TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Trenger hjelp til bremser.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #323321  av Tfan

Hei.
Stemplet på bremse calipperen venstre bak på min 96 mr2. 2.0 har låst seg. Jeg skal kjøpe ny men alle jeg har snakket med har ikke denne på lager. Kan noen tipse meg om en butikk her i norge som kan ha på lager?. Hvis ikke kan jeg bestille fra nettet, men hvilken nettbutikk skal jeg velge? noen som har gode erfaringer med en?. Snakket med mekonomen, de fikk ikke tak i. Bilextra tok det ca 4uker.. Jeg skulle gjerne hatt de før 4uker. Jeg vil helst slippe og kjøpe originalt da det koster 3tusen.

Takk for alle svar!
mvh,
Arne
 #323339  av Tfan

Ja de har det. Men jeg vil ha en ny calipper så jeg slipper og få problemer med den i nærmeste framtid:)
Tenkte på og bestille fra ebay.
 #323343  av marlboro1310

Når du benytter rep.kit overhaler du kalipteren og smører den opp, den vil da fungere som "ny", og er klar for nye 100 000km. så det er ingenting å være redd for.
 #323345  av inzane2012

hmsilset skrev:Toyota har vel rep kit til noen hundre kroner :P
lenge siden du har vert hos toyota?? dem tar 1200kr pr rep kit, og det er til en calipper bak, fremme er det sikkert enda dyrere siden den har to stempel..

Bildeler Førde, i sogn og fjordane tok ca 400 pr rep kit om jeg ikke husker feil, men det er uten stempel da, kan ringe dem på 57 82 57 82, og høre om dem kanskje kan sende delene til deg?? Jeg fikk faktisk beskjed fra toyota verkstedet at dem brukte selv å bestille deler fra Bildeler Førde :P
 #323354  av Tfan

inzane2012 skrev:
lenge siden du har vert hos toyota?? dem tar 1200kr pr rep kit, og det er til en calipper bak, fremme er det sikkert enda dyrere siden den har to stempel..

Bildeler Førde, i sogn og fjordane tok ca 400 pr rep kit om jeg ikke husker feil, men det er uten stempel da, kan ringe dem på 57 82 57 82, og høre om dem kanskje kan sende delene til deg?? Jeg fikk faktisk beskjed fra toyota verkstedet at dem brukte selv å bestille deler fra Bildeler Førde :P

Ja da blir det nok at jeg ringer dit mandag og bestiller. Får håpe de kan sende den i posten da.

Takk for hjelpen! :D
 #323358  av hmsilset

inzane2012 skrev:

Jeg er sjeldent hos Toyota siden jeg kjører Toyota :P Hadde nok vært mere der om jeg hadde ett annet merke(er ikke mange verksteder å velge i her)
 #323486  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:

Hva slags rep kit kjøper du da? Kjøpte nettopp til min, både fremme og bak. Betalte litt under 2000 for alle, med prosenter riktignok. Det var heller ikke inkludert stempler, bare pakninger og mansjetter.
 #323491  av inzane2012

off, du spørr nå så vanskelig og :) husker ikke helt navnet på merkert, bulwag eller noe sånt tror jeg, ett dansk firma dem kom fra vertfall...tror jeg betalte ca 450kr pr sett for bak bremsene...
 #323493  av Marcus

Jeg kjøpte noen små poser hos toyota. Var noen gummiringer, stålringer og gummihoder.. Er ingenting av verdi i de orginalposene jeg fikk hvertfall.. Tror ikke de kostet mange hundrelappene så vidt jeg kan huske :)
 #323558  av FireWalk

jeg overhalte alle bremsekalipperene mine for et halvt års tid siden. Mener å huske det fulgte med støvringer, smøring osv til 2 kalippere pr rep. sett. Altså et for kalippere bak og et for de forran.

Nyoverhalte bremser skal i teorien være like bra som helt nye bremser.. Bremsekalippere er jo en veldig statisk del. Det eneste som kan få dem til å feile er om det kommer støv og skit inn i de slik at de mister funksjonen sin. Dette skjer som regel fordi støvringene morkner eller går hull på slik at vann og dritt kommer inn og gjør at stempelet etter hvert "setter seg". Demonter kalipperen, rengjør nøye, smør opp igjen og sett alt sammen igjen. Penger spart, og like bra. :-)
 #323582  av FireWalk

inzane2012 skrev:ikke bare stempelet, men di to gliderne som bremseklaven er festa i og (er det det heter ikke sant??)
Gliderene er så enkle å ta av, så jeg smører de alltid opp igjen hver gang jeg skifter klosser. :)
 #323587  av inzane2012

FireWalk skrev:
inzane2012 skrev:ikke bare stempelet, men di to gliderne som bremseklaven er festa i og (er det det heter ikke sant??)
Gliderene er så enkle å ta av, så jeg smører de alltid opp igjen hver gang jeg skifter klosser. :)
ja, er jo bare snakk om en skrue så :)
 #323652  av Tfan

Bestilte rep kitt hos torshov idag. kostet 440 for en kalipper(uten stempler). Kjøpte like gjerne to kitt så tar jeg begge sidene :wink:
Siden klossene mine ikke er så værst så venter jeg litt med de. Men har tenkt litt på og kjøpe EBC klossene, kanskje greenstuff(har originale skiver) Hva tror dere om de skivene?
:D