TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• EU-kontroll pÃ¥ Celica feil/mangler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #323157  av ThorT18

Hei hei!

Var på EU-kontroll og fikk en del feil og mangler.
- 2erfeil på senkesett og ratt. Hadde ikke fått skrevet det inn i vognkortet. OMPrattet er vel ikke tüvgodkjent, så da blir det over til orginalratt.
Senkesettet er med H&R fjærer og gule koni, og har papiret på dette, så det burde vel gå greit?
- Fikk også 2erfeil på drivaksel foran. Defekte mansjetter både indre og ytre begge sider! Blir dette veldig dyrt? Like greit å få hele ledd istedenfor
bare mansjetter? Kan tenke meg at drivknutene kanskje ikke er helt gode nå.
- Fikk også for en liten oljelekkasje fra motor. Men de viste ikke hvor den kom fra. Mulig toppdekselpakning?
- Fikk en 1erfeil for at batteriet ikke var festet skikkelig(var på latsiden da jeg byttet batteri for en stund siden)
- Dessuten var nærlysene mine ikke riktig stilt.

Tror dere dette blir veldig dyrt? :roll: kjipt å ha bil mens man er i militæret, dagpengene er ikke akkurat stas 8)
 #323173  av Phinex

Drivakselmansjetter fra Toyota får du for 650,- per side, men du får dem nok billigere andre steder.
Hvis du ikke har hørt noen ulyder eller merket noe er det ikke sikkert at drivknutene er slitt? Det ser du jo når du bytter mansjettene isåfall.
Er det ikke mulig å få tak i bare drivknuter? :?

Fikk du 2er for lekkasjen? Jeg tror jeg og har en liten lekkasje, muligens foran på blokka, men har ikke lokalisert den enda. Tror det kan være bunnpanna.. :wink:
Hvis det er toppakningen som er gåen blir det nok forholdsvis dyrt å ordne..

Jeg fikk 1er feil for "vibrerende utvendige speil" og manglende vindusvisker bak :lol:
I tillegg fikk jeg og feil på nærlysene, men etter at dem stilte dem synes jeg selv de lyser for høyt...?

Du har jo noe å pusle med i permen ja:)
 #323177  av Daniel HS

Er dette en GTi? Isåfall får du tak i løse drivakslinger uoriginal, de ytre i allefall. Bare pass på å få de riktige, finnes 3 forskjellige typer. På gamle GTien min hadde jeg fra t16...
 #323179  av ThorT18

Dette er en Celica GTI ja. 93 mod. Tror nok drivknutene må skiftes. Har merket litt ulyder ved svinging. Noen som vet om steder som selger slike slitedeler? Var inne en tur på www.gir.no. Fant litt.
 #323180  av Daniel HS

ThorT18 skrev:Dette er en Celica GTI ja. 93 mod. Tror nok drivknutene må skiftes. Har merket litt ulyder ved svinging. Noen som vet om steder som selger slike slitedeler? Var inne en tur på http://www.gir.no. Fant litt.
Vet ikke helt hvor du bor, men jeg handlet hos Vest Bilutstyr her i Bergen...
 #323209  av Daniel HS

ThorT18 skrev:Hm.. Okei! Vet du noe om prisene der?
Husker ikke prisene helt, men du kan få et nr å ringe til der?