TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ladeproblemer MR2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #322985  av KonG_PeR

Har et ganske irriterende problem.
det begynnte med at 4 av lampene i dashen lyste, så sluttet bilen å lade, og voltmeteret holdt seg under 12V. inn i garasjen, lade batteriet, ut å kjøre... litt etterpå: inn i garasjen, tom for strøm. Bytter dynamo. Holder lenge:) sikkert 3 mnd. Bilen slutter å lade, 4 lamper lyser i dashen. inn i garasjen, gårover alt, dynamo gåen, lader ikke. Bytter dynamo for andre gang. Kjempebra:) fungerer perfekt. 2 mnd. seinere, mister lappen i 7 mnd. Bilen står i garasjen i 7 mnd. Tar den ut igjen:) alt bra:) 2 dager senere, 4 lamper lyser, lader ikke lenger, må lade bilen hele natten når jeg skal på jobb dagen etterpå :( HVA FAEN SKJER!?!? DRITT LEI HELE TOYOTA H*****E!! :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
 #323089  av pkgrette

ossen dynamo kjøper du?
vis den går for fult hele tiden da går den fort.
 #323112  av sleeper

Ta og mål spenninga på de 3 ledningene som går innn i dyanoen ( de i kontakten)

Der skal en av de ha 12V konstant, og de to andre skal få 12V når du skrur på tenninga..
Sjekke at det funker på denne måten.. ellers så kan du ha et problem der..
 #323200  av 323F GTX

Jeg hadde samme problem... Da var det dårlig kontakt i den ene tjukke ledningen som går inn i sikringsboksen bak. Er en kabelsko som festes ned med skrue. Jeg skiftet dynamo og alt mulig piss før jeg ved en tilfeldighet oppdaget at det var dårlig kontakt der.. Slo plutselig grådig med gnister når jeg strøk over der med multimeter. :roll: Dårlig kontakt dreper dynamoen i allefall... Kan forklare hvorfor den ryker.. Solgte gamlebilen min til en tulling engang, der røk dynamoen 2-3 ganger for han, prøvde å forklare han at det nok var dårlig kontakt som gjorde det.. Anyhow, jeg kjøper året etter bilen tilbake, og når jeg sjekker ledningen fra dynamo ser den slik ut:
Bilde
Ikke mye kontakt her, og gåen dynamo. Ser at kabelskoen har blitt god og varm også. smeltet ledning og hetten rundt.
 #323207  av marlboro1310

:mrgreen: bleedin christ... nice macrobilde..
 #358272  av N911

323F GTX skrev:Jeg hadde samme problem... Da var det dårlig kontakt i den ene tjukke ledningen som går inn i sikringsboksen bak. Er en kabelsko som festes ned med skrue. Jeg skiftet dynamo og alt mulig piss før jeg ved en tilfeldighet oppdaget at det var dårlig kontakt der.. Slo plutselig grådig med gnister når jeg strøk over der med multimeter. :roll: Dårlig kontakt dreper dynamoen i allefall... Kan forklare hvorfor den ryker.. Solgte gamlebilen min til en tulling engang, der røk dynamoen 2-3 ganger for han, prøvde å forklare han at det nok var dårlig kontakt som gjorde det.. Anyhow, jeg kjøper året etter bilen tilbake, og når jeg sjekker ledningen fra dynamo ser den slik ut:
Bilde
Ikke mye kontakt her, og gåen dynamo. Ser at kabelskoen har blitt god og varm også. smeltet ledning og hetten rundt.
hvor søren sitter denne her finner den ikke jeg har turbo bil veit ikke om det har noe og si?
 #358307  av N911

mr2storbrua skrev:Tror det er den som er inni sikringsboksen i motorrommet.
Ja men i min sikrings boks kommer +kabel opp dobbel ser ikke noe til den jeg
 #358328  av mr2storbrua

N911 skrev:
mr2storbrua skrev:Tror det er den som er inni sikringsboksen i motorrommet.
Ja men i min sikrings boks kommer +kabel opp dobbel ser ikke noe til den jeg
Hmm... mangla litt punktum i den setninga der... Mener du at det er 2 plusskabler i sikringsboksen din? Og at ingen av de ligner den som er på bildet? Mulig det var den som var festet på dynamoen da...