Men uansett så tenkte jeg det var greit å få sjekket hvorfor jeg får denne lampen innimellom. Problemet er bare at lokket til diagnosekontakten mangler og jeg er ikke helt sikker på hvilke punkter som skal kortsluttes her. Er det noen som kan gi meg ett bilde av kontakten med de rette punktene kortsluttet?

Vet noen også om denne kontakten er lik for alle versjoner av motoren så jeg ikke går på en smell og kortslutter feil punkter og ødelegger noe?
 #323211  av pkgrette

Manual_0342_0001.jpg
Manual_0342_0001.jpg (43.38 kiB) Vist 506 ganger
vis du skal ha opp feilkoder har du verfall de
 #323212  av TrustNo1

Takker så meget. Skal prøve å få lest av i morgen. Spørsmålet er om jeg kan lese av så lenge lampen ikke lyser. Det kan gjerne ta en god kjøretur før den lyser.
 #323736  av TrustNo1

Fikk lest av feilkoden nå. Den var 7-1 og i følge listen så var det følgende:

EGR VALVE MALFUNCTION--EXHAUST GAS TEMPEATURE BELOW SPEC. FOR EGR CONTROL
--EGR SYSTEM
--EGR GAS TEMPERATURE SENSOR/CIRCUIT

Noen som har noen formening om hva som kan forårsake dette, eventuellt hvor jeg skal begynne å feilsøke?

Edit:

Søkte meg frem til denne siden:
http://www.wisegeek.com/how-can-i-tell- ... placed.htm

Der står det at ett av symtomene er litt ujevn tomgang, noe som skjer innimellom for meg, så kan det være denne ventilen som ikke er helt i strekk, er det eventuellt mye arbeid å skifte den?

Edit2:
Fant også disse kommentarene ved en tilfeldighet:
http://www.mr2.com/forums/turbo-3s-gte/ ... ebate.html
"didn't only california cars get an EGR? That means eu cars, jap cars, and cars outside of cali. didn't have it. Doesn't seem that important..."
"No, California cars were the only ones to receive an EGR Temp sensor. All other north american mr2's still received the EGR and they DO NOT throw a CEL when removed."

Såvidt jeg vet så tror jeg min bil er blitt importert i fra california. Så kanskje dette er ett problem ikke så mange av dere andre har vært borti.